ija Skrevet 21. april 2007 #1 Skrevet 21. april 2007 Vi skal på bryllupsreise i slutten av okt/beg av november. De fleste av både venner og reisebyrå vi har vært innom anbefaler Thailand. Der får vi den kombinasjonen av både sol/strand/kultur/shoppong osv. Ingen av oss er noen strandløver så plasser som feks Mauritsius er desverre ikke aktuelt. Vi ble tipset om en nettside som hadde gode opplegg: www.imaginative-traveller.com som hadde forskjellige turer med litt opplegg. Er det noen av dere som har erfaring med disse? De hadde blant annet en tur til Thailand. Tar gjerne i mot andre reisetips også. Håper på svar.
kol Skrevet 5. mai 2007 #2 Skrevet 5. mai 2007 Hei, Jeg har reist med Imaginative Traveller tre ganger nå, og har akkurat bestillt en tur med dem til Botswana til høsten. Etter første turen var jeg overbevist om at jeg hadde funnet "mitt" reiseselskap. De er utrolig profesjonelle og har veldig bra opplegg. Jeg har reist på Adventurer og Traveller style turer, men vet at de også tilbyr egne bryllupsreiser. Tror den største forskjellen er at på en bryllupsreise reiser en alene, mens på de turene jeg har vært på reiser i små grupper med andre reisende. Bryllupsreisene bor nok også litt med lukseriøst enn det vi har gjort på de turene jeg har vært på. Gi meg beskjed hvis du lurer på noe mer
Glitnir Skrevet 7. mai 2007 #3 Skrevet 7. mai 2007 Hei, Jeg har reist med Imaginative Traveller tre ganger nå, og har akkurat bestillt en tur med dem til Botswana til høsten. Etter første turen var jeg overbevist om at jeg hadde funnet "mitt" reiseselskap. De er utrolig profesjonelle og har veldig bra opplegg. Jeg har reist på Adventurer og Traveller style turer, men vet at de også tilbyr egne bryllupsreiser. Tror den største forskjellen er at på en bryllupsreise reiser en alene, mens på de turene jeg har vært på reiser i små grupper med andre reisende. Bryllupsreisene bor nok også litt med lukseriøst enn det vi har gjort på de turene jeg har vært på. Gi meg beskjed hvis du lurer på noe mer ← Hei kol! Kan jeg spørre hvilken aldersgruppe de reisende har vært i på de turene du har reist på med Imaginative Traveller? Og reiser de fleste alene, eller er det venner og familier som melder seg på disse turene? Er det flest engelskmenn og amerikanere? Har lest litt om selskapet tidligere, og synes det ser bra ut, men kjenner ingen som har reist med dem, så litt inside information hadde vært fint!
kol Skrevet 13. mai 2007 #4 Skrevet 13. mai 2007 Hei, Generelt kan jeg si at veldig mange på turene reiser alene. I tillegg er der ofte noen par og av og till noen venner i følge. Aldri familier, de må reise på egne familieturer. Kjønnsmessig er det alltid flere hunnkjønn enn hannkjønn. Aldersspredningen varierer fra tur til tur, men de fleste er nok mellom 25 og 40 år. Den eldste jeg har møtt på tur var en canadisk jente på 21 i Marokko og de eldste et australsk ektepar på nærmere 60 jeg møtte på tur i India. På de turene jeg har vært til nå, har det alltid vært noen fra Australia og noen fra Storbritania. Disse to gruppene virker som de dominerer. I tillegg er det ofte noen fra rundt om i Europa og ofte en fra Canada. Jeg det har aldri vært noen fra USA, men jeg hadde en amrikaner som turleder i Marokko. Ellers er turlederne dyktige, de legger ting til rette slik at alle skal trives på tur. Mat er som regel ikke inkludert, men turlederne organisere felles middag for de som ønsker det. Dessuten er min erfaring at de kjenner stedene vi besøker veldig godt og finner utrolig spennende og lokale restauranter, de fleste bruker å være med på disse middagene selv om det selvfølgelig er helt frivillig. Turene har en god miks av organiserte aktiviteter og fritid til å finne på ting selv. Jeg setter pris på å få mulighet til å utforske nye steder litt på egenhånd, liker å kommer hjem og føle at jeg mestret å finne veien rundt i Dehli på egenhånd, samtidig som jeg slapp å stå i timesvis i kø for å få tak i en togbillett. KOL
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå