Gå til innhold

Innbydelsene var ikke bra nok...

Anbefalte innlegg

Skrevet

På fredag var vi invitert på middag hos svigers. Jeg hadde gjort ferdig tre forslag til invitasjoner som jeg ville vise fram og spørre meg til råds om. Selv syntes jeg invitasjonene ble fine. Og lurte egentlig bare på hvilken av de tre jeg skulle velge. Dessuten synes jeg det er hyggelig å inkludere svigermor og svigerinnen min i planleggingen.

Vi har røde roser som en gjennomgang i bryllupet. De skal være i buketten min og på bordet som pynt pluss at den dyprøde fargen skal gå igjen. Derfor hadde jeg tenkt å bruke rød og hvit i invitasjonene og lette byen rundt etter papir med trykk av røde roser. Gleden var stor da jeg endelig fant det jeg lette etter og kunne sette rødt, hvitt og rose-papir sammen til inbydelser.

Da jeg viste de fram var det ingen som sa et eneste positivt ord :( Svigerinnen min sa bare "invitasjon til hva da? Juleselskap?" Rød var en julefarge sa hun. Jeg sa at det kan jo også tolkes som kjærlighetens farge. Men da var det snarere hatets og advarselens farge mente hun...

Deres sure komentarer fører ikke til at vi endrer blomsten og fargene i bryllupet. Men jeg ble veldig lei meg. Hvis de syntes det var så ille, så kunne de kanskje sagt det på en litt penere måte synes jeg. Å si at innbydelsene til bryllupet vårt minner om hat er jo ganske drøyt...

Trist. :tristbla:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Fy søren, er de misunnelige for at det ikke er de som skal gifte seg, eller?

Ikke bry deg, du. Inbydelsene dine er helt sikkert kjempefine. Jeg syns forresten rødt er en flott farge å ha som gjennomgangsfarge. :klem:

Gjest Pia 30.08.08
Skrevet

Dyprød er jo nydelig i bryllup!! Ikke bry deg om dem i det hele tatt du! Synes det var skikkelig dårlig gjort av dem...

Gjest Revenka
Skrevet

Huff, så leit da. Vi hadde brune invitasjoner, lurer på hva det kan minne om. Men utrolig irriterende når noen bryr seg, spesielt når man har gjort en innsats selv.

Jeg fikk høre av min mamma at brudepikekjolen jeg hadde kjøpt ikke var fin nok. Ble kjempelei meg fordi jeg syns den var fin. Jeg bestilte den fra usa, og var fornøyd med den. :sur: Hvorfor må noen bry seg, og hva er poenget med å komme med slike sårende kommentarer?

Jeg syns dine invitasjoner høres kjempefine ut, og jeg er sikker på at de andre også vil like de.

Ang. å be om andres mening så har jeg erfart at så lenge jeg sier noe om bryllupet til mamma, så får jeg hennes mening. Den er som regel negativ og derfor har jeg sluttet å si noe til henne. Det hjelper meg.

Skrevet

Ikke bry deg. Jeg har en slik svoger, og jeg har bare sluttet å bry meg om hva han sier. Noen må bare si noe for å ha noe å si, virker det som. Alt er negativt. Kommer trolig av misunnelse.

Skrevet

Ang. å be om andres mening så har jeg erfart at så lenge jeg sier noe om bryllupet til mamma, så får jeg hennes mening. Den er som regel negativ og derfor har jeg sluttet å si noe til henne. Det hjelper meg.

Det er jo sånn det er: spør man om andres mening må man forvente at en kan få negativ feedback og må være forberedt på å tåle det. Orker man ikke det, er det bedre å holde ting for seg selv, det er min erfaring i allefall. Har noen familiemedlemmer som er litt for ærlig av og til og da har jeg lært å holde "kortene" mine litt tett til brystet, uansett hva det gjelder.

Gjest Silmarill
Skrevet

Da jeg viste de fram var det ingen som sa et eneste positivt ord :( Svigerinnen min sa bare "invitasjon til hva da? Juleselskap?" Rød var en julefarge sa hun. Jeg sa at det kan jo også tolkes som kjærlighetens farge. Men da var det snarere hatets og advarselens farge mente hun...

