Gjest stolen Skrevet 22. april 2007 #1 Skrevet 22. april 2007 Jeg og dama har ett avstandsforhold. Det har vi hatt i 1,5 år. Vi ser hverandre kun 1 gang i måneden. Det siste halvåret har hun ikke hatt særlig sex-lyst. Hun mener vi har vært uheldige og sett hverandre de gangene hun har hatt dårlig sex-lyst. Er dette normalt? For min del har jeg lyst til å kaste meg over henne når det er en hel måned siden jeg har sett henne............. Det blir litt trist å ikke ha sex når vi ser hverandre kun en gang i måneden.
Gjest Gjest Skrevet 22. april 2007 #2 Skrevet 22. april 2007 Kanskje hun får lysten sin stimulert en annen plass? Jeg hadde og ett avstandsforhold, det funka heller dårlig. Hun knulla andre enn meg ja
Gjest bada Skrevet 22. april 2007 #3 Skrevet 22. april 2007 Kanskje hun får lysten sin stimulert en annen plass? Jeg hadde og ett avstandsforhold, det funka heller dårlig. Hun knulla andre enn meg ja ← Hvis man har sexlyst, så har man sexlyst, uavhengig av hvor mange partnere man eventuelt måtte ha. Enten har kjæresten din litt "prestasjonsangst", eller så tenner hun ikke på deg, eller så har hun generelt manglende lyst pga hormonprevensjon, depresjon eller andre årsaker. Det er dermed umulig å vite hvorfor hun har det som hun har det.
Gjest stolen Skrevet 22. april 2007 #4 Skrevet 22. april 2007 Enten har kjæresten din litt "prestasjonsangst", eller så tenner hun ikke på deg, eller så har hun generelt manglende lyst pga hormonprevensjon, depresjon eller andre årsaker. Det er dermed umulig å vite hvorfor hun har det som hun har det. ← Hun jobber mye. Det gjør også jeg. Men hun sier lite sex er kun er fordi vi har sett hverandre de gangene hun ikke har hatt lyst. Vet ikke om jeg skal tro det helt. Nå skal vi jo flytte sammen om noen måneder, og jeg har aldri stolt så mye på et annet menneske som henne. Men det kan hende jeg er naiv. At hun har funnet en eller annen fyr å knulle mens vi er fra hverandre....
Gjest bada Skrevet 22. april 2007 #5 Skrevet 22. april 2007 Hun jobber mye. Det gjør også jeg. Men hun sier lite sex er kun er fordi vi har sett hverandre de gangene hun ikke har hatt lyst. Vet ikke om jeg skal tro det helt. Nå skal vi jo flytte sammen om noen måneder, og jeg har aldri stolt så mye på et annet menneske som henne. Men det kan hende jeg er naiv. At hun har funnet en eller annen fyr å knulle mens vi er fra hverandre.... ← Som jeg sa er det vanskelig å vite hvorfor på grunnlag av en kort beskrivelse på internett. Jeg er imidlertid temmelig sikker på at det ikke er på grunn av at hun skulle bli "tilfredsstilt" andre steder. Slike ting trigger sexlyst snarere enn det motsatte. Det kan jo være at hun er overarbeidet, eller at hun får prestasjonsangst fordi hun vet at du (med god grunn) forventer at dere skal ha en masse sex når dere treffes. Kan du ikke ta det opp med henne på en god måte? Jeg synes at det bør være mulig å diskutere slike ting når man er et par.
Gjest stolen Skrevet 22. april 2007 #6 Skrevet 22. april 2007 Som jeg sa er det vanskelig å vite hvorfor på grunnlag av en kort beskrivelse på internett. Jeg er imidlertid temmelig sikker på at det ikke er på grunn av at hun skulle bli "tilfredsstilt" andre steder. Slike ting trigger sexlyst snarere enn det motsatte. Det kan jo være at hun er overarbeidet, eller at hun får prestasjonsangst fordi hun vet at du (med god grunn) forventer at dere skal ha en masse sex når dere treffes. Kan du ikke ta det opp med henne på en god måte? Jeg synes at det bør være mulig å diskutere slike ting når man er et par. ← Vi kan snakke om sånt. Og jeg spurte henne i dag. Hun sa hun har fryktelig dårlig sex-lyst nå, men at hun hadde skikkelig lyst forrige uke. Forrige uke så vi hverandre ikke :-(. Det var faktisk 6 uker siden vi så hverandre sist. Går lyst over slik over natten om den ikke blir tilfredsstilt? Det må legges til at hun hadde mensen for 1,5 uke siden. Så det er ikke problemet.
