Gå til innhold

Maiken..


Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous

Hei!

Blir nesten litt rart å skrive dette sånn personlig til deg,men du virker som en utrolig hyggelig jente.

Så du kanskje tar deg tid til å svare på mitt spm:)

Vel, leste et innlegg du har skrevet(eller, du svarte noen andre), hvor det stod at du har silikon.

Kunne du svart meg på hvordan det var? Altså, vondt?

Dyrt? (vet at det koster nok men*s*)

Og hvor gammel var du.. Tror alder har litt å si.

Er selv bare 19,men tenker mye på å ta silikon/saltvannsinnlegg.

Er kanskje litt ung, men jeg vet jo at puppene ikke kommer til å vokse mer nå.

Har ikke lyst til å ha en LITEN a-cup resten av livet.

Har lyst til å kunne se andre toppløs uten å nesten begynne å grine når jeg da tenker på mine egne.

Som i går, var på kino og så "not another teen movie" Det var så høy puppefaktor i den filmen, hadde bare lyst til å gå.

Gud vet hvor mange som viste puppa sine i den filmen.

Det "værste" var jo at det var jo ganske perfekte pupper dette.

Typen var med og han rørte ikke den delen av meg resten av kvelden..

Som du skjønner så ønsker jeg meg noe jeg ikke har..

Typen har t.o.m fått høre av kamerater at "dama di er pen da,men hu har jo så små pupper"..

Og de har ikke sett dem under gensern! (og jeg bruker som regel bh med gele`)

Det sier vel sitt om størrelsen..

Hadde vært kjempefint om du gadd svare på dette.

Vet det finnes linker om dette, og jeg har lest dem alle sammen.

mhv

-Liza

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei Liza

Det er klart jeg skal svare deg på dette icon_smile.gif

Jeg var 29 når jeg la inn silikon, og i likhet med mange andre så gjorde jeg dette fordi jeg hadde fått barn. Etter et solid og varig vekttap og masse trening, så følte jeg at kroppen så bedre ut enn noensinne. Alt var stramt og OK og jeg hadde berget svangerskapene uten så mye som et lite strekkmerke. Men puppene...hva var skjedd??? De var jo nesten borte, jo. Jeg taklet det ikke, enkelt og greit, og ikke tale om at jeg skulle forbli slik når det tross alt fantes et råd.

For min del så var det ikke et hverken etisk eller moralsk spørsmål. Dette var min kropp, og uavhengig av hva min daværende mann og andre måtte synes om det, så var det kun et spørsmål om når.

Etter å ha sanket priser og digget inn i andres erfaringer rundt det, så kontaktet jeg til slutt Klinikk 8, bestilte konsultering og avtalte time. Det koster jo. Husker ikke helt hvor mye, men den gangen (5 år siden) lå det på ca 20 000,-

Du finner priser og fremgangsmåte ved å søke på de forskjellige klinikkene. Prislistene ligger på nettet som om vi skulle bestilt fra en meny på restaurant icon_smile.gif

Men du, Liza, hvorfor vil du dette? Disse kompisene til kjæresten din høres temmelig rølpete ut, eller? Du bør ihvertfall ikke la hverken dem eller typen være utslagsgivende for hvorvidt du skal gjøre en såpass radikal forandring på kroppen din. Men jeg kan forstå deg. Den kroppsmanien som hersker nå kan være et råkjør på de kompleksene som vi måtte ha. Tenk gjennom det. Kanskje er det lurt å drøye litt, til du finner ut hvorfor du vil dette?

Jeg ville forhørt meg grundig rundt hvis jeg var deg. Hva om du får barn senere? Hvordan virker amming og de andre forandringene i kroppen inn på silikonbrystene? Jeg vet ikke hvordan akkurat dette foregår, så der ville jeg absolutt forhørt meg blant de som har erfaring, og ikke bare snakket med legen.

Men jeg har ikke angret en dag. Det gjorde skrekkelig vondt de første dagene, så da svevde jeg rundt i painkiller-rus. Også var jeg redd de skulle bli for harde, for de føltes ut som to fotballer. Men de myknet, og jeg synes de ser helt topp ut. Ikke for store, det ville jeg aldri gjort. Bare passe til meg og min kropp. Med en såpass slank kropp så ville to store pupper blitt vulgært, synes jeg. Men på en større jente tåles det vel mer. Det spørs litt på høyde og kroppsbygning. Hvis du gjør dette, så prøv å motstå fristelsen for å se ut som en Playboybunny. Dette gjør seg best på bilder og fim og er igrunnen et resultat av et frenetisk ønske fra noen styrtrike, spekulative kapitalister om å selge og atter selge. Hoisann, det hørtes temmelig raddis ut...

Du er nok puppefiksert. kanskje mer puppefiksert enn typen til og med. Tipper du ser dem overalt, og tipper også at alt du ser ser bedre ut enn dine egne, ikke sant? Det er neppe slik, men sånn er det engang når vi er misfornøyd nok med noe. Men jeg er sikker på at andre ser på deg som en flott jente. Det går garantert andre jenter forbi deg som ser noe du har, som ikke de har.

Du ble vel ikke noe klokere av dette. Det er jo et sinnsykt høyt antall jenter som gjennomfører dette. Men som sagt så er det akkurat dette med alderen din som gjør at ihvertfall jeg er forsiktig med å råde deg til å gå for en operasjon. Kanskje du kan starte en egen streng, hvor du kan høste litt erfaring fra de som la inn silikon i såpass ung alder?

Lykke til, da icon_smile.gif

12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Unnskyld at jeg blander meg!

Men jeg må bare få si at du bør ikke legge inn silikon før du evt har fått de barna du vil ha!

Jeg er et godt eksempel på nettopp det!

Fikk min første når jeg var 20, og puppen hang ned på knærne når ammingen var over. Jeg tenkte meg ikke om å la inn silikon! Så ble jeg gravid med min andre, og mye skjer i en gravid kvinnekropp må vite! Ingen svangerskap er like! Og jeg fikk spreng så det holdt. Ammingen gikk fint, men du kan tenke deg hvordan de så ut med melk som sprenger nok og i tillegg da silikon innleggene som var ganske store i seg selv. Enden på visa var at jeg måtte fjerne de når jeg var ferdig med å amme, og legge inn nye pluss "heise" opp puppene. Det var ganske vondt etterpå. Strekkmerkene jeg fikk som følge av dette vil aldri forsvinne, med mindre jeg fjerner de med laser. Og det koster! Jeg er blakk på pupper av alle ting!!

Så værsåsnill å tenk deg om! Skjønner det er frustrerende å ha små bryster, men det går fint ann å gjør noe med det når du har bestemt deg for å ikke få flere barn!

Lykek til!:)

Sarah

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Hei igjen!

Tusen takk for svar(begge to)

Neida,har ikke tatt noen beslutning ennå,men jeg tenker mye på det.

Kan man SE at det er silikonpupper? Virker som man ofte kan det, og det ønsker jeg ikke.

Vil ikke at andre skal se at "det der er garantert silikonpupper"

Ønsker ikke kjempestore, ønsker meg bare pupper jeg:) En b-cup og jeg ville blitt kjempefornøyd:)

Ja er nok sant som du sier, er puppefiksert.

Mer enn kjæresten også.

Han prøver så godt ha kan som regel, med å si at det ikke er noe i veien med mine, at de er verdens fineste osv.

Så er ikke hans "skyld" at jeg ønsker det for å si det sånn.

Men vet jo også at gutter sier masse de ikke mener:) Men er jo med god hensikt dette ihvertfall.

Uansett, er det ikke for hans skyld.

Eller kameratene hans.. Endel av de jeg ikke liker ja,må liksom finne feil samma hva.

Du/dere anbefalte å vente til jeg får barn..

Er jo en stund til det blir aktuelt da.

Skal ikke blir mor som 19-åring:)

Tenke mer over det bør jeg nok.

Det mest skremmende er å ha noe "fremmed" i kroppen, noe som ikke skulle vært der.

Og hvordan de vil se ut.

Skal få undersøkt litt priser ihvertfall..tenke litt..

Dette er nesten som en slags drøm for meg.

Ha en fin dag:)

-Liza

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...