Gjest Gjest Skrevet 25. april 2007 #1 Skrevet 25. april 2007 Altså,jeg har et "problem" som jeg ikke skjønner noe av..Når jeg har mensen så kommer det blod både fra skjeden og fra urinveisåpningen..Mest fra det "vanlige" men også litt fra det andre hullet..Noen andre som har opplevd dette? Jeg bekymrer meg en del for dette og lurer på om det kan være noe alvorlig galt med meg..Prøvde å snakke me legen min om det en gang,men hun er utenlandsk og jeg tror ikke hun skjønte helt hva jeg mente da hun bare anbefalte en Vivag-kur..da mistet jeg motet og turde ikke spørre mer..hadde mannet meg skikkelig opp!
Søster Skrevet 25. april 2007 #2 Skrevet 25. april 2007 Det høres unektelig litt uvanlig ut. De to hullene er jo relativt nært hverandre, det kan ikke være at blodet bare har ligget i bindet og "glidd" fremover? Du bør i alle fall ta med en urinprøve til legekontoret og be dem om å ta en urinstix. Den vil påvise blod fra urinveiene, dersom dette er tilfelle. Og dette må du gjøre når du ikke har mens.
Søster Skrevet 25. april 2007 #3 Skrevet 25. april 2007 Det vil si, mensblødninger kommer IKKE fra urinrøret. Da må det i så tilfelle være blod fra urinveiene og det er jo direkte uheldig!
Gjest Gjest Skrevet 25. april 2007 #4 Skrevet 25. april 2007 Jeg har prøvd å overbevise meg selv om at jeg MÅ ta feil og at det bare "ser feil ut" i bindet (i flere år nå faktisk ) Men her en dag da jeg hadde tampong i og skulle tørke meg etter å ha vært på do så kom det blod på papiret så nå prøver jeg igjen å overbevise meg selv om at det sikkert ikke er noe galt med meg..hvordan i all verden skulle det gå til at det kommer blod fra urinveiene liksom..
Gjest Gjest Skrevet 25. april 2007 #5 Skrevet 25. april 2007 Vanlig med blod fra urinveien ved UVI, men da har du vanligvis STORE smerter, og det er ikke kun ved mens. Det jeg tenker på er fistel. Er noen som har en åpning fra skjeden til urinrøret, eller skjeden og endetarmen. Mest vanlig som fødselsskade (spesielt hos sterkt omskårne kvinner), eller som følge av fysisk harde overgrep. Men noen få er faktisk født slik, og den kan bli større eller mindre av seg selv gjennom årene. I seg selv er det ufarlig, men spesielt skjede/endetarm fistler vil lett skape problemer pga forflytning av bakterier. Vanligvis er det lett å ordne, og en gynekolog vil sannsynligvis kunne diagnostisere det på et par minutter.
Gjest TS Skrevet 6. desember 2007 #6 Skrevet 6. desember 2007 Ts av denne tråden her! Fikk endelig gjennomført en GU idag å sjekket problemet hos en spes.gynekolog. Det viser seg at utfloden nok kommer fra klitoris, som jeg fikk fortalt at er en liten penis! Dette var tydeligvis helt ufarlig. Helt utrolig å tenke på at jeg har gått å bekymret meg over dette i årevis å så er det absolutt helt ufarlig Veldig fornøyd med endelig å ha funnet ut av det, det som er mindre bra er at jeg nå har utviklet vestibulitt, antakeligvis mye pga. min bekymring over at det skulle være noe helt galt med meg! Skriver vel egentlig bare inn her nå så lenge etterpå som en oppfordring til alle om ikke å gå å lure på slike ting i mange år når en halvtime hos gynekolog kan løse hele mysteriet! Jeg angrer noe helt fryktelig! Men men..sexolog og xylocain neste!
Gjest TS Skrevet 6. desember 2007 #7 Skrevet 6. desember 2007 Og blodet som jeg nevner i første innlegg var altså tydeligvis en illusjon
*Pepperkake* Skrevet 6. desember 2007 #8 Skrevet 6. desember 2007 Det er ikke unormalt å få blod på papiret selv om man bruker tampong. Husk at når du tar ut tampongen kan det følge med blodrester eller renne ut litt med en gang.
Gjest TS Skrevet 7. desember 2007 #10 Skrevet 7. desember 2007 Hehe, jeg deler din forvirring Miros. Vet ikke egentlig om jeg skjønte forklaringen til gynekologen helt, selv om han både tegnet og forklarte Men det var iallefall ikke noe fenomen han aldri hadde hørt om før. Han sa at det er det samme "problemet" som noen gutter har når de får utflod fra penis, og det er det visst en del menn som plages med.. Alt jeg ikke vet.. Hadde visst noe å gjøre med kjertler på innsiden av klitoris som produserer utflod.. :klø: Rare greier, men iallefall helt ufarlig, å det er jo det viktigste!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå