treningsjenta Skrevet 23. april 2007 #1 Skrevet 23. april 2007 jeg fjernet da noen føflekker for en del uker siden. tok vel ut stinga for omtrent/ca to uker siden. men fortsatt synes jeg de er litt røde. de lyser hvertfall opp som veldig røde på den bleke huden min. skal de være så røde? ikke noe sår, vondt (kanksje litt ømt ved nærhet) eller veske - kun rød. tenker jo at det er jo et sår og arr som må leges med ny hud, men..
Leo Skrevet 23. april 2007 #3 Skrevet 23. april 2007 Det tar gjerne ett år eller mer før arr blekner og helt usynlige blir de sjelden. Husk at de også vil være svært ømfintlige for sol, så hvis de sitter slik til at de blir eksponert, må du huske på å smøre dem med sunblock i sommer.
treningsjenta Skrevet 23. april 2007 Forfatter #4 Skrevet 23. april 2007 men vanlige arr bruker da ikke så lang tid? hm har fått en del arr gjennom livet men synes ikke de har brukt så lang tid - men kanksje litt med at jeg ikke har hengt meg opp så mye i dem! okey:) ja dette med sol, de sitter veldig godt til får å få sol, kjdlig å gå med plaster. men holder det virkelig med sunblock ? er man trygg da?
Leo Skrevet 23. april 2007 #5 Skrevet 23. april 2007 Hvordan sår leges varierer jo ganske mye fra person til person, men det jeg har lagt merke til er at arrene etter selv små operasjoner/korrigeringer i huden bruker lenger tid på å bli mindre enn de som kommer fra ufrivillige sår og rifter. Sannsynligvis fordi de nesten uansett vil være dypere og mer markert enn de ufrivillige. Moren min fikk i hvert fall beskjed om å bruke sunblock da hun hadde vært utsatt for en ulykke og hadde nærmere 200 sting i nesen og selv har jeg fått samme beskjed, så jeg vil tro det er godt nok. Det er i hvert fall ingen av oss som har hatt noen problemer med det, men husk å bruke en som er skikkelig vannfast!
Gjest Gjest Skrevet 23. april 2007 #6 Skrevet 23. april 2007 men vanlige arr bruker da ikke så lang tid? ← med disse er en del dypere enn vanlige sår, derfor bruker de lengre tid.
Gjest Camma Skrevet 23. april 2007 #7 Skrevet 23. april 2007 Jeg fjernet en liten føflekk for snart halvannet år siden. Jeg sydde ikke mer enn to sting, men det var rødt leeeeeenge. Først her forleden dag oppdaget jeg til stor forundring at det faktisk nesten ikke var synlig lenger.... Vær flink til å teipe, og bruk block, så blir det bra
Gjest Gjest Skrevet 23. april 2007 #8 Skrevet 23. april 2007 Har et arr fra en føflekk jeg fjernet sist sommer og arret er fortsatt veldig rødt. Vurderer å prøve arrplaster, må bare somla meg til å få bestilt det.
Gjest Frysepulver Skrevet 23. april 2007 #9 Skrevet 23. april 2007 Det er helt vanlig. På meg tar det ca to år før de er passe lyse igjen, men arret på brystet er faktisk litt rødt ennå, 4 år etterpå
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå