kvinne_ Skrevet 28. april 2007 #1 Skrevet 28. april 2007 Bare litt nysgjerrig: Er dere registrert på wikipedia og skriver/redigerer artikler der? Er det spesielle temaer du skriver om, og er du spesielt kvalifisert innen temaet? Stoler du på det som skrives på wiki?
Gjest Cowboyhatt Skrevet 28. april 2007 #2 Skrevet 28. april 2007 Jeg har konto der og kan skrive, men har ikke gjort det. Jeg stoler på det som skrives på wikipedia hvis jeg finner den samme informasjonen flere andre steder også. Jeg ser ikke på wikipedia som en god kilde ettersom hvem som helst kan skrive hva som helst der.
Cata Skrevet 28. april 2007 #3 Skrevet 28. april 2007 Nei, det gjør jeg ikke, men det hadde vært moro dersom jeg hadde kunnet nok om ett eller annet felt til å føle meg kvalifisert for det.
Grønt blad Skrevet 28. april 2007 #4 Skrevet 28. april 2007 Jeg skriver ikke på Wikipedia, men er stadig innom. Jeg stoler på det aller meste av det som blir skrevet der. I studiene mine bruker jeg også Wikipedia, hovedsaklig tysk Wikipedia. Spesielt den ene professoren min anbefaler det, og ser på Wikipedia som en sikker kilde. Nå er det riktignok innenfor språkhistorie, så det er sjelden noen tuller det til, men man bør likevel alltid bruke sunn fornuft og dobbeltsjekke hvis man ikke er helt sikker på at det stemmer...
Susannah Skrevet 28. april 2007 #5 Skrevet 28. april 2007 Har lagt inn litt tilleggsinformasjon på en sak jeg visste litt om. Men har hørt mange historier om tull og tøys i ulike artikler, leste om en skribent som hadde fått rene sjikaneringer skrevet i oppføringen om seg. Så sikkert en fin kilde til en del ting, men skulle jeg skrevet en oppgave e.l. ville jeg nok dobbeltsjekket fakta hos andre kilder.
gard Skrevet 29. april 2007 #6 Skrevet 29. april 2007 Hei Nei, jeg skriver ikke for Wikipedia men jeg har lagt inn litt info på http://www.wikimapia.org/
Fakse Skrevet 29. april 2007 #7 Skrevet 29. april 2007 (endret) Jeg har bare skrevet småting på wikipedia, lagt til detaljer på emner jeg kjenner godt og sånn. Men jeg bruker wikipedia mye som kilde i jobben min. Siden jeg jobber med informatikk finner jeg ofte mye og utfyllende infomasjon der (mange informatikere som bruker/skriver der regner jeg med), og jeg vet at det som regel er godt "korrekturlest" og at mange har bidratt. Stoler forsåvidt på det jeg finner der, men for meg er det ikke alltid så nøye at det er 100% korrekt heller, for jeg bruker som regel wikipedia til å få en kjapp oversikt over et nytt felt jeg skal skaffe informasjon om, før jeg selv graver meg dypere ned i emnet ved hjelp av andre kilder. Synes også wikipedia er god på å få referanser til mulige interessante kilder om et tema, så jeg leter gjerne der i stede for å bruke google, spesielt om det er litt "kronglete" søkeord som man får mange treff på, eller der samme ord betyr forskjellige ting som faguttrykk og i dagligtale slik at man får veldig mange treff når man søker. Endret 29. april 2007 av Fakse
Tabris Skrevet 30. april 2007 #8 Skrevet 30. april 2007 Jeg opprettet en konto for å skrive en liten kommentar ang. en sjelden hunderase, ellers har jeg bare bidratt med en kritisk kilde for å få en side til å bli "feautered". Jeg bruker mye Wikipedia, men skal jeg være sikker på informasjonen så slår jeg opp på de kildene wikipedia bruker og leser heller der.
Gjenglemt sykkellås Skrevet 30. april 2007 #9 Skrevet 30. april 2007 Jeg har rettet opp en feil der, men aldri skrevet noe selv. Har hørt at det har blitt ganske vanlig å lage artikler om seg selv der nå. Det har jeg heller ikke gjort.
Meaty Skrevet 1. mai 2007 #10 Skrevet 1. mai 2007 Jeg har ikke tålmodighet til å skrive artikler der selv men bruker det mye hvis jeg vil ha en kjapp innføring i et tema. Samboer'n bruker adskillige timer på å skrive der, om hans spesialfelt som er nord-irsk fotball.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå