Gå til innhold

Klorevotter?

Kakao

Anbefalte innlegg

Ser noen har klorevotter på utstyrslista si. Ligger jo litt i navnet at det er votter babyen skal ha på seg (om natten?) for å ikke klore seg med neglene.

Men er det spesielle votter vi snakker om, og trenger man dette? Kan man ikke bare forsiktig klippe neglene (når babyen sover, har jeg hørt) og file litt i stedet?

Hadde ikke hørt om det før jeg leste det på noen lister.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du kan klippe (noen biter av) neglene til babyer ja. Men de er ofte veldig myke og vanskelige å klippe. Jeg har kjøpt klorevotter (ser ut som helt vanlige votter forresten) sånn at vi har noe å sette på han mens han er på sykehuset og på veien hjem, så kan jeg prøve å klippe neglene hans etter vi har kommet hjem.

Babyer kan faktisk begynne å klore seg selv i fjeset mens de ligger i magen sto det faktisk i en bok her, men det er mest mens de er veldig små at de blir litt overivrige når de skal utforske ting.

Har du ikke klorevotter (eller du får ikke tak i slike) så kle på h*n et par sokker på hendene. De er akkurat like store og ser helt like ut ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har tenkt å kjøpe klorevotter, fordi jeg har lest at mange anbefaler det :ler:

Det koster ikke mange kronene....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har aldri følt noe behov for det til sønnen min. Og hadde jeg trengt noe, hadde jeg bare brukt sokker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...