Gå til innhold

Pisa


Bridget Jones

Anbefalte innlegg

I september skal vi til Pisa og det eneste jeg vet om den er det skjeve tårn i Pisa.

Er det noen her som har vært der og kan fortelle noe om hva vi burde f.eks se og oppleve, vi er interessert ialt. Hvordan er det med shopping er det billig der.

Vil vite alt mulig, :sjarmor: kanskje noen vet om en bra reiseguide også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har ikke vært i Pisa, kun kjørt forbi. Men så vidt jeg vet er Pisa, bortsett fra det skjeve tårn og Mirakelplassen, en ganske trist affære.

Firenze derimot, som ligger ca 45 min kjøretur unna, er kanskje den mest fantastiske byen jeg har vært i. Der finne du alt!

Så med mindre dere må være i Pisa, hadde jeg mye heller valgt Firenze...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Jeg har ikke vært i Pisa men det ser ut som om de fleste er av samme oppfatning som Eliza Doalot. De aller fleste velger å besøke Firenze istedet. Har du muligheten for å reise litt rundt eller må du oppholde deg i Pisa?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei vi må jo ikke være der, flyet vårt går dit bare. Har du noen anbefalinger eller?? Hva er best leiebil eller kollektiv transport?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi tok også fly til Pisa når vi var i Firenze.

Fra flyplassen går det så vidt jeg vet både tog og buss. Vi tok buss og det fungerte veldig bra. Den korresponderte med begge flyene våre, tiltross for at returen gikk fryktelig tidlig. Jeg klarer ikke huske navnet på busselskapet akkuratnå, men jeg skal si ifra hvis jeg kommer på det. De kjørte utelukkende skytteltrafikk mellom flyplassen i Pisa og Firenze.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi landet også i Piza på vei til Firenze, og "måtte" ha med oss Miracelplassen og sånn - men det var egentlig en litt skuffende opplevelse ... masse pågående gateselgere som solgte junk og mye lommetyver etc. (Men vi fikk tatt det obligatoriske bildet hvor alle dytter på det skjeve tårnet .. og spist en nydelig pizza i en av bakgatene)

Tok deretter toget til Firenze .. tog i Italia er helt topp. Har to ganger valgt å reise kollektivt (buss/tog) fremfor å leie bil - og synes det er mye greiere .. og da kan vi også alle sammen kose oss med litt vin ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...