Gå til innhold

Liten og tynn

Fremhevede innlegg

Gjest Gjesten
Skrevet

Det hjelper ikke om jeg spiser mindre, mer, trener, ikke trener. Den står ut som om jeg skulle vært gravid. Jeg har mye luft i magen.

Tenkte kanskje jeg skulle gå til legen, men lurer på om det er noen som vet hva det kanskje er?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Anbefaler deg å gå til legen. Nytter ikke begynne å gjette på tilstanden din.

Skrevet

Sånn har jeg det nesten også.. Bare jeg spiser to brødskiver eller lignende står den ut! Om vinteren er det en ting men i sommerklær og bikini er det ikke like fint..

Ønsker deg lykke til!!!

Skrevet

Se gjennom hva du spiser, og hvordan du spiser. Mye kullsyre, og mye svelging av luft (vanlig ved tyggistygging) er to vanlige årsaker til oppblåst mage.

Skrevet

Luft i mage komme av mye, men det er viktig at du begynner å observere hvordan kroppen din reagerer etter inntak av mat, da spesielt mat med mel/gluten og melk. Gluten allergi/intoleranse gir ofte en veldig oppblåst mage sammen med mange andre symptomer. Du kan be om en blodprøve for å sjekke hos fastlegen, men den viser ikke alltid positivt svar fordi om du faktisk ikke tåler gluten.. En annen ting å vurdere er om du har overvekst av candida.. Les på nettet for å finne ut mer, men dette er en litt mer defius tilstand men gir også oppblåst mage..

Skrevet

Jeg har skjekket en del på nettet tidligere. Jeg har ikke så mye magesmerter da, som jeg tror at glutenallergikere har. I såfall så har jeg en mild versjon. Candida er visst også en hissig sopp-greie i tarmene. Vet ikke om mitt er så voldsomt liksom.

Men jeg prøver å drikke masse vann, og skal spise med glutenfri mat og masse grønnsaker. Får se om det hjelper å kutte ut alle brødmaten og melken en periode:)

Skrevet

Kan være at magen din går utover bare. Selv om man er tynn og alt det der er den ingen selfølge at magen er flat. Selve "mageveggen" står litt ut for å få plass til innvollene og det kan være fett som samler seg rundt dem så det får magen din til å gå litt og og dermed bli større.

Gjest =tentacle=
Skrevet

Glutenfri diett er et stort prosjekt. Har du cøliaki må du kutte ut alt som har vært i kontakt med mel, og det er langt mer enn å slutte med brød. Glutenproteiner finnes i mange matvarer, f.eks når det har vært dyrket hvete på samme jorde, eller når hveteprodukter bearbeides i samme lokaler. Cøliaki kan gi vage og uspesifikke symptomer, du trenger ikke ha vesentlige magesmerter. Andre tilstander kan også ha luftplager, f.eks medisinbivirkninger. Luft i magen trenger heller ikke være et tegn på sykdom, selv om det er irriterende når flat mage er et ideal.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...