enelam Skrevet 22. april 2007 #1 Skrevet 22. april 2007 Jeg er en jente på på 15 år, og har hatt mensen i 16 måneder. Men det går bare 2 uker mellom hver gang jeg får det, og det varer i ca 6 dager! Tror ikke jeg gidder å ha det så ofte, fordi jeg syns igrunn det er litt stress. Så, har det bare ikke stabilisert seg enda, eller må jeg ha det så ofte ? isåfall, finnes det noe som jeg kan utsette mensen med til 4 uker, sånn som "normale" folk har det ? ;P Takker for svar
Gjest Blondie65 Skrevet 22. april 2007 #2 Skrevet 22. april 2007 Snakk med en lege om dette. P-piller vil gi deg en helt regelmessig mens eller ingen i det hele tatt, men du er vel litt for ung til at jeg vil anbefale hormonpreparater sånn uten videre. Forøvrig er jeg enig i at det går ikke an å ha det sånn, derfor anbefaler jeg deg å gå til lege.
enelam Skrevet 22. april 2007 Forfatter #3 Skrevet 22. april 2007 Takk. ja, tror jammen jeg kommer til å ta en tur ;P nå er det jo snart sommer, bading, stranda og sånn også
Gjest Gjest Skrevet 23. april 2007 #4 Skrevet 23. april 2007 P-piller vil ikke ordne et mulig problem, men det vil kunne dekke over det og gi deg regelmessige blødninger. Problemene vil normalt dukke opp når du slutter på de, og noen ganger vil du ha fått noen nye i tillegg (vansker med å bli gravid, kviser, overvekt osv) som kan sitte i lenge etter pilleslutt. Men har du MENS hver 14 dag, eller er det småblødninger? Vil anbefale deg å vurdere charting for å se om det kan være eggløsningsblødning du får annenhver gang, og se hvordan kroppen din tilpasser seg det å ha mens. Se litt på ovusoft.com, pernille.info og rundt her i forumet. Er mange tråder her, og selv om de fleste her er rettet mot charting som prevensjon er det også et godt verktøy for å få litt bedre oversikt over hva som skjer i din egen kropp
Gjest Gjest Skrevet 24. april 2007 #5 Skrevet 24. april 2007 Det er nok ikke mensen du har disse gangene, men eggløsning med blødning. Du har ikke hatt mensen så lenge heller så det må vel bare stablisere seg litt! Gå til legen for sikkerhets skyld.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå