Gå til innhold

Klær til sommerbabyene


Fioletta

Anbefalte innlegg

Ja, hva slags type klær kjøper dere til de kommende små? Har ikke handlet inn veldig mye av klær enda, men det er jo så fristende å kjøpe i str 50, så jeg har mye smått :) Har kjøpt ganske mange bodyer, både lang- og kortarmede. Men vil det ikke sannsynligvis bli for lite å bare ligge i en kortarmet body? Jeg har termin 16. juni. (Man kan jo ikke forutsi været da, jeg skjønner jo det.) Har også kjøpt tre sparkebukser og endel pysjer. Men av yttertøy, hva kjøper inn der? Og hva pakker dere i sykehusbagenb av babytøy? Mange spørsmål, men er veldig usikker på dette med påkledning, så trenger litt hjelp :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ligger 11 dager etter deg, så da håper jeg sola skinner :ler:

Hvis det er veldig varmt, skal babyen fint kunne ligge i body med et teppe rundt seg (har jeg blitt fortalt). Men man vet jo aldri med dette været, og heller ikke om man får en gulpe-baby som må skiftes ofte = mer klær.

Har ikke kjøpt noe typisk yttertøy, men kanskje det er lurt med ei lita jakke...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er fryktelig varmt på sykehuset her i byen så vi har fått anbefalt å ta med 6-7 bodyer (de som er uten ben og armer), sokker og en hatt. Mer trenger de tydeligvis ikke når de er på sykehuset.

Hjemme så blir det nok bodyer (med eller uten armer) og ikke noe varmere tøy for vi har allerede temperaturer på over 22 grader :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er selv veldig usikker på dette med hvor mye av hva i klær... Har ikke kjøpt så mye enda. Butikkene er jo åpne når vi kommer hjem tenker jeg! Vet ikke åssen været blir lissom...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På sykehuset her får man klær til babyen, en trenger bare å ha med ett sett til hjemturen.

Foreløpig så ser det ut til at babyen må reise hjem i pysj! :ler: Jeg tror jeg er en pysjoman! Det finnes så utrolig mange søte pysjer. :rødme: Skal kjøpe litt hverdagsklær i morgen. Da har jeg fridag. :)

Tror kanskje jeg skal satse på str 56 i stedet for str 50. Og skulle det vise seg å være veldig for stort, så skal vel babyen klare å komme seg hjem i det. Så får vi heller kjøpe litt etterpå i det minste, hvis babyen er veldig liten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Jenta mi ble født på st.hansaften i fjor, og det var sinnsykt varmt hele sommeren! Hun lå i bare bleie det meste av tiden.

Heldigvis hadde jeg ikke tatt av lappene og vasket tøyet jeg hadde kjøpt inn, og ikke hadde jeg kjøpt så mye heller. Byttet det med lapper på, og byttet også mesteparten av det vi fikk til større størrelser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...