Gå til innhold

Meny i konfirmasjon

Fremhevede innlegg

Gjest Cruella
Skrevet

Min sønn skal konfirmeres til våren og menyen er nesten klar.

Vi skal ha konfirmasjonen på en gammel herregård hvor alt ordnes av personale der.

Ønsker tilbakemelding på menyen, er ikke hårsår!

:lol:

Forrett:

Paté med bakerovnsbakt brød, bacon og sopp.

Hovedrett:

Reinsdyrstek med bønner, rødløk, ristet sopp, bacon og viltsaus med valgfrie poteter.

Dessert:

Friske frukter, jordbær og cognackrem.

Alternativt et stort koldtbord, da med karamellpudding til dessert.

Hva tror dere?

Konfirmanten synes alt er greitt.

Lisa-Beth

:o

Videoannonse
Annonse
Gjest Pjusk
Skrevet

Begge delr hørtes helt max ut!!! Mmmmm, nå ble jeg sulten!!!

Skrevet

Jeg ville gått for koldtbord. Elsker å smake på masse forskjellig. Mmmmmmm.....

Gjest Virvel
Skrevet

Det greie med koldtbord er jo at de aller fleste finner noe de liker, dessuten blir det alltid masse deilige rester igjen som man kan kose seg med i dagevis... (Synd jeg ikke har flere søsken som skal konfirmeres... :roll::ler: )

Gratulerer med "voksen" pode!

Gjest Starya
Skrevet

Hvis hovedpersonen er fornøyd, så er det jo greit. :wink:

Personlig ville jeg hatt en god blomkålsuppe til forrett. Mmmm..

(Jeg avskydde blomkålsuppe som barn, helt til jeg fikk det servert i en konfirmasjon... Nam!) :sjarmor:

Skrevet

Jeg ville også valgt koldtbord!!

Flere grunner til det:

* alle vil finne noe en liker, det kan være ulempen med fast meny...

* masse rester igjen etterpå... nam...

* mere sosialt!! Ja, man møter andre enn de 2 du sitter ved siden av - og på den måten får du truffet flere !!!

* når koldtbord skal bestilles kan du selv bestemme hva du vil ha, f.eks. kan du droppe sild å få mere kylling eller karbonader eller andre ting du heller foretrekker. Konfirmanten kan komme med egne ønsker!

* kan også bli billigere...

Jeg anbefaler KOLDTBORD !!!

Gjest Cruella
Skrevet

Takk for svar!

:)

Lurer på om vi skal satse på koldtbord, jeg.

Når jeg tenker etter, er det mange barn som kommer og på et koldtbord er det ihvertfall noe de liker.

Lisa-Beth

:hjerter:

Skrevet

Var jo en kjempeflott meny...

men koldtbord er jo ganske greit som de andre sier.. alle finner noe de liker :D

Gjest Zalomine
Skrevet

Jeg er vant med koldtbord i konfirmasjoner ja, og det er alltid vellykket. Men, min mor lager koldtbord hun da. (alle koldtbord siden min konfirmasjon har vært laget, i hovedsak av henne, etter at hun laget det til meg) På den måten står man HELT fritt i valget av hva man vil ha på bordet, og vil tilpasser dermed enkelt til dette med barn og andre kresne folk, samt dette med dietter (min mor kan ikke spise noe som er krydder på. På kjøptekoldtbord betyr det reker, null annet. På våre kan hun i det minste få et kyllingstykke uten krydder, karbonader med bare salt, og til og med kjøttpålegg som ikke er rullet i pepper...) Jeg husker at min favoritt når jeg var lita (ja, jeg var VELDIG kresen) var faktsik stekte pøkser og tomatbåter.

Men, selvsagt kan en middag være en fantastisk løsning, men det innebærer altså faren for at noen ikke liker ting, særlig når der er mye barn, som det etter min erfaring ofte er i konfirmasjoner.

Om du ikke kan lage koldtbordet selv, eller kjenner noen som kan det (det ER faktsik ikke umulig da, min mor har ingen utdanning for slikt, hun bare besteme seg for at dette kunne hun gjøre mnst like bra som de bestilte (litt påvirket av tre konfirmasjoner med IDENTISK koldtbord et par år tideligere ville hun ha noe EGET til meg) ja så kan du jo helt fint bestille og komme med egne ønsker ja.

Vel, dette er opp til dere, og særlig konfirmanten, men jeg anbefaler koldtbord på det varmeste. Og ja, alle de deilige restene, fantastsik pålegg i lange tider! :)

Skrevet

Jeg ville ha valgt koldtbord, men det er fordi jeg elsker og smake på forskjellige ting, og så er det jo litt mere og velge i , men menyen hørtes god ut den og, jeg ble ivertfall sulten...

Skrevet

Jeg ville nok oxo godt for koldbord men hadde absolutt ikke blidt skuffet dersom jeg fikk servert din meny! :D

Gjest Anonymous
Skrevet

Jeg ville nok, stikk i strid med de andre her, valgt meny! Det blir mer ro rundt maten,det blir nok uro og pauser når det skal tales. Dessuten hørtes den menyen helt nyyyyyydelig ut!

Gjest Cruella
Skrevet

Må innrømme at jeg er usikker, heldigvis trenger vi ikke bestemme oss før slutten av april.

:lol:

Lisa-Beth

Gjest Zalomine
Skrevet

Må innrømme at jeg er IKKE i tvil, og jeg trenger ikke bestemme meg på 15-16-17 år....

Jeg har vært i konfirmasjon med middag også, selv om koldtbord er mer vanlig i vår slekt, men selv der hadde vi flere alternativer. Jeg elsker muligheten til å velge (fordi jeg er svært kresen da...) og skulle ønske vi kunne gjøre det slik i et fremtidig bryllup også jeg, men der må vi nok heller finne en meny som er stilig, god, og som jeg liker....

Men, koldtbord er godt. Særlig de som mamma lager. De er pene, de er pyntet, de har alle de tinga som hører med, og så er de helt fantastsik gode. (og så får man velge selv hva man vil ha med også da :) )

Skrevet

Jeg hadde valgt meny. Som nevnt over blir det mer ro over måltidet, og jeg synes en meny er mer høytidelig enn et koldbord. Det er jo den unge guttens store dag, han skal feires idet han trer inn i de voksnes rekker.

Skrevet

Jeg ville gått for menyen. Som en sa, det blir mer ro rundt det hele. Men bare for å spørre: Cognackrem? Er ikke det alkoholholdig da? Trodde alle i selskapet skulle spise dessert? Ellers hørtest menyen herlig ut.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...