Gå til innhold

Hvor mye er vanlig å gi?


bertblom

Anbefalte innlegg

Samboeren min er fadder til ei jente som skal konfirmeres nå i mai. Hun er datteren til hans bestekamerat. Vi tenkte å gi penger, men er litt usikre på hvor mye vi skal gi....Tenkte først 500 kr, men begynner å lure på om det er for lite? Hvor mye er vanlig å gi egentlig? Jeg har jo ikke peiling, har ikke vært i konfirmasjon på evigheter....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Skal også ha konfirmasjon nå i april, og til venner av min konfirmant gir vi 200,- - 300,- mens til de jeg er fadder til gir jeg 500,-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gir 500,- til de jeg er fadder til, ellers gir jeg 300,- ( eller en gave til den prisen...) til andre konfirmanter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Dallandra

Jeg fikk gullringer av mine faddere for lenger siden enn jeg liker å tenke på ;) Personlig misliker jeg å gi penger til konfirmanter, - gir dem heller noe de kan ta vare på og sette pris på senere. Sist jeg var i konfirmasjon (gutt) ga vi en Leatherman kniv sammen med noen andre, det ble 3-400 kr pr par. Til jente ga vi sølvbestikk, paispade tror jeg. Hadde sjekket med foreldrene hva hun hadde fra før, hun hadde ganske mange teskjeer. Jeg synes det er litt greit å ha med seg noen minner videre jeg da. Selv om det er lenge siden sist jeg brukte gullringene mine, så vet jeg akkurat hvem jeg fikk de forskjellige av.

Vi gir 100 kr til naboer/bekjente hvor vi ikke er invitert, gave for 3-500 hvis vi er invitert. Hadde jeg vært fadder ville jeg nok lagt i 500-1000 kroner mer. Men det kommer jo helt an på økonomi.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror jeg hadde gitt for minst kr 1000,- Dette er en sum som er vanlig i vår familie, men etter å ha hørt litt rundt omkring/lest litt her, så varierer nok beløp en del.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi kommer til å gi mellom 1000-1500 til niesen vår i konfirmasjonsgave. Ønsker ikke å gi penger, så akkurat hvor mye hun får avhenger av vi gaven vi finner koster.

Til fosterdattera til svogeren min kommer vi til å gi gave til ca 500.

Konfirmanter i vennekretsen får kr. 200,-.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Frysepulver

Jeg ga 1000 i dåpsgave til fadderbarnet mitt og han får ihvertfall ikke noe mindre når han konfirmeres.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...