Gå til innhold

trenger desperat råd....

Fremhevede innlegg

Skrevet

moren min har kreft, og går på cellegift.

hun har i det siste slitt VELDIG med svie i underlivet.

har nesten ikke hud igjenn stakkars.

det er vist cellegifta som ødelegger huden.

nå har hun får urinveis infeksjon, og er snart hudløs.

vi har enda ikke funnet noe som hjelper.

trenger tips,råd..

har du et kjerringråd kanskje.

hva som helst, nå har hun ligget og grått i 3 dager.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Huff det høres ikke godt ut. :klem:

Kanskje det kan hjelpe å sitte i grønnsåpevann? Etter fødsel helte jeg lunkent grønnsåpevann over underlivet når jeg var på do, det lindret veldig.

Skrevet

Huff! Stakkars dame!

Da jeg var barn hadde jeg ganske ofte voldsom kløe/svie i underlivet om natten. Ingen fant noe galt, men kjerringrådet min mor brukte var å plassere meg på en bøtte med vann som var så varmt at det dampet av det. Husker jeg ikke feil hadde hun i en spiseskje matolje også. Alternativet er å legge på en klut eller et håndkle som er vridd opp i passe varmt vann tilsatt litt olje.

I voksen alder har jeg selv brukt "metoden" når jeg har hatt det som verst med svie/kløe i forbindelse med soppinfeksjoner og det lindrer i hvert fall symptomene. Varme er jo heller ikke så dumt med tanke på urinveisinfeksjonen og skadelig er det i hvert fall ikke!

Skrevet

takker for svar..

må prøve det meste nå, klarer ikke se på att hun har det så vondt.

Skrevet

Det er vanlig med plager som smerte, svie,kløe og sår både i underlivet og i munnhulen under cellegiftkurer. Cellene i slimhinnene deler seg rask og er dermed sårbare for cellegiften. God hudpleie er viktig, bruk en skikkelig god barrierekrem som beskytter og som holder seg på plass. Lactacyd kan være god til vask, den irritere ikke så mye som såpe.Vær også obs ift urinveisinfeksjon.

Ellers vil jeg anbefale å ta kontakt med sykehuset der hun har fått behandling slik at hun kan få hjelp til å minske bivirkningene mest mulig.

Lykke til og krysser fingeren for at det går bra! :klem:

Skrevet

hun ligger på sykehuset, men de finner ikke noe som hjelper.. :tristbla:

Skrevet

Tranebær mot UVI, gjerne som forebyggende. Slik salve med melkesyrebakterier (husker ikke navnet i farten) mot kløe/svie?

Skrevet

Nå vet jeg ikke hvilken cellegift hun har fått eller hvor lang behandlingen er. Men ved de fleste cytostatikakurer er det til dels kraftige og smertefulle bivirkninger. Hvor godt plagene kan lindres variere også. Det er en knalltøff behandling;er det noen som har min nesegruse beundring så er det kreftpasienter og deres pårørende.

De beste ønsker for fremtiden til både deg og moren din!

Skrevet

Stakkars moren din :klem:

Hva med zinksalve, kan det være noe?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...