Gå til innhold

Bivirkninger av glemt p-pille?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei!

Jeg har brukt yasmin p-piller i flere år. Har aldri hatt mellomblødninger, kun ømme pupper av og til som eneste bivirkning.

Jeg glemte en av de første pillene på brettet sist måned (og vi hadde ubeskyttet sex både før og etter). Tok den dagen etter. Hoppet likevel over pillefri uke. Tok en graviditetstest den dagen jeg ville ha fått mens hvis jeg hadde tatt pause. Den var negativ.

Nå har jeg hatt "mensmurringer" i flere dager, litt kvalme (holdt nesten på å kaste opp i dag, men gikk over når jeg spiste noe salt), og i dag hadde jeg utflod med litt brunt i (beklager "detaljene").

Kan jeg likevel være gravid, eller er det bivirkninger på grunn av en glemt pille???

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har aldri hørt om bivirkninger på grunn av glemt pille, men jeg vet jo ikke alt her i verden. Kan du ikke ta en test til? Er den negativ er du nok ikke gravid.

Skrevet

Håper jeg ikke er gravid... Satser på at det bare er litt "hormonell ubalanse"... Tar resten av pillene på dette brettet (ca 10 igjen), og så tar jeg pause for å se om det kommer blødning. Vil ikke uroe samboeren med enda en test;) Bare tenkte mensmurringen osv kunne komme av at jeg glemte en pille tidlig på forrige brett, men det høres kanskje litt rart ut ja, Trampe.

Skrevet

Om jeg var deg ville jeg tatt en test med en gang. Er det ikke bedre å få vite med en gang i stedet for å gå og vente? Uroe samboeren, hva er det for noe egentlig? Blir ikke du urolig av å gå og ikke vite?

Ikke for å være krass, men om du er gravid er det da ikke bra å fortsette på pillen. Ta en test i morgen, så får du sikkert bekreftet at du ikke er gravid og kan fortsette å leve som normalt.

Planen din hørtes veldig klussete ut, med pauser for å vente på blødning osv. Når du slutter på pillen kan det ta laaang tid før du får mensen tilbake, jeg går selv og venter på min. Om du tror du er gravid er det beste å ta en test og få saken oppklart.

Lykke til!

Gjest Bøllefrøet
Skrevet

Uroe samboeren? Trenger han nødvendigvis å vite at du tar en test da?

Man bør uansett ikke fortsette på pillene hvis man tror man er gravid.

Skrevet

Tror jo ikke jeg er gravid... Kan ikke være en stor sjanse for det. Spurte mest etter om det kunne være sånn pga den glemte pillen.

Mente ikke å slutte med pillen. Har jo pillefri uke m/blødning etter 3 uker med piller. Regner med jeg vil merke om noe er "galt".

Mulig jeg kjøper en test i morgen... Men har jo tross alt testet negativt for to uker siden.

Skrevet

Nå har jeg vært ansvarlig og testet :) Testet negativt i dag også! Så det er nok bare "hormonell ubalanse", for mensmurringene er der fremdeles... Men takk for svar.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...