Gå til innhold

Det er pannekake dag i dag


Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest Virvel

Da jeg var liten stod det på melkekartongene at tirsdag var pannekakedag! Og av en eller annen merkelig grunn hadde vi gjerne pannekaker på en tirsdag når vi først hadde det...

Vel, ikke i dag. Fisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjett om samboer ble glad for pannekakene. Han fikk velge mellom pannekaker og suppe - og da var det visst ikke vanskelig. :blunke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I England feirer man pancake day!

I dag spiste jeg pannekaker med banan, iskrem og sjokoladesaus!

Såååå sunt!

Det var helt nydelig deilig. Gleda meg til pancake day i flere uker jeg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hvitveis
Og så vi som spiste pannekaker på lørdag

Hva! På lørdag er det risengrynsgrøt. Det vet da alle :ler:

Akkurat som det er pizza på fredager. Og fisk på søndager. Og suppe på mandager. Egentlig er det pasta på torsdager, men det tror jeg bare det er hos oss :wink:

Men hva med onsdager?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Minnie Emmerdale

Jeg elsker pannekaker, det er så namme-nam :lol: med lønnesirup, blåbær og bacon...MMMMM da kan Fedon Lindberg gå å ta seg ett tak for min del!!

Milla

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg elsker pannekaker, det er så namme-nam :lol: med lønnesirup, blåbær og bacon...MMMMM da kan Fedon Lindberg gå å ta seg ett tak for min del!!

Milla

Det er veldig fedonist-mat det der, Milla... det er sånn vi lever av, vi halv-fedonister i hvert fall. Ække no kjip persilleknasking her i gården...

Pannekaker - det må bli en annen dag... men det er lenge siden jeg har spist det, så det vil nok gjøre lykken. Særlig med bacon er snadder - men det skal nå egentlig være blåbærsyltetøy og sukekr på da - etter ertesuppen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Finnes det en pannekakedag også? :o Hihi' date=' får ta det igjen i morgen.[/quote']

engelske pancake day=norske fetetirdag.

altså dagen før askeonsdag, som er den første dagen i den kristne fasten.

på fransk heter det mardi gras, det betyr nettopp fetetirsdag, og har fått utvidet betydningen til karneval på engelsk.

karneval, igjen, betyr farvel til kjøtt, som igjen betyr starten på fasten...

etymologi er gøy!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pannekaker til oppover ørene!

Snadder, er det det er.

Også så godt som det er.....for ikke å snakke om den gode smaken!

:D

Milo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil ha pannekaker jeg også!

Kanskje i morgen kanskje?

Suppe og pannekaker er, i mitt belastede miljø, onsdagsmat.

Fredag er pizzadag (da er jeg lat).

Pannekaker skal være tynne, gyllenbrune og pene(!!!!) Stygge pannekaker smaker ikke godt nemlig.

Og jeg skal ha jordbærsyltetøy på.. eller is.. eller bacon.. eller sukker.. eller egentlig hva som helst.

Hunden liker dem best naturell.. og sambo liker dem til han blir kvalm.

Går det an å lage for mange pannekaker?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ånei! Jeg spiste pannekaker på askeonsdag istedenfor fetetirsdag... Får jeg ris på stompen min eller er det godkjent nært? :oops:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Virvel

Bare en artig liten pannekakehistorie (helt sann!):

Lillebroren min er ikke så liten lenger, men da han var mindre var han fryktelig kresen, og det eneste han virkelig likte var pannekaker. "Mamma, kan vi ha pannekaker i dag?" "Nei gutten min, vi hadde det for tre dager siden, så i dag blir det fisk." Osv... Han maste om pannekaker så godt som hver eneste dag, så til slutt ble modern lei og tenkte at nå skulle han da få pannekaker så det holdt! Og vi spiste pannekaker på mandag, og vi spiste pannekaker på tirsdag, og på onsdag. Da var mamma og pappa og jeg lei, men brodern fikk fortsatt servert pannekaker både torsdag og fredag og lørdag og søndag. Da greide bare ikke mamma mer, og regnet med at det gjaldt for lillegutt også. Mandag ble det servert noe helt annet, men da kan dere tro det var en som ble skuffet: "Skal vi ikke ha pannekaker i dag...?!?" :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous
Også så godt som det er.....for ikke å snakke om den gode smaken!

Ja, det kan nesten ikke sies for ofte!

:ler::ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...