Deres sure komentarer fører ikke til at vi endrer blomsten og fargene i bryllupet. Men jeg ble veldig lei meg. Hvis de syntes det var så ille, så kunne de kanskje sagt det på en litt penere måte synes jeg. Å si at innbydelsene til bryllupet vårt minner om hat er jo ganske drøyt...

Trist.  :tristbla:

:overrasket: for ei megge, noe så STYGT sagt!

Sikkert bare misunnelse, og det er klart at svigerinnen din visste at det var bryllupsinvitasjonen du snakket om! Om denne svigerinnen din ikke likte fargen så trengte hun ikke si det på den måten :kose:

JA, det var bedriten sagt av henne, og av de som ikke sa noe i det hele tatt!

Skrevet
Fy søren, er de misunnelige for at det ikke er de som skal gifte seg, eller?

Ikke bry deg, du. Inbydelsene dine er helt sikkert kjempefine. Jeg syns forresten rødt er en flott farge å ha som gjennomgangsfarge. :klem:

Ja, jeg er enig med Wadjet...Kjempelumpent av dem å si noe slikt. Dette er deres dag, glem for all del ikke det... :kose:

Skrevet

Jeg synes invitasjonen hørtes kjempe lekker ut, jeg. Rødt er jo kjærlighetens farge. Hadde ikke en venninne av meg hatt røde roser og rødt som gjennomgangstema i bryllupet sitt, ville sikkert jeg hatt det :-) Synes du skal velge den du og samboeren din liker best, og ikke bry deg om hva svigermoren og svigerinnen din sa...

Skrevet

Det viktigste er jo at dere selv synes invitasjonene er fine.. Synes det var tåpelig sagt, selv om en har en annen smak selv trenger en da ikke å si noe slikt :overrasket:

Men ikke bry deg du, de er sikkeret kjempefine ;)

Skrevet

Vi skal faktisk ha dyp rødt og krem hvit som gjennomgangsfarge vi og, så jeg synes jo selvfølgelig det er kjempe pent :)

Tradisjonellt er jo rødt lidenskapen og kjærlighetens farge og spesiellt når man setter det sammen med røde roser. Vi skal også ha kun røde roser som pynt.

Det er lett å si at du ikke må bry deg, men hadde nokk blitt kjempe lei meg jeg og! Men tror det blir veldig fint med det dere har valgt :)

:klem:

Gjest Blondie65
Skrevet

Dette er det dummeste jeg har hørt. Ikke alle synes om rosa i en hver brude sammenheng. Jeg hadde dyprøde roser selv og en jeg kjenner som alltid har vært langt fremme når det gjelder design hadde også dyprøde roser.

Hev deg over det - det er ditt bryllup.

Skrevet

Igjen blir jeg helt målløs over hva voksne folk kan få seg til å si!

Og jeg tror også at er ren misunnelse det dreier seg om!

Lykke til! Rødt er jo nydelig, og helt vanlig å bruke i bryllup!!!

Hun kan ikke vite mye, stakkars...

Skrevet
Igjen blir jeg helt målløs over hva voksne folk kan få seg til å si!

Og jeg tror også at er ren misunnelse det dreier seg om!

Lykke til! Rødt er jo nydelig, og helt vanlig å bruke i bryllup!!!

Hun kan ikke vite mye, stakkars...

Akkurat det jeg tenkte også! Voksne mennesker, oppføre seg sånn? Men da vet du det - ikke inkluder de mer i planleggingen enn du må :kose:

Og for hva det er verdt - jeg synes rødt, og spesielt røde roser er en kjempefin farge å bruke i bryllup, og hvis hun mener det minner om hat så vil jeg nesten påstå det er fordi livet hennes dreier seg mer om hat og sjalusi enn kjærlighet og lidenskap :hoho:

Skrevet
Og for hva det er verdt - jeg synes rødt, og spesielt røde roser er en kjempefin farge å bruke i bryllup, og hvis hun mener det minner om hat så vil jeg nesten påstå det er fordi livet hennes dreier seg mer om hat og sjalusi enn kjærlighet og lidenskap  :hoho:

Enig. Dessuten - hvem kjøper røde roser for å vise at de hater noen? Det er da ganske vanlig å gi røde roser i bursdagsgaver o.l... Har bare kjent én person som var ekstremt opptatt av antallet og fargene - hun var vel en av få som har pugget "rosens språk" som sikkert sto i et eller annet ukeblad en gang, og er generelt mer enn lett mistenkson av seg. Folk flest tenker da ikke i verste mening om fargen på rosene...?

Har også vært i bryllup med dyprøde roser (husker ikke hvordan invitasjonen så ut) - det var nydelig.

Skrevet

Det hørtesd dumt ut. rød og rosa er jo 2 to hoved fargene folk velger i bryllup... Har du bilde av innbydelsene? Så får du sikkert flere gode kommentarer på de her!

Skrevet

Det er så godt å få litt trøst. Jeg viste jeg kunne stole på dere!

Det er flere tråder som handler om sviger's eller andre som mener og synser om bryllupsplanene. Av og til kan meningene være litt krasse, og da er det lett å bli såret. Det er godt å få litt trøst av andre i samme situasjon som faktisk skjønner at man blir lei seg når noen rakker ned på noe man har lagt mye arbeid og sjel i.

Takk, jenter!

Skrevet

Jeg tenkte at det beste er å bare få ut invitasjonene, og drite i hva andre synes om dem. Jeg er fornøyd med de jeg har lagd og det er ingen som har sagt noe. Hvertfall ikke så jeg har hørt det. Er enig i at det går an å ha litt skamvett, man trenger ikke akkurat buse ut med akkkurat hva man mener hele tida. Men dessverre virker det som om enkelte tror man kan si hva man vil, spesielt til de som planlegger bryllup. For av en eller annen grunn blir man sett på som bridezilla bare man har satt en dato for vielse :vetikke:

Skrevet

skjønner deg godt jeg.. og slenger meg på det de andre har sagt, det er da så fint med rødt, min kjære hadde veldig lyst å ha det som gjennomgående farge, og som det er sagt, det er da stort sett røde roser vi kjøper til kjærestene våre?

Synes det er helt utrolig hvor fort trådene på dette forumet blir fylt med negativt innhold, er helt for saklig tilbakemelding og feedback, men noen overdriver dette synes jeg. Har begynt å kikke litt på bryllupsklar.dk, og forskjellen er stor! Der er det oppbacking og en jevnt over positiv holdning.

Vi skal da hjelpe hverandre, er det ikke litt av meningen med sånne forum?

upps, ble visst litt på siden.. :rødme:

Skrevet
På fredag var vi invitert på middag hos svigers. Jeg hadde gjort ferdig tre forslag til invitasjoner som jeg ville vise fram og spørre meg til råds om. Selv syntes jeg invitasjonene ble fine. Og lurte egentlig bare på hvilken av de tre jeg skulle velge. Dessuten synes jeg det er hyggelig å inkludere svigermor og svigerinnen min i planleggingen.

Vi har røde roser som en gjennomgang i bryllupet. De skal være i buketten min og på bordet som pynt pluss at den dyprøde fargen skal gå igjen. Derfor hadde jeg tenkt å bruke rød og hvit i invitasjonene og lette byen rundt etter papir med trykk av røde roser. Gleden var stor da jeg endelig fant det jeg lette etter og kunne sette rødt, hvitt og rose-papir sammen til inbydelser.

Trist.  :tristbla:

Hei!

Vi hadde dyprøde roser og dyprødt og hvitt som gjennomgangsfarge i bryllup og invitasjoner. Vi fikk kommentar på at denne kombinasjonen var litt oppbrukt i bryllupssammenheng, men vi ville ha det slik, og slik ble det! Jeg elsker rødt og vi ble veldig fornøyd med dekorasjoner og bilder og alt!! Dere velger jo det som dere liker best, og dette er jo deres dag :)

Hev deg over slike kommentarer!

Lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...