monikabrx Skrevet 21. april 2007 #1 Skrevet 21. april 2007 moren min har kreft, og går på cellegift. hun har i det siste slitt VELDIG med svie i underlivet. har nesten ikke hud igjenn stakkars. det er vist cellegifta som ødelegger huden. nå har hun får urinveis infeksjon, og er snart hudløs. vi har enda ikke funnet noe som hjelper. trenger tips,råd.. har du et kjerringråd kanskje. hva som helst, nå har hun ligget og grått i 3 dager.
Fibi Skrevet 21. april 2007 #2 Skrevet 21. april 2007 Huff det høres ikke godt ut. Kanskje det kan hjelpe å sitte i grønnsåpevann? Etter fødsel helte jeg lunkent grønnsåpevann over underlivet når jeg var på do, det lindret veldig.
Leo Skrevet 21. april 2007 #3 Skrevet 21. april 2007 Huff! Stakkars dame! Da jeg var barn hadde jeg ganske ofte voldsom kløe/svie i underlivet om natten. Ingen fant noe galt, men kjerringrådet min mor brukte var å plassere meg på en bøtte med vann som var så varmt at det dampet av det. Husker jeg ikke feil hadde hun i en spiseskje matolje også. Alternativet er å legge på en klut eller et håndkle som er vridd opp i passe varmt vann tilsatt litt olje. I voksen alder har jeg selv brukt "metoden" når jeg har hatt det som verst med svie/kløe i forbindelse med soppinfeksjoner og det lindrer i hvert fall symptomene. Varme er jo heller ikke så dumt med tanke på urinveisinfeksjonen og skadelig er det i hvert fall ikke!
monikabrx Skrevet 21. april 2007 Forfatter #4 Skrevet 21. april 2007 takker for svar.. må prøve det meste nå, klarer ikke se på att hun har det så vondt.
Wildy Skrevet 21. april 2007 #5 Skrevet 21. april 2007 Det er vanlig med plager som smerte, svie,kløe og sår både i underlivet og i munnhulen under cellegiftkurer. Cellene i slimhinnene deler seg rask og er dermed sårbare for cellegiften. God hudpleie er viktig, bruk en skikkelig god barrierekrem som beskytter og som holder seg på plass. Lactacyd kan være god til vask, den irritere ikke så mye som såpe.Vær også obs ift urinveisinfeksjon. Ellers vil jeg anbefale å ta kontakt med sykehuset der hun har fått behandling slik at hun kan få hjelp til å minske bivirkningene mest mulig. Lykke til og krysser fingeren for at det går bra!
Gjest Gjest Skrevet 22. april 2007 #6 Skrevet 22. april 2007 hun ligger på sykehuset, men de finner ikke noe som hjelper..
Gjest Gjest Skrevet 23. april 2007 #7 Skrevet 23. april 2007 Tranebær mot UVI, gjerne som forebyggende. Slik salve med melkesyrebakterier (husker ikke navnet i farten) mot kløe/svie?
Wildy Skrevet 23. april 2007 #8 Skrevet 23. april 2007 Nå vet jeg ikke hvilken cellegift hun har fått eller hvor lang behandlingen er. Men ved de fleste cytostatikakurer er det til dels kraftige og smertefulle bivirkninger. Hvor godt plagene kan lindres variere også. Det er en knalltøff behandling;er det noen som har min nesegruse beundring så er det kreftpasienter og deres pårørende. De beste ønsker for fremtiden til både deg og moren din!
Gjest Gjest Skrevet 24. april 2007 #9 Skrevet 24. april 2007 Stakkars moren din Hva med zinksalve, kan det være noe?
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå