Devana Skrevet 28. april 2007 #1 Skrevet 28. april 2007 Jeg døgner nå for å vri om på døgnet igjen etter nattarbeid og kunne gjerne trengt noen råd for hvordan jeg kan komme igjennom dagen. Noen tips?
Gjest vimselot Skrevet 28. april 2007 #2 Skrevet 28. april 2007 Hvis du har par dager fri, så sov når det passer deg og når du er trett men prøv å sove på natta, uten at du skal føle deg tvunget til det. Hvis du egentlig er uthvilt, så trenger du ikke så mange timer søvn, 3-4 timer er nok. Selv om du kanskje ikke føler at du fungerer hundre. Jeg har hatt søvnproblemer, men har tvunget meg opp. Så faller jeg nesten i søvn etter noen timer, men da hjelper det å gå en tur eller besøke noen. Tv funker ikke for meg, jeg sovner av i sofaen. Å lese fungerer heller ikke, jeg sovner... De verste dagene har jeg gjort husarbeid, s.k. skippertak, men når jeg har blitt trett f.eks. 7-8 om kvelden, har jeg ringt noen og spurt om vi skal gå tur, eller gått på besøk. Hvis du har problemer med å våkne og føler for å sove på dagen, så avtal med noen at de ringer deg etter par timer? Jeg har jobbet skift, og jeg takler det ikke mer. Jeg blir så stresset uten å få søvn, og fungerer ikke optimalt. Jeg er både a- og b-menneske. Noen ganger kan jeg sove langt ut på dag (ikke i dag men), mens andre ganger står jeg opp tidlig, men jeg blunder gjerne litt på ettermiddagen. Hvis jeg ikke setter klokka på ringing, kan jeg sove i fem timer f.eks. og da snur jeg døgnet... Jeg kunne jobbet som nattevakt, men da ville jeg bare tatt nattevakter og ikke jobbet skift.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå