Gjest Revenka Skrevet 29. april 2007 #1 Skrevet 29. april 2007 Er bryllupsvalsen den første dansen, eller kommer den litt senere på kvelden? Vi skal ikke ha polonese.
pike28 Skrevet 29. april 2007 #2 Skrevet 29. april 2007 Brudevalsen åpner opp for resten av all dansing ja og skal derfor komme først
naley Skrevet 29. april 2007 #3 Skrevet 29. april 2007 Får jeg også lov å komme med et spørsmål jeg også? Vi skal ikke ha dans i bryllupet pga familiene er ikke glad i det. Men vi vil danse bryllupsvalsen og det blir liksom den eneste, når skal den da passe inn? Vi kommer kanskje til å ha polonese også utenom..
Hedda-78 Skrevet 29. april 2007 #4 Skrevet 29. april 2007 Hmmm...blir kanskje litt rart med bryllupsvals hvis det ikke skal være noe mer dansing i det hele tatt? Vi hadde et lite bryllup, med gjester som ikke var spesielt danseglade. Vi planla å ha bryllupsvals og opp til en time dansing, da ville de fleste være godt forsynte. Det viste seg å stemme veldig bra, tror ikke det var folk på dansegulvet i en halvtime en gang, og da var jeg og min mann der hele tiden for å holde dansegulvet "varmt", hvis du skjønner hva jeg mener. Det er så trasig med voksne menn som vrir seg unna og sier "neeeeiii, jeg kan ikke danse, jeg...." Tull og vas, man trenger ikke danse rumba eller salsa heller, litt vugging holder i massevis, trenger ikke være i takt en gang, for min del.
Gjest lillelou Skrevet 29. april 2007 #5 Skrevet 29. april 2007 (endret) Jeg syns også det blir merkelig med bryllupsvals hvis det skal være den eneste dansen i bryllupet. Hvis dere er imot dansing i utgangspunktet, så ser jeg heller ikke poenget med bryllupsvals. Men ellers,for å kommet til det Reveenka egentlig spurte om, så ja, bryllupsvalsen er den første dansen. Endret 29. april 2007 av lillelou
pike28 Skrevet 29. april 2007 #6 Skrevet 29. april 2007 Uansett om vi synes det passer seg med brudevals eller ikke når det blir den eneste dansen var jo spørsmålet tross alt når det passer best å ha den..... Jeg tror at jeg da ville ha danset den i forbindelse med åpningen av kakebordet. Et par timer etter middagen er det en fin måte å samle gjestene på ved å starte med en polonese som tilslutt omkranser brudeparet. Dere danser så valsen deres og når den er over trilles bryllupskaken dirkete inn slik at dere får skjært i den med det samme. Jeg tror ihvertfall at det ville ha blitt litt rart å ha en enkeltstående vals helt for seg selv uten tilknytting til noe annet siden det ikke skal være dans utenom valsen.
naley Skrevet 29. april 2007 #7 Skrevet 29. april 2007 takk pike28... Ja jeg vet det er rart å kunn ha den ene dansen, VI er ikke i mot dans, men vet folk på begge sider av familien ikke vil danse. Derfor skal vi ikke ha dans utenom. Mye barn også, så blir masse leker! Vi VIL ha dansen pga Vi har lyst til å ha "første dans som gifte" Syns det er romantisk. Så blri for dumt når det er vår dag å droppe ut det bare pga andre ikke vil danse.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå