Gå til innhold

u.s.a = dobbelmoral

Fremhevede innlegg

Skrevet

Skidrow, USA er faktisk et av de største oljeproduserende land i verden... faktafeil. Du blander nok oljeproduserende og oljeeksporterende, for de eksporterer ikke og er i negativ i balansen mellom produksjon og forbruk.

Alle er enige om at Saddam er en dritt og at Bush er en triggerhappy cowboy fra texas, men løsningen på konflikten krever litt takt. Først og fremst er det viktig å holde høyt prinsipper om at man kan ikke angripe andre land fordi man har lyst. Derfor er PROSESSEN som pågår nå så viktig, man må gjøre sitt ytterste for å unngå krig, det er den verste løsningen på konflikten. En krig vil bringe mer vondt en godt, og derfor må det være siste utvei. Jeg tror det er gode muligheter for at det blir enden på visa, men uansett må man prøve alt annet først. Når man har gjort det, kan man angripe og fortsatt kunne kalle seg et demokratisk land med respekt for andre nasjoner.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

En lege som vi bruker en del på jobb, sa til meg i en liten pause vi hadde at Bush nærmest fremstår som en grensepsykotisk utskjemt liten drittunge, og selv om jeg ikke er beskikket til å pådytte diagnoser i noen som helst retning, synes jeg han er litt skremmende.

Dog er det jo slik at den eneste måten å bli kvitt Saddam, er ved et reellt press. Et reellt press kan ikke oppebæres på noen annen måte enn den som vi ser nå. Og....vi ser at det virker......om enn noe mer sendrektig enn det man kunne håpe på.

Jeg synes dog likevel at Bush er noe uforsonlig, og det er litt arrogant at det utvises en "Vi deler verden inn i svart og hvitt, vi....og dessuten har vi en gudegitt rett til å definere hvem som har lov til å ha masseødeleggelsesvåpen, og hvem som ikke har lov" Bush gjør som en statsmann skal gjøre....han sørger for å ha et adekvat forsvar til landet sitt. Men så har du det med lek og stek.......da må man finne seg i at andre statsledere også forsøker å være statsmenn.

forøvrig......"wag the dog"

Milo

Gjest Anonymous
Skrevet

Bush er verdens farligste mann siden Hitler...

:evil:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...