Gå til innhold

Irriterende


Susannah

Anbefalte innlegg

Har sett flere ganger i det siste, både her og på andre forum, at enkelte har litt problemer med adjektiver i flertall. Eks.:

Vet dere om noen steder jeg kan finne gratise programmer?

Noen som kan anbefale brae musikkblader?

Nei! Gratis eller bra, det er det hele!

Edit: dobbeltsjekke alle ord, angst for å skrive feil på språkforumet...

Endret av Susannah
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

herregud så pripne dere er...... skjerp dere.......

Det å ville bevare språket har ikke noe å gjøre med å være prippen!?!

Kanskje du skulle tenke over det før du slenger ut et eller annet? Dessuten begynner man setningen med stor bokstav... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest DyneTryne

Jeg tar meg selv ofte i å si "brae" og samtidig som det detter ut av munnen min, tenker jeg "Herregud for en analfabet tulling" :frustrert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

herregud så pripne dere er...... skjerp dere.......

Trodde det var derfor vi hadde et språkforum? Så kan de som bryr seg om språk skrive innlegg her og være pripne i fred?

Mens de som av ulike grunner ikke bryr seg om språk eller skrivefeil, kan jo for eksempel holde seg unna?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

herregud så pripne dere er...... skjerp dere.......

Pripne? :hoho:

Hva gjør du i språkforumet om du ikke liker at feil språkbruk påpekes? Dette forumet ble startet på oppfordring fra alle oss som faktisk interesserer oss for språket.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tangerine

Min unnskyldning er at jeg bare er 16 år og lærer fortsatt (var jeg som skrev "brae musikkblader").

Og jeg synes litt synd på dere som bryr dere så fælt.

Alle kan jo ikke være eksperter i rettskrivning heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Camillo
Min unnskyldning er at jeg bare er 16 år og lærer fortsatt (var jeg som skrev "brae musikkblader").

Og jeg synes litt synd på dere som bryr dere så fælt.

Alle kan jo ikke være eksperter i rettskrivning heller.

Men det går jo an å lære. Nå vet du f.eks. at det ikke heter "brae". Husker du det neste gang, eller gidder du ikke lære hvordan det egentlig skal være?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mirina
Alle kan jo ikke være eksperter i rettskrivning heller.

Jeg synes det minste man kan forvente er grunnleggende norsk grammatikk, det handler ikke om å være ekspert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tangerine
Men det går jo an å lære. Nå vet du f.eks. at det ikke heter "brae". Husker du det neste gang, eller gidder du ikke lære hvordan det egentlig skal være?

Jeg har da lært det for lenge siden, men jeg glemmer det. Jeg sliter litt med adjektiv og adverb. Også er jeg litt slapp når jeg skriver på kg og. er ikke alltid jeg skriver med stor bokstav først i setningen, og skriver ofte ufullstendige setninger. haha.

:hoho:

Men jeg skriver godere på andre forum. :blunke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Camillo
Jeg har da lært det for lenge siden, men jeg glemmer det. Jeg sliter litt med adjektiv og adverb. Også er jeg litt slapp når jeg skriver på kg og. er ikke alltid jeg skriver med stor bokstav først i setningen, og skriver ofte ufullstendige setninger. haha.

:hoho:

Men jeg skriver godere på andre forum.  :blunke:

*i harnisk*

:ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Tangerine
Kan man ikke skrive gode heller i stedet for å bruke dårlige adjektivformer som brae

Jo det synes jeg og. :) Det var faktisk det jeg trodde de rettet meg på da jeg skumleste tråden først.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 11 år senere...
På 26.4.2007 den 7.23, Gjest silkesvarten skrev:
 

herregud så pripne dere er...... skjerp dere.......

Synes det lukter ganske mye uvitenhet. Dette kan du ikke ha lært i norsktimene på skolen. Skriv riktig fra begynnelsen, så går det nok sikkert bra.

Anonymkode: d409a...fa1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...