Gå til innhold

Er det noen med "mange" barn her?


liv-b

Anbefalte innlegg

Jeg har fire nyyydelige barn fra alderen 1 til 6 år. Folk har en tendens til å reagere voldsomt på dette, særlig når jeg har med de to dagmammaungene mine også (1og 6år) Ikke det at vi lager så mye leven :oops: men de snur seg og peker og rister på hodet. Jeg smiler stort sett tilbake, og tar det med stor ro, men jeg lurer på hva som gjør at de reagerer så voldsomt. Jeg ønsker meg noe aldeles fryktelig et barn til, og da steiler de fullstendig. Det er jo bare nødt til å gå på bekostniing av de barna jeg har fra før, hvilket er alt for mange allerede, mener de. Jeg har faktisk fått spørsmål om jeg tilhører en sekt ("!")

Er det noen andre med "mange" barn her inne? Er det stor overgang fra 4-5 barn? Stor bil har vi jo allerede :lol:

Hilsen liv-b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Anonymous

Jeg har en gutt på 6 år.

Samboeren har 2 gutter og en jente i alderen 5 - 9 år.

Jeg har alltid ønsket meg tre barn (har jo ett).

Samboeren ønsker seg tre barn til.

Blir nok litt diskusjoner på kammerset av det, men vi kan jo ha det "morsomt" mens vi prøver da... :ler:

Det er forskjellig hva folk mener, men følg din lyst du. :D

Andre har ikke rett til å dømme deg for ditt liv.

Jeg ser på barn som en berikelse i livet vårt.

Klem fra Maya30 :vinke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Hadde faktisk tenkt å legge inn et tema vedr. det samme i dag.... Så rart....

Jeg har ikke flere enn to barn (3 + snart 6). Jeg har lyst på et barn til i løpet av et par år, men mannen min deler ikke min oppfatning. Vi får se om han ombestemmer seg etterhvert, ellers får jeg slå meg til ro med de to jeg har.

Jeg synes det høres fantastisk ut å ha tre barn eller flere. Men jeg skjønner ikke helt hvordan du f.eks. har tid til å skrive innlegg på KG? Har du tid til deg selv i det hele tatt? Og blir du/dere ikke slitne av nattevåk, sykdom, tidlige morgener (gjesp! - hos oss begynner dagen mellom 06.00 - 07.00 hele året!), kveldsstell osv.

Og får dere tid nok til hvert enkelt barn? (Vanskelig spørsmål forresten, for hva er egentlig "tid nok"?) Jeg (+ min mann) synes det er koselig å avslutte dagen med å lese en liten bok mens vi ligger i barnets seng. Og de kooooser seg!! Dette tar lang tid (og spesielt de dagene den ene voksne er borte), og mye av kvelden forsvinner for oss voksne. Samtidig føler vi at dette er viktig i en travel hverdag.

Men som sagt, jeg skjønner ikke at dere har overskudd til å ønske dere et barn til.... Jeg synes jeg alltid har dårlig samvittighet overfor barn, husvask, jobb og liten tid til meg selv. Vi har fra jeg ble gravid med førsteman pusset opp et helt hus og deretter bygget nytt hus hvor vi gjorde veldig mye selv. Vi har begge 100% jobb, stort hus & hage og mannen min er en del borte på kveldstid. Minstemann ble født prematur og har tilbrakt store deler av de første to årene sine på sykehus, noe som selvfølgelig var ekstra slitsomt.

Men for å understreke (så jeg kanskje slipper noen syrlige kommentarer): Selv om jeg kan være sliten og oppgitt inneimellom, kan jeg ikke tenke å bytte med noen!!!!!!!!!! Når det gjelder barn kan alle klisjèer tas i bruk - det er fantastisk!!

Jeg misunner og beundrer deg som har en slik kapasitet når det gjelder å ha stor barneflokk!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Tenkte jeg skulle henge meg på her...

Jeg har ingen barn enda, men jeg har tolv søsken!!!

Og mamma & pappa har klart å ta seg av oss alle hele veien!!! Og det går da bra med oss nå! Har aldri følt at jeg har blitt oversett hatt en fantastisk oppvekst!!!

Barn er en berikelse i livet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har fem barn fra fire til elleve år. Det er helt klart mer arbeid med fem enn fire barn, men dersom kvelden kommer og du føler du har overskudd og ekstra kjærlighet, så hvorfor ikke få et barn til?? Jeg skjønner såååååå godt det du skriver om oppsperrede øyne og spørsmål om sekt.... :hoho:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Cruella

Jeg har tre barn, synes det er akkurat passe!

:lol:

Da minsten var baby ønsket jeg meg en til, men nå som han er skolegutt er jeg glad det ikke ble flere.

Nå er jeg 30++, føler meg fortsatt ung og har fått de barna jeg ønsket.

Deilig å kunne fokusere mer på meg selv igjen, er en sosial person som liker kafébesøk og partyer!

:sjarmor:

Husk du skal leve litt selv også, men alle prioriterer vi forskjellig.

Jeg går på veggene hvis jeg ikke får luftet meg med jevne mellomrom.

Lisa-Beth

:hjerter:

*Lykke til med avgjørelsen*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min samboer har tre barn og jeg selv har tre barn.

De er fra 5 til 16 år. Når vi er ute på tur alle sammen hender det folk hvisker og peker men jeg synes det bare er artig.

Naboene prater mye om hvordan jeg/ vi orker men jeg trives med det.

Er veldig glad i barn og alle seks kan ha inn hver sine kompiser på en gang å da er det full fres her.

Om du har lyst på flere barn er det bare å sette i gang. Det vil alltid være noen som hever et øyenbryn eller rister på hodet men ikke bry deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hilde K S

Jeg har tre barn i alderen to til ni. Synes det er helt greit og livet går sin gang.

Jeg og min mann samarbeider godt sammen og ingen av oss føler at vi er "innesperret" fordi vi har mange barn. Klart det blir mindre tid til meg selv med mange barn, men jeg har aldri hatt noe ønske om å tilbringe mye tid i eget selskap. Jeg jobber i omsorgsyrket og klart det føles som om at alle krever meg innimellom. Da er det godt å ha en mann som forstår og venner som stiller opp og går ut med meg slik at jeg kan ha "bare Hilde tid".

Mange mener barn får for lite tid av foreldrene dersom de er mange ( fler enn en ). Jeg har egne tanker og erfaringer om at søsken også bruker tid på hverandre og at dette er sunn tid. Normale barn TAR det de ønsker av tid fra foreldrene og klarer å formidle det når de synes de får for lite. Eksempler på dette er ; kan vi gå tur, spille spill eller andre aktiviteter de ønsker at de voksne skal gjøre sammen med dem. Det er da viktig å gi dem den tiden de ber om. ( ikke bare denne tiden selvfølgelig )

Dersom du ønsker en til ; go ahead. Av og til har jeg også lyst på en til !

Noen mennesker har bare evne til å dele ut nok av seg selv til å ha mange barn, mens andre ikke ønsker å bruke seg selv på den måten . Begge deler er det bare til å respektere !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har 6 barn i alderen 1 - 11 1/2. Vi stortrives med det og har planer om et par stykker til. Må ærlig innrømme at jeg smiler litt når folk med tre barn snakker om at de har mange barn. :wink: Har også fått spørsmålet om vi er i en sekt (får det helst på Internett, for når folk møter oss oppfatter de ganske kjapt at vi er helt "vanlige") :lol: .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Pjusk

Asterix! Seks barn og ønsker deg flere!!! Milde himmel!! Dette er IKKE ment negativt, men jeg er oppriktig nysgjerrig!!

Hvordan ordner dere det praktisk? Hva med økonomi, plass, bil, henting/bringing, barnevakt, leggerutiner på kvelden?? Hvordan orket du å gå gravid så mange ganger med så mange barn som krevde sitt i hverdagen?? Og seks fødsler - grøss.... (He-he!)

Jeg har som jeg skriver tidligere i tråden to barn og ønsker meg flere selv om jeg noen ganger synes de "sluker" meg... Jeg har lite behov for fest og party, men ønsker meg ting som en middagslur inneimellom, å få vaske huset uten "hjelp" og "gjøre-ingenting"-tid..... Nå føler jeg meg helt teit som synes to barn er mye arbeid :-)

Barn er en fantastisk ressurs - og dere som har mange er heldige. Og barna er heldige som får søsken. Jeg har to eldre søsken og de betyr sååå mye for meg!!

