Gå til innhold

Steking av løk og champignon


Litt Lost

Anbefalte innlegg

Jeg er helt grønn når det gjelder matlaging, hver gang jeg skal koke pølser ringer jeg til sambo for å få instrukser... Nå tenkte jeg at jeg ikke skulle ringe han.

Jeg skal da klare å steke dette. Vet det blir godt stekt i smør. Blir det like bra i olje? Bør jeg steke det hver for seg eller sammen? Innbiller meg at løken trenger lengre steketid?

*overbeviser meg selv om at det ikke finnes dumme spørsmål*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det blir også veldig godt hvis du bruker olje. Jeg ville stekt dem hver for seg: løken på forholdsvis svak varme (hvis det da ikke er brunet løk du skal lage), og soppen på mye sterkere varme. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg pleier å steke dem sammen, men soppen trenger lengre steketid (inneholder mye vann som skal ut) - jeg pleier å ta oppi løken når det ikke kommer mer vann ut av soppen og den begynner å bli gyllen. Da tilsetter jeg gjerne litt mer smør eller olje også - egentlig kan mye sopp bare "tørrsteke" inntil vannet er ute. Best kontroll og mindre risiko for svidd løk får du selvsagt om du steker dem hver for seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for hjelpen! Jeg fikk middagen i stand, stekte soppen litt først og hev deretter løken oppi. Brukte olje.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...