Gå til innhold

Orlando


Ms. Croft

Anbefalte innlegg

Vi skal til Orlando i sommer (September). Første gang til Florida, og jeg gleder meg no' helt sinnsykt!

Vi skal jo selvsagt få med oss de store parkene (walt Disney etc..), Miami en weekend, Daytona Beach osv.

Men er det noen ting vi bare MÅ få med oss, som ikke vi vet om?

Veldig takknemlig for tips, da vi ikke har noe særlig mere kjennskap til Florida enn det vi kan lese oss til på diverse turistsider på internett :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Parkene er jo mange, selv var jeg og min kone over for noen år siden, vi var da 33 år. Bryllupsreise faktisk.

Jeg ville prioritert disse parkene:

1. Islands of Adventure - her finner du etter mitt syn den beste enkeltattrakssjonen, Spider-Man.

2. Epcot - passer veldig godt for "voksne barn". TestTrack er et must her etter min smak

3. Sea World - passer også veldig godt for voksne barn som oss. Kraken og Shamu er høydepunkter.

4. Universal Studios - Mye bedre enn Disneys filmpark MGM.

5. Magic Kingdom - Det er dette de fleste forbinder med DisneyWorld.

Ville ha droppa: Animal Kingdom, vannparkene, MGM.

Shopping: Belz i enden av International Drive. Premium Factory Outlet, ikke langt fra Sea World retning DW.

Undeholdning: Citywalk om kvelden er bra. Verdens største Hard Rock blant annet.

God Tur!

:ironi:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Epcot fikk vi ikke anbefalt når vi var der borte, fordi man skal lære når man er der.. Men det kommer jo sikkert an på barnas alder.

Vi var i Animal Kimgdom og syns det var veldig bra. Veldig fint bygd opp.

Magic Kingdom var det veldig veldig veldig mye folk, så ble litt slitsomt. Men man må jo bare dra dit når man er der.

Blizzard Beach er kjempegøy om man liker badeland. Med laaang elv, sinnsyk magasug-sklie (55 miles per hour), og masse andre typer sklier for både store og små. Om man kun har små barn, er Tphcoon Lagoon kanskje bedre (vi ble anbefalt Blizzard Beach fordi jeg og broren var gasnke store, og de har mange sånn max alder/høyde i Typhoon Lagoon). Skikkelige temaparker, som er veldig gjenomførte. Om det ikke er barn med er nok kanskje Wet and Wild ett bedre alternativ.

Sea World. Kjempekoselig. Må få med seg Shamushow og diverse andre show. De er gode på show der borte. Og det kan være fint å være tidlig ute, da det ofte er en del underholdning mens man sitter å venter (spørrekonkuranse, aktivitetssang ol.)

Animal Kimgdom: http://disneyworld.disney.go.com/wdw/parks...tionListingPage

Blizzard Beach:

http://disneyworld.disney.go.com/wdw/parks...d=BBLandingPage

Typhoone Lagoon:

http://disneyworld.disney.go.com/wdw/parks...tionListingPage

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke noe å tilføye når det gjelder parker og sånt, men en restaurant-kjede jeg bare eeelsker er Cracker Barrel "Old country store".... Ååååh.............

Det er så koselig der og god mat og den kule gammeldagse butikken som ligger vegg i vegg med restauranten... Gjennomført amerikansk "countrystil"! Må prøves om man er sør i USA!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville ha droppa: Animal Kingdom

Jeg stortrivdes i Animal Kingdom, og er det en av parkene jeg ville dratt tilbake til, så er det denne. Og Adventure Island, det var en opplevelse å ta noen av karusellene der :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er så utrolig mye å velge mellom i Orlando, at man nesten er nødt til å velge bort noe.

Har dere et forhold til Walt Disney? Isåfall, ville jeg satset på en Walt Disney ferie. Ser at mange velger å kun besøke Epcot eller en annen park når de skal til Disneyworld, og det er veldig dumt. Man bør iallfall ha en uke KUN til Walt Disney World. Det er så utrolig mye og se og oppleve der, 4 forskjellige parker hvor man trenger en dag i hver + to utrolig fine vannparker. I tillegg har man Downtown Disney, Boardwalk osv som også har en skikkelig fin disneystemning.

Få med dere show, parader, fyrverkeri og forestillinger- det gir den beste følelsen og det er fantastisk! Studer Walt Disney sidene (http://disneyworld.disney.go.com/wdw/index?bhcp=1) og planlegg. Alle parker har noe spesielt som er verdt å få med seg.

Hvis dere har litt ekstra tid, kan dere besøke noen av de andre parkene (Universal Studies f. eks) for skikkelig berg- og dalbane- moro osv.

Og ta noen late dager ved kysten. Fine strender både øst og vest.

Corine

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi skal også til Orlando i sommer. som nevnt over her så er det så maange parker at en må velge vekk noe hvis ikke blir det en dyyr ferie. vi er godt i gang med planleggingen og har prioritert disse parkene:

Walt Disney World

Kennedy Space Center

Universial Studios

Seaworld Adventure Park

Har sjekket litt og ser at en billett (voksen) koster sånn ca.380 i de fleste parker. Kennedy Spacecenter var en del billigere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...