Leste forresten i et intervju med Trygve Hegnar der han understreket at han gjerne kunne ansatte en firebarnsmor uten høy utdannelse i en ledende stilling, da han anså henne som en ressurs med fantastisk erfaring mht. organisering og planlegging.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Leste forresten i et intervju med Trygve Hegnar der han understreket at han gjerne kunne ansatte en firebarnsmor uten høy utdannelse i en ledende stilling, da han anså henne som en ressurs med fantastisk erfaring mht. organisering og planlegging.

Kanskje jeg skulle høre med han om han har jobb til meg? :)

Men jeg er vel kanskje overkvalifisert, med 6 barn og 8 år høyere utdanning i tillegg. :wink:

(Skal svare på det du spør om seinere Pjusk, må se å få jobbet litt nå.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Asterix! Seks barn og ønsker deg flere!!! Milde himmel!! Dette er IKKE ment negativt, men jeg er oppriktig nysgjerrig!!

Hvordan ordner dere det praktisk? Hva med økonomi, plass, bil, henting/bringing, barnevakt, leggerutiner på kvelden?? Hvordan orket du å gå gravid så mange ganger med så mange barn som krevde sitt i hverdagen?? Og seks fødsler - grøss.... (He-he!)

Jeg har som jeg skriver tidligere i tråden to barn og ønsker meg flere selv om jeg noen ganger synes de "sluker" meg... Jeg har lite behov for fest og party, men ønsker meg ting som en middagslur inneimellom, å få vaske huset uten "hjelp" og "gjøre-ingenting"-tid..... Nå føler jeg meg helt teit som synes to barn er mye arbeid :-)

Litt svar på noe av det du lurer på:

Vi har en fleksibel arbeidssituasjon med ok lønn slik at vi både får til at en av oss alltid er hjemme(vi bytter på å jobbe, jobber en del på kvelden osv) og at vi greier oss økonomisk og vel så det.

Vi har ikke så veldig mye plass, men nok. Har alltid ment at barn har godt av å dele rom, også da vi hadde bare to, så derfor har vi nok rom så langt. Vi har også planer om å flytte om ikke så fryktelig lenge.

Vi har stor bil, og dette løser også hente/bringe problemer, og siden barna går på skole rett ved hjemmet og ikke går i barnehage blir jo dette behovet også mindre.

Barnevakt bruker vi ikke ofte, fordi vi ikke går så mye ut etc, vi har aldri brydd oss så mye om slike ting.

Når det gjelder leggerutiner er vel de som hos de fleste småbarnsforeldre. Tannpuss, pysjamas og så litt lesing på senga før lysene slukkes.

Jeg har veldig lette graviditeter og fødsler, så det er ikke noe problem overhode.

Tid for oss selv får vi jo innimellom enten hver for oss når den andre er sammen med barna eller sammen når de minste sover og de eldste er ute og leker f.eks. Og på kveldene etter at ungene er i seng får vi jo både tid til litt jobbing, pratetid for oss foreldre, og egne interesser.

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Minnie Emmerdale

Asterix- jeg tror du ville ha godt av å innrømme at det noen ganger blir for slitsomt for deg- du liker å se på deg selv som en super-mor ikke sant?

I alle innlegg du skriver som dreier seg om dette så skriver du veldig krampaktig om hvor lett allting er og hvor fint dere har det.

Det virker som om du er redd for at fasaden din skal sprekke hvis du innrømmer at du i blant blir sliten- men verden stopper ikke opp hvis du tar deg en fridag.

Milla

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Milla Jeg skjønner helt ærlig ikke hvorfor det er så viktig for deg å "bevise" at det er fryktelig slitsomt å ha barn.

Hadde jeg vært misfornøyd ville jeg endret på organiseringen av ting i hverdagen. Det har jeg gjort før når det har vært ting jeg ikke har vært fornøyd med i jobbsammenheng f.eks. Om ikke lenge har vi også tenkt å flytte fordi vi har lyst til å gjøre andre ting jobbmessig og boligmessig framover.

Men, jeg synes faktisk ikke det er slitsomt å ha de barna jeg har. Beklager at du finner det vanskelig å akseptere, men deg om det. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Minnie Emmerdale

Større bolig høres ut som en god idè.

Ja, det høres slitsomt ut med 16 barn, eller 6 eller 8. Jeg hadde sikkert kastet de ut av vinduet eller noe sånt :ler:

Milla

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja' date=' det høres slitsomt ut med 16 barn, eller 6 eller 8. Jeg hadde sikkert kastet de ut av vinduet eller noe sånt [/quote']

Kanskje like greit at du ikke kan få barn da Milla.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...