Gå til innhold

Roma eller Venezia


Gjest Pii

Anbefalte innlegg

Gjest Nefertiti

Lurer på om noen vil dele noen av sine erfaringer fra disse byene.

Er det noen bade/sole-muligheter noen av stedene? Er det noen nærliggende byer av disse byene man bør få med seg?

Hvordan er temperaturen i juli?

Alle erfaringer er velkommen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei

Jeg var på tur til Roma med kona for et par år siden i juli og det er en flott by. Jeg har laget et reisebrev med bilder og linker på min hjemmeside http://gardkarlsen.com/rome_italy.htm .

Vi var også på tur til Venezia for noen år siden og her er et reisebrev fra den turen: http://gardkarlsen.com/italy_venice.htm . Jeg mener at det er mer å se og gjøre i Roma sammenlignet med Venezia. Hvor lenge skal turen vare?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lurer på om noen vil dele noen av sine erfaringer fra disse byene.

Er det noen bade/sole-muligheter noen av stedene? Er det noen nærliggende byer av disse byene man bør få med seg?

Hvordan er temperaturen i juli?

Alle erfaringer er velkommen :)

Det er varmt begge steder i juli. Veldig varmt! Har vært i Venezia i juli, og vil påstå det er en svett opplevelse. Fint i Venezia, men ikke mere enn to dager. Dra gjerne til Lido de Jesolo, en liten halvtimes båttur fra byen. Der er det sol og strand så langt øye kan se, fint å bade. Leier dere bil, evt. bruker tog, kan dere finne flere fine steder i Nord-Italia.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har bare vært i Roma og der er det fantatisk iallefall. Hvis dere skal reise i juli vil jeg anbefale å bo i en by med strand litt utenfor jeg og heller tatt dagsturer til Roma. Terracina og Sperlonga er fine badebyer utenfor Roma, ca. 1 time i fra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kira

Det er utrolig varmt i Roma i juli. Et tips hvis dere vil bo i byen, er å velge et hotell med basseng. Jeg har bodd på flere i strøket Via Aurelia/ Via Aurelia Antica. Det er greit å ta metroen inn til sentrum, eller tog ut til kysten. Det er et uttall av hoteller å velge mellom der ute. Jeg hadde ikke orket og bodd midt i byen uten mylighet til hage med eller uten basseng på den tiden!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nefertiti
Det er varmt begge steder i juli. Veldig varmt! Har vært i Venezia i juli, og vil påstå det er en svett opplevelse. Fint i Venezia, men ikke mere enn to dager. Dra gjerne til Lido de Jesolo, en liten halvtimes båttur fra byen. Der er det sol og strand så langt øye kan se, fint å bade. Leier dere bil, evt. bruker tog, kan dere finne flere fine steder i Nord-Italia.

Er det noen som har bodd i denne Lido de Jesolo? Hvordan er det med transport til og fra flyplassen? Hvor lang tid tar dette? Noen med hotellanbefalinger?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er det noen som har bodd i denne Lido de Jesolo? Hvordan er det med transport til og fra flyplassen? Hvor lang tid tar dette? Noen med hotellanbefalinger?

Kan dessverre ikke hjelpe deg med hotell anbefalinger, da vi bodde på campingplass der (var forøvrig rent og pent på den). Men der var masse hoteller langs hele stranden, jeg er sikker på at det må finnes noen å anbefale. Har du forsøkt diverse hotell-søkemotorer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Frk Åberg

Jeg har vært i begge byene, og det var varmt og folksomt begge steder. Veldig varmt i juli da vi var der. Vi kom til Venezia om kvelden, og da var det en utrolig vakker og spennende by. Men på dagtid var det alt for mye turister over alt, og jeg syns ikke det var like sjarmerende lenger.

Jeg følte at alle turistene i Roma syntes mindre fordi det var mange vanlige folk innimellom. Og i Roma er det mer å se av severdigheter. Jeg kommer til å dra tilbake til Roma, for det var en kjempespennende by. Det er morsomt å ha vært i Venezia, men jeg kommer nok ikke til å dra tilbake. Men husker at vi var på et par fine båtturer der. Antar at det er fine badesteder der også, men jeg var der ikke lenge nok til å utforske det.

Nå vet jeg ikke hvor mange det bor i Venezia, men å dra til Roma blir jo mer storbyferie. Veldig forskjellige byer egentlig.

Endret av Frk Åberg
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...