Gå til innhold

Nå er menyen klar :o)


Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Princess

Her er vår ferdige bryllupsmeny:

* Forrett: Lofftoast med røkelaks og eggerøre samt salatgarnityr.

* Hovedrett: Elgstek med poteter, grønnsaker, rognebærgelè og hjemmelaget viltsaus

* Dessert: Varme bjørnebær med vaniljesaus

(* Kaffe med kaker kommer melllom her, selvfølgelig :) )

*Nattmat: Spekemat

Hva synes dere? :lol:

Hører gjerne hva dere andre skal ha!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi skal ikke gifte oss før til neste år, men den foreløpige menyen ser sånn ut.

Forrett: Nei, tror ikke det

Hvordrett: Ekte trøndersk sodd, med poteter og flatbrød (hvilken drikke er litt usikkert - hva passer til sodd???) (Kuvertpris: ca 50,- )

Dessert: ???? (Litt usikker på hva som passer til sodd her også - multekrem???) Eller så går vi "direkte" på kaffe og kaker, siden ingen(?) blir bedt bare til kaffen, men alle blir bedt til "alt" ) (Kuvertpris: ??)

Nattmat: Saltkjøtt (hjemmelaget), spekemørr (hjemmelaget), annen spekemat og hjemmelaget potetsalat (tror vi) (Kuvertpris: ??)

I familien så har vi "mange" som kan hjelpe oss, og har lovt at de skal hjelpe oss, med dette, bl.a 2 kokker og 1 slakter/pølsemaker.

I tillegg driver mine foreldre en gård, så vi får hentet litt "råvarer" derifra :wink:

*klem klem*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Frida

Pussig, vi har nøyaktig samme meny. Gleder meg. Nå er det kun 7 uker igjen. Har ennå ikke helt kontroll, men det går sikkert bra!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det hørtes ut som en deilig middag :)

Vår meny ser slik ut:

*Forrett : Innbakt laks med spinat

*Hovedrett: Helstegt oksemørbrad, fasert med vill sopp, torgets grønnsaker, og råstekte poteter med bordelaise- saus

*Dessert: Sprø karamellkurv fylt med 2 lag is, friske frukter og skogsbærkompott.

Så blir det kaker, kaffe avec

Nattmat: Flødelegert aspargessuppe eller 3 små sandwich . Her har vi ikke bestemt oss helt.

Det er en ganske grei meny som jeg tror de fleste liker, både store og små.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi skal ha:

Forrett: Kylling og avokado salat med appelsin og basilikum dressing

Hovedrett: Tornados av okse indrefilet med rødvins saus, fløtegratinerte poteter, brokkoli, blomkål, grill tomat, og champinjong

Mellomrett: Port salut på en eng av ruccolasalat.

Dessert: Hjemmelaget Sitron pie med bringebær purre og krem

Middagen varer fra 1600-1930. For barna blir det pølser og brød/lompe eller potetmos.

Så blir det kaffe og kaker ca kl 2200. Kommer ikke til å ha noe nattmat.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Her er menyen vår :

* Forrett- husets hjemmelagede fiskesuppe (hotellfeiring)

* Hovedrett- oksesteik med grønnsaker,sopp,brunsaus og kokte poteter

* Dessert- Sitronfromasj

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei !

Slik ser vår meny ut :

* Varmrøkt elg på 3 salater - cumberlandsaus

* Pestobakt villaks m/urtekremsaus,brokkoli,gulrøtter,salat

* Sjokoladefromasj m/vanilijesaus

:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vår meny ser foreløpig slik ut:

* forrett: hjemmelaget blomkålsuppe

* hovedrett: småsteik med poteter og grønnsaker

* kaffe og dessert slås sammen ettersom kaffe'n starter klokka 17.00 og middagen 15.00.

Vi gifter oss også i Namsos :D , og skulle hatt trøndersodd til nattmat. Istedet ble det fruktfat.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har ikke bestemt meny enda, men vi lurer på å ha hvit fisk som hovedrett. Det verste jeg kan tenke meg er tørrstekt gammel okse med vasne frossen-grønnsaker, som jeg har fått servert i noen brylluper tidligere. Hvis jeg skulle hatt kjøtt, ville jeg forvisset meg med stedet/arrangøren om at de ikke steker det for mye, og dobbeltsjekket om de bruker ferske grønnsaker som tilbehør eller ei! Men for meg er det da også viktig at maten er bra, for alle er jo ikke dette så viktig... Kanksje lurt å be om å få prøvesmake rettene før man bestiller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Princess

Vi liker heller ikke tørrstekt kjøtt med vassne grønnsaker! Så slik skal vi gjøre det, vi som skal leie lokale "ut i skauen".... uten noen form for innleid kokk eller profesjonelle servitører :ler:

* Vi går til innkjøp av elgsteker (Smart Club er rimelige og kjent for GOD kvalitet på kjøttvarene, f.eks viltmaten.

* Vi steker dem (langtidssteking - viktig!!) slik at de blir så saftige og møre at de nesten smelter i munnen ....nam nam!

* Så avkjøles stekene og fryses ned til den store dagen. (kan gjøres leeeeeeeenge før bryllupet. En elgstek holder seg ihvertfall 10 år i fryseren ;)

* Dagen før bryllupet skal stekene taes opp til tining, og skjæres i skiver før de varmes opp i ovnen på bryllupsdagen....så enkelt kan det gjøres!!

* Ferske grønnsaker er viktige - og de skal ikke kokes sunde! Man kan godt lage sin egen grønnsaksblanding og fryse ned også!

* Potetene skrelles dagen før bryllupet og legges i kaldt vann - da er det bare å sette over platen når tiden er inne.

* Den hjemmelagde viltsausen kan lages et par dager på forhånd og varmes opp, og rognebærgelèen kan også lages i god tid!

Konklusjon: Innleid kokk er oppskrytt, og man kan fint lage en ordentlig festmiddag med noen hendige og flinke bekjente som er glad i å lage mat + at man gjør en liten innsats selv i god tid før bryllupet (les: ingen stress rett før bryllupet med maten osv!) Pen dandering på serveringsfatene er jo noe alle kan få til også :D

I tillegg er det jo SÅ kjekt å kjøpe tingene etterhvert når vi har råd....som man bare kan fryse ned! Man sparer litt på å handle på tilbud også.

Drikkevarer og brus er jo billigst i Sverige, så da drar hele familien vår (3 fulle biler) på utflukt til Åre for å bruke kvotene til alle sammen på Vodka, vin og lignende til vårt bryllup.....kjekt :roll:

Kjøp inn litt og litt....det lønner seg! Det kommer mange nok utgifter uansett når bryllupet nærmer seg.... :-?

Noen som har flere spartips å dele?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nam, nam... Det hørtes godt ut.

Våres meny ser sånn ut;

* forrett; Dagens skalldyr i butterdeigbakst

* hovedrett; Sennep og peppermarinert oksefilè, madeirasaus, risolèpoteter, sesongens grønnsaker (juni)

* dessert; Filokopp med sorbet og vaniljeis, med marinerte sydhavsfrukter.

* Kaffe og kaker

* Nattmat; Ertesuppe med loff.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Afrodite

mmmmm. her var det mange deilige retter!!! :enig:

syntes menyen din hørtes deilig ut jeg, princess! Og jeg likte særlig det med spekemat som nattmat - man vil alltid ha noe salt og godt - og det er enkelt (kanskje mye gris...? :ler: ) - men tror jeg jammen skal gå for det!

Men av Liz's meny fikk jeg virkelig vann i munnen - den hørtes excuisite ut! (sikle sikle :P )

Jeg skal ikke gifte meg i Namsos - så sodd blir det ikke.... men menyen er ikke hlet klar enda.. blanding av gresk og norsk kanskje...?:ler:

:briller:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det hørtes nydelig ut, Princess!!!

Vi skal ha:

Hovedrett: Reindyrstek med viltsaus, rosenkål, minimais, gulrøtter, kokte poteter, tyttebær og waldorffsalat.

Dessert: Miniananas fylt med eksotisk frukt og tamarillo krem

Ha'kke tenkt ut forretten ennå... Lurt på en frisk salat med reker i...?

(Skal ha festen på hotell, og regner nok med at de kan flere retter enn det som står på menyforslagene som vi fikk...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

...tror forresten ikke det blir noen sånn voldsom nattmat, men at det blir satt fram noen fruktfat. (Det skal vi ha ved velkomsten også, så da har man jo allerede kjøpt inn frukt... blir alltid plenty nok uansett, så er det bare å kjøpe littegrann ekstra...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi skal ha:

Forrett: Gravet laks med sennepssaus

Hovedrett: Grillet Hjortefile, med poteter, grønnsaker og saus (tro jeg

det var)

Dessert : frisk fruktsalat med vaniljekrem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Her er vår meny:

Forrett

Nytrukne kamskjell med følge av blåskjell og hjerteskjellpå gyllen bunn med hvitvin og urter

Hovedrett

Hjortefilét på husfruens egen cognac- og portvinssaus med Williamspoteter, grønnsaktimbal og urtegrønt

Dessert i anledning sommerens inntog:

Årets friske bærmed pisket krem

i hjembakt strulkurv

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...