Gå til innhold

Symboler på styrke og mot?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vet dere om noen symboler på styrke og mot?

Det har ikke noe å si hvilket opphav symbolene har, så lenge de ikke er kristne eller satanistiske....

Skrevet (endret)

Det er mye i dyreverdenen som symboliserer styrke og mot, bl.a. drage, løve og oksehorn.

Endret av Nattseileren
Skrevet

Ok, takk.

Hva med et sverd? Eller symboliserer det noe annet?

Gjest Eugene Onegin
Skrevet

sverd symboliserer krig. Kamp og militære. eller vold

Skrevet

Har du prøvd et bildesøk på Google, med "symbol of strength" som keyword?

Ellers er de fleste store dyr et symbol på styrke (løve, tiger, hest, bjørn m.fl.); Hannuman, den hinduistiske apeguden er et symbol på styrke, enhjørning m.m.

Jeg har en fugl fønix-tatovering som et symbol på styrke og gjenfødelse, noe nytt som oppstår fra asken.

Skrevet

Joda, et sverd er kanskje litt mer fallos-preget men det er et godt symbol på styrke det også.

Skrevet

Jeg fant ut at ørn, hest, tre, enhjørning og drage er symboler på styrke.

Bare ørnen er symbol på styrke OG mot, såvidt jeg skjønte.

Synd at jeg egentlig ikke har så lyst til å tatovere på meg en ørn. :forvirret:

Skrevet

Ojda, vanskelig da. Hmm som tatovering kan yin yang der yang representerer styrken bli fint. Med litt effekter ved siden av som f.eks flammer så kan det fint representere styrke og mot. Men det er jo ikke sikkert du liker det, smaken er jo som baken. :)

Skrevet
Bare ørnen er symbol på styrke OG mot, såvidt jeg skjønte.

Nix. En rask googling ga flere symboler som står for både mot og styrke, som f.eks elefant, øyenstikker og koikarpe. Nå vet jeg ikke om de er så mye bedre enn en ørn da, men det er i alle fall flere forslag.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...