Gå til innhold

Bringebær


Lib

Anbefalte innlegg

Jeg kjøpte ferske bringebær i fruktavdelingen i matbutikken i dag. Skal brukes i en kake som skal lages på tirsdag kveld, og spises onsdag kveld. Kan jeg fryse disse bringebærene, og blir de i såfall like gode når de tines opp og brukes ? Eller holder de seg i kjøleskap frem til bruk ??

Takknemlig for svar.

Hilsen håpløs kakebaker :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det skal godt gjøres at de holder seg i kjøleskapet..hvis de er veldig friske og fine kan det gå, men plukk ut bær som begynner å bli dårlige. Bringebær er helt topp å fryse, de safter seg jo litt når de tiner, men hvis du skal ha noen av de som pynt på kaken kan du tine de forsiktig feks. oppå et kjøkkenpapir

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fryser masse bringebær og bruker de mest i gelelokket til ostekake som jeg baker. Veldig godt.

Det er nettopp dette jeg skal bruke de til. Putter du de i geleen i frossen eller i tint tilstand ? Og putter du de oppi med en gang geleen settes til kjøl eller senere i stivingsprosessen ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du lager gelen med 2.5 dl. vann. Rør gelen ut i vannet, når denne er helt utrørt tar du bare de frosne bærene i den flytende gelen. Da blir gelen automatisk kald siden bærene er frosene og du kan direkte helle gelen over kaka. Tar ca. 3 timer før den stivner sikkelig i kjøleskap.

Hvis jeg skal ha ostekake til mandagskveld, lager jeg kaka på søndag og tar gelen over på mandags morgen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...