Gå til innhold

Sjokoladepai


Dunilla

Anbefalte innlegg

Jeg skal bake en sjokoladepai med mørdeigsbunn, og lurer på om bunnen (alternativt hele kaken) kan lages på forhånd. Hvordan tar man vare på en slik kake uten at bunnen blir myk? Jeg har ikke tid til å bake den samme dag som den skal spises...

Fyllet er smørkrem blandet med eggeplommer, sjokolade, nøtter og litt mel, og skal stekes sammen med den halvstekte paibunnen.

Takknemlig for svar!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Mayamor

Vil også ha oppskrift... :sikle:

Men hva med å lage alt klart slik at det bare er å legge fyllet oppå den forstekte bunnen og steke den før servering? :klø:

Har desverre ingen gode tips å komme med ellers...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Oppskriften stammer fra et sjokoladekakehefte som følger med på utsiden av ukebladene, det er Norsk Ukeblad nr 4/07. Oppskriften er forøvrig så lang at jeg får skrive den av til helgen, har det litt travelt nå.

Når det gjelder det jeg spurte om, så er det kanskje like lurt å lage mørdeigen og kle paiformen med den kvelden før, og la den stå i kjøleskapet natten over? Den skal nemlig i kjøleskap en halv time, så da går det sikkert med en natt også, eller hva tror dere? Men det er antageligvis fyllet som tar tid å lage, men jeg får muligens regne med at jeg må stå tidlig opp så jeg rekker lage ferdig kaken...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...