Gjest Princess Skrevet 4. mars 2003 #1 Del Skrevet 4. mars 2003 Vi tenkte å ha spekemat til nattmat i bryllupet vårt, men er usikker på hvor mye man trenger til ca. 45 personer. Hvor mye nattmat spiser man egentlig?? Noen med erfaring som kan si om det vanligvis går mindre enn man tror? Når det gjelder spekemat; hvor mye beregner man per person? Takk for eventuelle svar :D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 4. mars 2003 #2 Del Skrevet 4. mars 2003 Vi hadde litt nattmat dvs. litt rester fra middag osv liggende, men folk var ikke sultne. Vi var 35 i vårt bryllup og holdt det gående til 4-5 tiden nesten morgen. 26+2 :D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
it Skrevet 4. mars 2003 #3 Del Skrevet 4. mars 2003 Vet ikke hvordan man kan beregne spekemat, men min erfaring fra brylluper jeg har vært i tidligere er stort sett den samme: Ut på natta er det faktisk en del som trenger litt salt mat etter masse søte kaker og en del drikke. Men det ofte ikke så mye som skal til. Vi har står mellom å ha suppe (som jeg også har fått servert i andre brylluper) eller bare små sandwich'er/snitter (her er det beregnet 3 stk til hver, men det er kun 3 små snitter som ikke monner så mye) som nattmat. Men det kommer an på hvor lenge bryllupet skal holde på og når man starter med middag. Vi skal ha middag kl 17 og planlegger å være ferdig senest kl 20:00. Da blir det sikkert kaffe og kaker en stund etter det og nattmat blir nok ikke før i 2-tiden. Synes det kan være greitt å ha tilbudet der for de som ønsker. Det er alltid noen som spiser nattmat. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rufus Skrevet 4. mars 2003 #4 Del Skrevet 4. mars 2003 Hei! Vi var i et bryllup i vinter hvor det ble servert grov børd med ost(vanlig norvegia, tror jeg...) og spekeskinke som nattmat...noe som bel veldig godt mottatt! Det ble satt frem en liten stund (en drøy time)etter kakene var servert og stod femme når vi gikk for å legge oss (sov på stedet...) rundt 04.30.. De hadde regnet 5 "snitter" til hver og det var ikke mye igjen når vi tok kvelden...tror det var en del av mennene her som spiste endel av dette, men ikke noe særlig av kakene... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 4. mars 2003 #5 Del Skrevet 4. mars 2003 Slenger inn et lite spørsmål også her jeg. Vi har ikke lokalet til lenger enn kvart på to(som forøvrig blir lenge nok,tror jeg), trenger vi nattmat da ? Middagen er kl.17, kaffe og kaker kl.20. Det vi evt. har tenkt å ha som nattmat blir i så tilfelle hot dog. Hvilket klokkeslett har man stort sett nattmaten? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tvilling76 Skrevet 4. mars 2003 #6 Del Skrevet 4. mars 2003 Slenger inn et lite spørsmål også her jeg. Vi har ikke lokalet til lenger enn kvart på to(som forøvrig blir lenge nok,tror jeg), trenger vi nattmat da ? Middagen er kl.17, kaffe og kaker kl.20. Det vi evt. har tenkt å ha som nattmat blir i så tilfelle hot dog. Hvilket klokkeslett har man stort sett nattmaten? Her er jeg også litt usikker. Vi skal ha selskapet på en restaurant og middagen er kl 18. Kaffegjestene kommer kl 21:30. Lokalet har vi til 02:00. Er det da vits i nattmat? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
zeta5 Skrevet 4. mars 2003 #7 Del Skrevet 4. mars 2003 Her er jeg også litt usikker. Vi skal ha selskapet på en restaurant og middagen er kl 18. Kaffegjestene kommer kl 21:30. Lokalet har vi til 02:00. Er det da vits i nattmat? Hei ! I de bryllupene jeg har vært i som har lokalene til 01-02, har det ikke vært servert nattmat. Tror ikke det skulle være nødvendig-det er jo ikke vits i å sette frem noe en halv time før festen slutter ?!? Nei, hadde jeg vært deg hadde jeg spart de pengene. Vi skal ha nattmat, men så har vi lokalet så lenge vi vil og regner med at det blir en sen kveld..... :-? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
monja Skrevet 4. mars 2003 #8 Del Skrevet 4. mars 2003 Vi skal ikke ha nattmat selv om vi skal ha lokalet så lenge vi orker å holde ut Vi setter fram fruktfat og potetgull. Det har vært godt mottatt i andre brylluper vi har vært i. :D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tvilling76 Skrevet 5. mars 2003 #9 Del Skrevet 5. mars 2003 Hei ! I de bryllupene jeg har vært i som har lokalene til 01-02, har det ikke vært servert nattmat. Tror ikke det skulle være nødvendig-det er jo ikke vits i å sette frem noe en halv time før festen slutter ?!? Nei, hadde jeg vært deg hadde jeg spart de pengene. Vi skal ha nattmat, men så har vi lokalet så lenge vi vil og regner med at det blir en sen kveld..... :-? Da tror jeg vi skipper nattmaten. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tusenfryd Skrevet 5. mars 2003 #10 Del Skrevet 5. mars 2003 Det kommer an på når du serverer kakene. Hos oss ble det litt for lang tid mellom middag og kaker - og dermed for kort tid mellom kaker og nattmat, som var ertesuppe. Kjempepopulært med natt mat - det har ingenting med sult å gjøre, men saltbehov pga søte kaker og alkohol. Jeg har arrangert vanlige fester jeg uten middag men med nattmat. Midt i blinken. Spekemat anbefaler jeg deg å snakke med dem du kjøper av, hvor mye du beregner. Men til mitt årlige julebord, bestiller jeg alltid til 25 enda jeg vet det kommer 35. Det er riktignok med potetsalata og eggerører da, det metter veldig. Skal du kun ha flatbrød og rømme, er det noe annet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 5. mars 2003 #11 Del Skrevet 5. mars 2003 Vi hadde nattmat, pølser med lompe ! Alt vi hadde kjøpt ble spist opp (3 pølser til hver i snitt :o ), det var veldig populært. Men så holdt vi på til langt på natt også, da. Pølser er super-lettvint. Ingen tillagning, ingen oppvask. Nå svarte jeg ikke spesifikt på spørsmålet om spekemat... sorry. Men nattmat generelt da, i hvert fall, er en bra idé - og ikke regn med at gjestene spiser veldig lite. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå