Gå til innhold

Horekundene stikker?


Tyrgrid

Anbefalte innlegg

http://www.rxnm.net/

Når sex-kjøp forbys, så må vel det bety at ikke bare de utenlandske horene,

men også alle de utenlandske horekundene velger å reise hjem?

Aner ikke hvor stor del av horekundene som er utlendinger, men jeg tipper at det er en god del.

Hadde vært fint å bli kvitt dem!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Elfrida

Er det ikke egentlig slik at mesteparten av sexkjøp allerede skjer i det skjulte, gjennom annonser på nett/blader osv, og at det bare er de 'laveste' prostituerte som trekker på gata, dvs stoffmisbrukere og fattigfolk fra østblokken/Afrika? Det er jo disse man ønsker å få vekk med en kriminalisering antar jeg, for det andre er det ikke så lett å gjøre noe med. Derfor håper jeg at man bevilger penger til hjelpetiltak til eks-gateprostituerte hvis dette blir vedtatt.

Utenlandske horekunder? Tviler litt på at de utgjør en stor andel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har liten tro på at det kommer horekunder fra utlandet hit for å kjøpe sex - det kan de vel kjøpe i sitt eget land. Det finnes sikkert turister som kjøper, men jeg kan ikke tenke meg at de er veldig mange.

Jeg tror ikke at løsnigen på prostitusjons"problemet" er forbud, men det er en sånn grei ting å gjøre her til lands; forby alt vi ikke liker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stakkar, hvor skal alle de seksuelt frustrerte 5-barnsfedrene fra Akershus få seg noe nå?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utenlandske horekunder? Tviler litt på at de utgjør en stor andel.

det tviler igrunn jeg og på, tror vi må ta "æren" for mesteparten av kjøpet selv gitt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel. Det finnes vel ikke noe statistikk på det så vidt jeg kjenner til. men jeg har i hvert fall et inntrykk av at en del utlendinger har et mye mer avslappet forhold til å kjøpe sex enn norske menn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vel. Det finnes vel ikke noe statistikk på det så vidt jeg kjenner til. men jeg har i hvert fall et inntrykk av at en del utlendinger har et mye mer avslappet forhold til å kjøpe sex enn norske menn.

Ettersom du leser mye nynazistiske nettmagasiner (som du linker til her og i andre tråder) er det kanskje ikke så rart at du får inntrykk av det ene eller det andre i forhold til "utlendinger"?

Jeg har for eksempel fått et inntrykk av at de fleste som kjøper sex her i Norge er menn. Men jeg vet at det ikke er ensbetydende med at alle menn, eller en del menn kjøper sex. De som kjøper sex er heldigvis i mindretall, uansett etnisk bakgrunn, kjønn el andre ting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest vimselot

Jeg synes ikke at horekunder skal bli staffet. Det er min lille mening da og jeg trenger vel ikke å begrunne den heller? Kjøp og salg av fitte vil fremdeles eksitere, men under "jorda".

Det gjør de prostituerte mer sårbare for overgrep.

På en måte kan man også da forby ytringsfriheten, og den vi ikke alle liker, vil eksplodere i ett nettverk som blir usynliggjort.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes ikke at horekunder skal bli staffet. Det er min lille mening da og jeg trenger vel ikke å begrunne den heller? Kjøp og salg av fitte vil fremdeles eksitere, men under "jorda".

Det gjør de prostituerte mer sårbare for overgrep.

På en måte kan man også da forby ytringsfriheten, og den vi ikke alle liker, vil eksplodere i ett nettverk som blir usynliggjort.

hyyysj... du må ikke si sånn.. illusjonen er at problemet forsvinner ved at vi forbyr det. Omtrent som når man feier støvet inn under teppet. Ute av syne...

Ellers leste jeg nylig at av de ca 1500 prostituerte vi har her i landet (byen Oslo?..husker ikke helt) så er 75% utenlandske/offer for menneskehandel.

Det vil si at vi ikke har innmari mange prostituerte norske jenter, og det synes jeg er en bra ting. Da har vi egentlig ikke fler enn at det burde la seg gjøre å gi dem andre tilbud for å klare seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
Gjest Gjest
Ellers leste jeg nylig at av de ca 1500 prostituerte vi har her i landet (byen Oslo?..husker ikke helt) så er 75% utenlandske/offer for menneskehandel.

Det vil si at vi ikke har innmari mange prostituerte norske jenter, og det synes jeg er en bra ting.

Først vil jeg si at hvor stort dette markedet er, og hvor mange som selger sex i Norge, er det ingen som med rimelighet kan fastslå. Nettopp fordi alt foregår i det skjulte.

For det andre vil en massiv tilstedeværelse av utenlandske prostituerte gjøre det mindre attraktivt for nordmenn å selge sex. Så det vil i seg selv være en sentral årsak til at det blir færre norske prostituerte. Det er den samme mekanismen som leder til at det er færre nordmenn som kjører drosje.

Innvandring, enten det er prostiterte eller drosjesjåfører, ødelegger arbeidsmarkedet for nordmenn, og gjør det mindre attraktivt for nordmenn å ta disse jobbene. Det betyr, at dersom det blir færre utenlandske prostiterte i Norge, vil det føre til en økning i antallet prostituerte som er norske, fordi fortjenesten ved å selge sex i Norge da blir større.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du slutta å bruke nicket ditt? Utestengt, eller?

Jeg tviler på at de norske prostituerte som jobber fra gata - og jeg antar at det er flest av dem - lar seg stoppe av at prisene går ned. Jeg har ikke hørt noe om at prisene har gått ned heller, for den saks skyld. De gateprostituerte jentene våre har vel for det meste rusproblemer og må tjene pengene sine uansett om det betyr tre turer per dag eller fjorten. Og jeg tror ikke verken antallet rusmisbrukende prostiuerte eller pengebehovet deres synker pga antallet jenter fra Nigeria på karl johan.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
Har du slutta å bruke nicket ditt? Utestengt, eller?

Jeg tviler på at de norske prostituerte som jobber fra gata - og jeg antar at det er flest av dem - lar seg stoppe av at prisene går ned. Jeg har ikke hørt noe om at prisene har gått ned heller, for den saks skyld. De gateprostituerte jentene våre har vel for det meste rusproblemer og må tjene pengene sine uansett om det betyr tre turer per dag eller fjorten. Og jeg tror ikke verken antallet rusmisbrukende prostiuerte eller pengebehovet deres synker pga antallet jenter fra Nigeria på karl johan.

Nå er det jo ikke alle norske prostituerte som er narkomane. De narkomane figurer stort sett på utemarkedet. Men i følge Prosenterets erfaring er innemarkedet vesentlig større en utemarkedet, og på innemarkedet er rusproblemer mindre vanlig.

Dessuten synes jeg de narkomane norske prostiterte mer eller mindre har blitt borte fra strøket, og blitt erstattet av utlendinger uten synlige rusproblemer. Hvor de er blitt av, og hvordan de skaffer penger til rus, vet jeg ikke. Kanskje de på grunn av konkurransen på strøket er blitt tvunget til å skaffe seg penger på samme måte som gutta?

Markedsmekanismene fungerer likevel her som på alle andre markeder. Høyere priser og større fortjeneste tiltrekker seg flere tilbydere. Så hvis utlendingene forsvinner er det god grunn til å anta det vil medfører en økning i antallet norske prostituerte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så vidt jeg har forstått er vel ikke poenget med å kriminalisere horekundene at vi tror at de dermed slutter med å kjøpe sex, men at politiet da har mulighet til å anholde og avhøre horekundene.

Jeg tror ikke man må oppgi navn, eller i det hele tatt snakke med politiet, med mindre man er mistenkt for noe straffbart. Horekundene er ikke så veldig stolte av å være horekunder tross alt, og vi går glipp av mange potensielle vitner i trafficingsaker.

Men om kjøp av sex er forbudt, kan politiet anholde og avhøre horekundene. Dette vil selvfølgelig være til stor hjelp ved etterforsking av trafficingsaker!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest lillebøll

Å gjemme vekk horekundene og horene gjør at byen ser penere ut, og det er jo tross alt viktigst.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eeeeh, dersom de utenlandske horene fikk de samme trygderettighetene som norske kvinner så kanskje problematikken ville forsvunnet av seg selv.

Men det mest sinnsyket med hele forslaget er jo at det skal bli kriminelt å betale for sex!!!! Hallo, er det ikke straff nok å måtte betale for å få seg no fitte?

Det er helt sjukt at damer som tjener masse penger på å selge kroppen min liksom skal være de uskyldige, og ikke de mennene som pga utelukkelsemekanismen hos damer har blitt tvunget til å leve uten et verdig liv.

Dere må ikke tro det er hyggelig for menn å måtte betale for sex.

- At det liksom er et "ønske" eller "tenning" hos menn. Nei det er faktisk nød, for alle menn ønsker seg jo fitte gratis.

Man kan ikke bruke annet ord enn brutalt for å forklare hvor hårreisende det er at kvinner som får betalt for sex skal bli sett på som den svake part! - At det liksom er styrke å måtte betale for det resten av verden får gratis.

Egentlig er horekunder vår tids pariakaste.

Bare det faktum at det skal være værre for en mann å betale for en ukjent hore enn det er for en hore å få betalt for å ligge med en mann, - viser kanskje bare hvor sinnsvakt sleipte kvinner er i forhold til menn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eeeeh, dersom de utenlandske horene fikk de samme trygderettighetene som norske kvinner så kanskje problematikken ville forsvunnet av seg selv.

Men det mest sinnsyket med hele forslaget er jo at det skal bli kriminelt å betale for sex!!!! Hallo, er det ikke straff nok å måtte betale for å få seg no fitte?

Det er helt sjukt at damer som tjener masse penger på å selge kroppen min liksom skal være de uskyldige, og ikke de mennene som pga utelukkelsemekanismen hos damer har blitt tvunget til å leve uten et verdig liv.

Dere må ikke tro det er hyggelig for menn å måtte betale for sex.

- At det liksom er et "ønske" eller "tenning" hos menn. Nei det er faktisk nød, for alle menn ønsker seg jo fitte gratis.

Man kan ikke bruke annet ord enn brutalt for å forklare hvor hårreisende det er at kvinner som får betalt for sex skal bli sett på som den svake part! - At det liksom er styrke å måtte betale for det resten av verden får gratis.

Egentlig er horekunder vår tids pariakaste.

Bare det faktum at det skal være værre for en mann å betale for en ukjent hore enn det er for en hore å få betalt for å ligge med en mann, - viser kanskje bare hvor sinnsvakt sleipte kvinner er i forhold til menn.

Du mener altså virkelig at den mann som ikke klarer å få seg fitte men må skaffe seg fitte med å høvle over rusede svake jenter uten noe valg (kom ikke her å si at rusavhengige velger dette med full iver og livsglede) ikke skal ha noe ansvar edru og normaltilpassa som de burde være (i forhold til sine ofre). Mener du virkelig at det er en straff at de som ikke får seg fitte på andre vis må betale for DET!!?? Hvorfor er da ikke noe særlig statistikk på at kvinner ikke skal kunne klare det helt fint uten å måtte kjøpe seg pikk. Noe de statstiskisk sett klarer seg uten.

Jeg skjønner oppsummert ikke hvordan en mann kan rettferdigjøre et annets menneskes mangel på vellyst på grensen til u-vellyst kan rettferdiggjøre mannens seksualitet.

Er den mannlige seksualitet så viktig at andre må krenkes før den er realisert.

Selv tar jeg meg minst hundretusen skitne runker i dusjen før jeg eventuelt velger å misbruke enn fattig sexslave fra østen, uansett kjønn.

En del menn er utrolig ekle i sin tankegang, heldigvis kjenner jeg ingen av dem.

Endret av Alyx
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Litt trist at dere er så forutinntatte. Det er jo ikke akkurat kremen av menn som må betale for sex er det?

Som alle vet er kvinner den selektive part. De mennene kvinner avviser er jo utelukket det gode selskap. Tror dere virkelig at kvinner har den samme omtankeformen for menn slik menn har for damer? Bare se dere omkring selv. Det er hundretusener av menn som ikke får tilfredsstilt sine seksuelle behov fordi kvinner flest har "krav" på hvordan mannen skal være.

Ingen kvinne ville finne på å betale for sex, hvorfor skal kvinner egentlig gidde å føle seg underlegen seksualpartneren slik en betalende horekunde er? Når man ser at maktfordelingen er så skjev at menn faktisk betaler kvinner for intimitet så er det tydelig at det er vrangforestillinger som gjør at kvinner faktisk innbiller seg at det er mest synd på dem.

Problemet til kvinnene hadde vært uendelig mye større om alle menn i verden nektet å betale for sex. Hvis vi menn hadde vært litt smartere så hadde vi ikke lært kvinner at de kan tjene penger på kroppen sin bare fordi vi er underkastet testosoronproduksjonen i pungen vår. Er det liksom frivillighet når ingen kvinner ikke engang vil berøre en person?

Lyser det ikke forakt av kvinner som forlanger penger for andre menneskers ensomhet?

Dersom kvinner hadde vært reale så hadde de heller hatt sex for sexens skyld i stedet for pengenes skyld.