Gjest Gjest Skrevet 23. april 2007 #7 Skrevet 23. april 2007 Vi kan snakke om sånt. Og jeg spurte henne i dag. Hun sa hun har fryktelig dårlig sex-lyst nå, men at hun hadde skikkelig lyst forrige uke. Forrige uke så vi hverandre ikke :-(. Det var faktisk 6 uker siden vi så hverandre sist. Går lyst over slik over natten om den ikke blir tilfredsstilt? Det må legges til at hun hadde mensen for 1,5 uke siden. Så det er ikke problemet. ← Nei dette høres veldig rart ut. Jeg hadde iallefall hatt dritlyst på kjæresten min om jeg ikke hadde sett han på evigheter!
Amalie_85 Skrevet 23. april 2007 #9 Skrevet 23. april 2007 lyst kan forsvinne over natten ja. jeg kan ha lyst, men etter 30 min er kanskje lysten borte. Og noen perioder har jeg ikke lyst. Perioder med mye stress f.eks. Så det kan jo hende hun arbeider for hardt!
Solskinnsbolla Skrevet 23. april 2007 #10 Skrevet 23. april 2007 jeg hadde ikke nødvendigvis hatt dritt lyst på kjæresten min etter 6 uker... da har jeg behov for å sette meg ned, holde rundt hverandre, komme sakte, men sikkert i kosemodus, se om han elsker meg som sist... og sååååå kunne vi heller hatt sex... ikke stress- ta det med ro, ikke legg an på henne kun for å få deg, fordi du er sprengferdig, men for at du elsker henne!
Aurela Skrevet 23. april 2007 #11 Skrevet 23. april 2007 Hei! Sexlysten min varierer tett mye. Har desverre også et avstandsforhold og det er utrolig kjipt. Jeg kan sitter her hjemmer og ha lyst men når han enelig kommer hjem kan den "forsvinne" litt, heller avta etterhvert. Utrloig synd, kunne ønske jeg hadde like lyst som han alltid, det ville vært fantastisk!!
Gjest regine ii Skrevet 23. april 2007 #12 Skrevet 23. april 2007 jeg hadde ikke nødvendigvis hatt dritt lyst på kjæresten min etter 6 uker... da har jeg behov for å sette meg ned, holde rundt hverandre, komme sakte, men sikkert i kosemodus, se om han elsker meg som sist... og sååååå kunne vi heller hatt sex... ikke stress- ta det med ro, ikke legg an på henne kun for å få deg, fordi du er sprengferdig, men for at du elsker henne! ← Dette syns jeg var veldig riktig sagt! Og det er også min erfaring. Jeg er også i et avstansforhold - og sliter selv med at lysten ikke nødvendigvis er der umiddelbart når vi - endelig - treffes. Jeg ser at jeg faktisk trenger litt tid til å aklimatisere meg med kjæresten når vi sees igjen. Og - føler jeg at det blir mye press "det er såååå lenge siden vi har hatt sex - det må skje nå" ja da mister jeg iallfall lysta..... Ting fungerer mye bedre når det ikke går for lang tid mellom hver gang vi møtes, fordi ellers kan jeg faktisk bruke et par dager på å komme i "modus". Og det er jo litt trist når vi kanskje bare har 3-4 dager sammen
MrBrightside Skrevet 24. april 2007 #13 Skrevet 24. april 2007 ikke for å være den som er negativ, men tenk også på at det kan ligge noe mer bak, som problemer i samlivet. Vær litt obs på det
Gjest Gjest_gjest_* Skrevet 25. april 2007 #14 Skrevet 25. april 2007 Hun mener vi har vært uheldige og sett hverandre de gangene hun har hatt dårlig sex-lyst. Er dette normalt? ← Javisst er det normalt OG hun har jo faktisk svart deg på det:) Det er faktisk sykluser i en kvinnes lyst ..så ikke mal fanden på veggen eller la noen andre gjøre det for deg heller!
Gjest =tentacle= Skrevet 25. april 2007 #15 Skrevet 25. april 2007 Enig med andre postere her. Mange kvinner trenger nærhet for å ha lyst, er du for mye borte, trenger slike kvinner å gjenskape nærheten før hun får lyst. Behov for nærhet er ikke til hinder for at hun har lyst når hun er alene, men når du dukker opp, føler hun fortsatt avstanden til deg og får ikke lyst på sex.
Annikken Skrevet 25. april 2007 #16 Skrevet 25. april 2007 (endret) Er også i avstandsforhold. Vi ser hverandre et par gangen i måneden, noen ganger mer, noen ganger mindre, alt fra tre til seks dager på en gang. Ja, noen ganger ødelegger syklusen for sexlysten, men det hørtes mye ut at hun ALDRI vil...? Det er jo tider der man ikke tåler å bli tatt på, men det er da bare noen dager i måneden... ellers kan man jo klare å bli rimelig vill i fletta etter 6 uker avholds uansett når i måneden det er! (Sex under mensen? Ja takk etter 6 uker! Og i mitt tilfelle ja takk uansett ) Så stress og "feil tid" kan nok være årsaker, men jeg tror ikke det er alt. Det er viktig med kommunikasjon og stadig bekreftelse på at man fortsatt er "into each other" når man bor fra hverandre. Kanskje føler hun at du har trukket deg unna, er fullstendig klar over at du trekker deg mer unna når det ikke blir noe på deg? Da får hun hvertfall ikke lyst, for hun blir bare stressa av hele situasjonen. Jeg forstår at du ikke er interessert i å ende opp i et "tørt" forhold, men det er faktisk slik noen ganger at man må vise jentene at man virkelig bryr seg, da kommer det andre ofte helt naturlig med. Jo mer jenter klarer å slappe av, jo mer blir de sikre på at de gjør noe "riktig" (ja så rare er vi) og jo mer vil de hengi seg til kroppslige aktiviteter. Uansett,gjør noe aktivt nå, ikke gå og gnag på det lengre, prøv å oppmuntre til kommunikasjon i mer grad. Ring henne oftere, skriv epost eller hva dere bruker gjøre, slik at dere begge får bekreftet at dere fortsatt vil ha hverandre. Da klarer hun sikkert føle seg tryggere, og forhåpentligvis vil hun bli glad og forelska og kåt igjen og dere kan ha det fint sammen. Å slenge loven i bordet og si "du, kvinne! vi ikke ha nok sex! jeg krever sex!" funker så å si ALDRI. Og jeg mener det er unormalt å ikke ha lyst på hverandre etter en måned, ja. DERSOM man fortsatt er trygg på at partneren er den man vil ha, og at man føler seg elsket og verdsatt. Endret 25. april 2007 av Annikken
Gjest baby-E Skrevet 25. april 2007 #17 Skrevet 25. april 2007 Hva som er normalt og ikke er vanskelig å svare på, men når jeg og sambo hadde avstandsforhold i tre år, holdt vi på som kaniner når vi først så hverandre (så hverandr i gjennomsnitt annenhver helg).
valentino Skrevet 25. april 2007 #18 Skrevet 25. april 2007 Behov for nærhet er ikke til hinder for at hun har lyst når hun er alene, men når du dukker opp, føler hun fortsatt avstanden til deg og får ikke lyst på sex. ← Dette gir ikke mening. Avstand er jo ingen hindring for lyst som du skriver. Hvorfor skal man da ikke ha lyst fordi man føler avstand, selv om det ikke er noen avstand?
Gjest Smulen Skrevet 25. april 2007 #19 Skrevet 25. april 2007 Dette gir ikke mening. Avstand er jo ingen hindring for lyst som du skriver. Hvorfor skal man da ikke ha lyst fordi man føler avstand, selv om det ikke er noen avstand? ← Det gir fullstendig mening for meg. Sex med en selv (=onani) er vesensforskjellig fra sex med en partner.
valentino Skrevet 25. april 2007 #20 Skrevet 25. april 2007 Jeg er også i et avstansforhold - og sliter selv med at lysten ikke nødvendigvis er der umiddelbart når vi - endelig - treffes. Jeg ser at jeg faktisk trenger litt tid til å aklimatisere meg med kjæresten når vi sees igjen. Og - føler jeg at det blir mye press "det er såååå lenge siden vi har hatt sex - det må skje nå" ja da mister jeg iallfall lysta..... Ting fungerer mye bedre når det ikke går for lang tid mellom hver gang vi møtes, fordi ellers kan jeg faktisk bruke et par dager på å komme i "modus". Og det er jo litt trist når vi kanskje bare har 3-4 dager sammen ← Makan så egoistisk du var da! Skal din lyst alltid bestemme når dere skal ha sex? Hva meg å gi litt når han har behov for å glede han? Dette bør gjelde begge veier. Får du ikke lyst til å gjøre noe for partneren når du vet at denne gleder han?
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå