Gå til innhold

Lommepenger Tyrkia


snuppelure37

Anbefalte innlegg

Jeg og mannen skal på 1-ukes tur til Tyrkia og lurer litt på hvor mye lommepenger vi kommer til å bruke. Vi kommer til å spise alle måltider ute og sikkert shoppe litt og alt annet som hører ferieturer til.

Noen som har et lite overslag basert på erfaringer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg og mannen skal på 1-ukes tur til Tyrkia og lurer litt på hvor mye lommepenger vi kommer til å bruke. Vi kommer til å spise alle måltider ute og sikkert shoppe litt og alt annet som hører ferieturer til.

Noen som har et lite overslag basert på erfaringer?

Hei

det er ikke noe dyrt i Tyrkia somregel, men det er litt forskjell på forskjellige byer der nede, Istanbul er det dyreste stedet du kan reise til.. Og selvfølgelig kommer det også an på hvor dere spiser og shopper .. Ble dette litt uklart?? hehe

men ca 2-3tusen vil holde hvis det ikke skal være super luksus ferie

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har pleid å beregne ca 1000 kr dagen for meg og mannen min når vi har reist til tyrkia. Dette er til alle måltider. Frokosten pleier vi derimot å spise på hotellrommet (kjøper brød og pålegg i kiosken på hotellet).. ellers dekker det drikkevarer utenom måltidene (vann, brus, øl) utflukter og noe shopping.

Noen dager bruker vi mindre enn 1000 kr, andre ganger mer.

Maten er veldig billig der nede, utfluktene varierer litt i pris (det er forresten billigere og mye bedre å velge et lokalt reisebyrå til turer fremfor å velge for eks ving sine)og shopping er heller ikke dyrt. kommer bare ann på hvor mye man shopper det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har pleid å beregne ca 1000 kr dagen for meg og mannen min når vi har reist til tyrkia. Dette er til alle måltider. Frokosten pleier vi derimot å spise på hotellrommet (kjøper brød og pålegg i kiosken på hotellet).. ellers dekker det drikkevarer utenom måltidene (vann, brus, øl) utflukter og noe shopping.

Noen dager bruker vi mindre enn 1000 kr, andre ganger mer.

Maten er veldig billig der nede, utfluktene varierer litt i pris (det er forresten billigere og mye bedre å velge et lokalt reisebyrå til turer fremfor å velge for eks ving sine)og shopping er heller ikke dyrt. kommer bare ann på hvor mye man shopper det.

Samme budsjett som meg og mannen det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi skal til Mallorca i juni, og regner ca 1000 kr dagen for to, dette inkluderer ikke shopping.

Da vi var i Tyrkia regnet vi også det samme, men da inkludert shopping. Tror vi endte med å bruke ca 10000 i lommepenger for to stk i 14 dager, så det var litt billigere enn vi trodde.

God tur !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...