Gå til innhold

Sliter med angst

Gjest angst for legetimen

Fremhevede innlegg

Gjest angst for legetimen
Skrevet

Jeg skal til legen i dag, men jeg sitter og tenker på om jeg skal avbestille timen. Jeg gruer meg så mye. Legen vet at jeg sliter, men jeg er lei av å føle at jeg aldri kommer over det. Nå har jeg tatt depridix noen uker, og er blitt bedre av depresjon, men angsten ligger som en vond knute. Jeg er redd for å gå ut og redd for å bli avvist. Jeg plages også med tap og har aldri fått bearbeidet sorgen.

Legen gir meg noen valium og vi snakker litt. Legen mener at jeg selv må skrive til forskjellige private psykologer og fortelle om meg selv, fordi det er ventetid. Jeg føler at jeg møter veggen hos legen også. Jeg har fått avslag hos det kommunale hjelpeapparatet fordi de ikke har tid og kapasiteten er sprengt.

Jeg er så sliten av å ha det sånn, og jeg gruer meg hver gang jeg skal til legen. Valium hjelper bare litt og jeg tør ikke bruke det hver dag.

En venninne sa at hun kunne bli med meg, hvis jeg følte at jeg trenger det, men jeg føler at jeg ikke klarer noe og det er en følelse som får meg til å føle meg enda mindre hvis jeg ikke klarer å gå til legen alene. Hun skal ikke bli med inn, men jeg vet ikke om jeg skal ringe til henne. Jeg ringte nesten til legekontoret, men la på igjen for jeg følte at jeg må tenke litt først, men tankene er bare forvirrende.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei

Jeg plages også av mye angst, men det er viktig å ikke unngå de situasjoner du synes er ubehagelige eller har angst for. Hvis du gjør det, er det angsten som tar kontroll over livet ditt, mens det egentlig er du som burde hatt kontroll over angsten. Jeg har hatt angst for tbane,buss tog osv, men jeg kunne ikke unngå å ta bussen fordet.

Jeg håper du klarer (og synes du burde), ta kontakt med noen som kan hjelpe deg, og det er som du sa, ofte lange ventelister. Legen kan gi deg en liste over psykologer/spesialister. Ofte er det mye bak angsten, sorg, traumer, sinne o.l. I mitt tilfelle hadde jeg så mye sinne i meg, som ikke har fått kommet ut - det resulterte i en fryktelig angst. Jeg fikk også angst for å få angst. Har du hørt om Angstringen? Det er en selvhjelpsorganisasjon for mennesker med angst . www.angstringen.no

Jeg håper du kommer deg til legen, og rekker timen din. Og hvis du vil ha litt støtte, så ring venninnen din, ikke noe galt med litt backup iblant :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...