Gå til innhold

Kan jeg si nei

Fremhevede innlegg

Gjest vimselot
Skrevet

:forvirret: Jeg har lovet å være barnevakt i kveld, men jeg føler at jeg har null-energi nå.

Samtidig vil jeg ikke si nei, men skal jeg gjøre det, må jeg si fra nå at det ikke passer. Da kan de få en annen mulighet til å finne en annen som kan stille opp.

Jeg er helt vissen og har mest lyst til å sove, og jeg tror ikke jeg har lyst å være barnevakt i kveld, men jeg har ikke så lett for å si nei.

Hva skal jeg si (de skal bare på et spisested, helt uformelt, så det er ikke mer enn det)

Men hva skal jeg si, skal jeg bare si at jeg er ikke helt bra og at jeg heller kan stille opp en annen dag?

(jeg gruer meg for den tlf.samtalen for jeg vil få masse spørsmål om hva som feiler meg, de kan bringe ungen hjem til meg etter at den har sovnet osv) :overrasket:

Videoannonse
Annonse
Gjest KATTAstrofe
Skrevet

Jeg hadde sagt nei. Er man ikke i form, så er man ikke i form. Ikke noe å ha dårlig samvittighet for :)

Gjest vimselot
Skrevet

Takk, jeg har sendt melding og sagt fra. Jeg maktet ikke å ringe, men jeg foreslo to som kanskje heller kan stille opp, så da er det opp til dem.

Jeg føler at jeg ikke klarer, narresmokk (he he), babyen ville jo sovet kanskje, men jeg er ikke i form.

En annen dag ja, hvis det var noe annet enn bare vin og en alenekveld, så hadde jeg tatt det mer seriøst, men jeg kan ikke gå på skinner.

Så da konkluderer jeg med at jeg ikke må ha dårlig samvittighet, selv om det går løpske telefoner nå om hvor ego jeg er (det er første gangen jeg har sagt nei at det ikke passer)

Jeg må lære meg å si nei, men vet ikke hvordan...

Gjest Gjest 1
Skrevet

En ting er å kunne si nei med en gang. En annen ting er å først si ja, for så å si nei like før avtalen nærmer seg.

Skrevet
En ting er å kunne si nei med en gang. En annen ting er å først si ja, for så å si nei like før avtalen nærmer seg.

det er jeg helt enig i, så nært avtalen når du først har sagt ja, så skal det være alvorlig for å avlyse synes jeg personlig ihvertfall.

Blir man syk/dårlig, så er derimot ikke det noe å ha dårlig samvittighet for, men da hadde det vært ok å ta en telefon synes jeg, forklare at du gjerne skulle men at du virkelig ikke er i form og at du dessverre må avlyse denne gangen.

skal du øve på å si nei, synes jeg det er mye riktigere å øve når noen spør deg om en tjeneste, ikke etter at du har sagt ja og samme dagen du har lovet å gjøre noe for noen. Da blir du den som bryter avtaler, ikke den som sier nei når noe ikke passer for deg. (igjen, blir man syk, så blir man syk, da må avtaler endres, men da ville jeg personlig tatt det på telefonen og faktisk snakket med menneskene. at de spør mange spørsmål er vel så sin sak, men har du ditt på det rene og forteller sannheten, så er det jo ikke noe de kan gjøre noe med)

Gjest vimselot
Skrevet

Vi avtalte det på onsdag. Jeg sa ja, men jeg var forkjølet og var ikke bra da, men om jeg ble frisk skulle jeg stille opp. Jeg var litt bedre i går, men gikk ut og fikk symptomene tilbake.

Så bedrevitende dere er?

Jeg sa i fra cirka kl. 13.30 i dag, og de skal ut i kveld. Jeg har sagt at jeg kan være barnevakt for deres barn, men da må jeg helst være i form.

Jada, jeg er vel helt i form, bare for at jeg sitter i en stol foran dataskjermen hjemme?

Ærlig talt, gjorde jeg noe galt?

Skrevet

er man bedreviter bare fordi man ikke skriver akkurat det du ønsker å høre?

jaja, jeg skrev ihvertfall flere ganger at er man syk så er man syk, i ditt første innlegg synes jeg det kunne være at du ikke orket=var sliten etter slitsom uke etc. og hadde det vært det, så synes jeg ikke det hadde vært helt fint å avlyse en slik avtale.

en fin regel, ønsker man kun folk som jatter med, så si ifra i første innlegg, forklar at du ikke aksepterer andre svar en "synes du gjore det eneste rette".

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...