Men at dere skal forstå dette er vel ikke akkurat noe jeg regner med, - der dere synes at om en 15 år gammel mobbeoffer gutter med dårlig selvtillit blir den kriminelle, mens den voksne drevne hora som tar tusenlappene til barnet for å gi denne stakkars mobbeoffer barnet et lite snev av medmenneskelighet og en anelse selvtillit blir straks offeret her.

Dere kvinner som hater horekunder, tror dere ikke at disse ensomme sjelene som bare savner nærhet ikke selv forakter sin egen situasjon hvor de må betale for falsk omtanke?

Det er nok bare kvinner som kan finne på å tjene penger på sex. Vi menn er nok litt annerledes i tankegangen, vi vil heller ha sex for den andre parts nytelses skyld. For oss ligger belønningen i å ha sex, - dvs dele noe godt å intimt. Kvinner med sin list ser heller kåtheten i alle fordelene de får etter sex.

Jeg tror det som er mest leit å tenke på for disse stakkars fattige horekundene, mens de beriker de såkalte "offerne" er jo at dersom disse fattige horekundene hadde vært rikinger, hadde de aldri behøvd å betale for noe som helst fitte.

Man bør belyse alle sider omkring kvinnepsyken når man diskuterer med dem, visse handligsmønstere er heldigvis kun forbeholdt kvinner, - slik som lunefullhet og stakkarslighet forkledd i en drakt av fasade. Horenes største mareritt er vel at ingen vil betale for dem.

Hva hadde kvinnekroppen vært verdt da?

Endret av waco
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
Eeeeh, dersom de utenlandske horene fikk de samme trygderettighetene som norske kvinner så kanskje problematikken ville forsvunnet av seg selv.

Jo da, det er mange innvandringstilhengere som fantaserer om at Norge skal være trygdekontor for resten av verden. Men som med alt annet ved innvandringstilhengerne er det ikke realistisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det jo ikke alle norske prostituerte som er narkomane. De narkomane figurer stort sett på utemarkedet. Men i følge Prosenterets erfaring er innemarkedet vesentlig større en utemarkedet, og på innemarkedet er rusproblemer mindre vanlig.

Dessuten synes jeg de narkomane norske prostiterte mer eller mindre har blitt borte fra strøket, og blitt erstattet av utlendinger uten synlige rusproblemer. Hvor de er blitt av, og hvordan de skaffer penger til rus, vet jeg ikke. Kanskje de på grunn av konkurransen på strøket er blitt tvunget til å skaffe seg penger på samme måte som gutta?

Markedsmekanismene fungerer likevel her som på alle andre markeder. Høyere priser og større fortjeneste tiltrekker seg flere tilbydere. Så hvis utlendingene forsvinner er det god grunn til å anta det vil medfører en økning i antallet norske prostituerte.

Du har rett i at de fleste ikke er gateprostituerte, men hvis noen opplever jentene på Karl Johan som en trusel, så er det vel de gateprostituerte.

Jentene går i området rundt Børsen, kvadraturen og oppover og bakover.

Om antall gateprostituerte har sunket etter at de utenlandske jentene kom til, aner jeg ikke. Har du sett noen tall på det?

Så vidt jeg har forstått er vel ikke poenget med å kriminalisere horekundene at vi tror at de dermed slutter med å kjøpe sex, men at politiet da har mulighet til å anholde og avhøre horekundene.

Jeg tror ikke man må oppgi navn, eller i det hele tatt snakke med politiet, med mindre man er mistenkt for noe straffbart. Horekundene er ikke så veldig stolte av å være horekunder tross alt, og vi går glipp av mange potensielle vitner i trafficingsaker.

Men om kjøp av sex er forbudt, kan politiet anholde og avhøre horekundene. Dette vil selvfølgelig være til stor hjelp ved etterforsking av trafficingsaker!

1. Saken er at dersom det blir kriminelt å kjøpe sex, så vil ikke dette foregå ute på gata lenger, og det blir vanskelig for politiet og finne både prostituerte og kundene deres. De vil fremdeles eksistere, men ute av synsfeltet. Dette igjen kan føre til vanskeligere kår for jentene, som vel har det tøft nok fra før egentlig.

For en liten tid tilbake skulle de i Sverige gjøre en undersøkelse blant de prostituerte angående loven som gjorde det forbudt å kjøpe sex. Forståelig nok ble det vanskelig å finne noen... Dette ble igjen tolket som at antall prosituerte hadde gått ned eller at hele profesjonen hadde opphørt.

2. Blir det straffbart å kjøpe sex så begår man en straffbar handling ved å kjøpe sex. Ergo må man oppgi navn om man blir anholdt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...