Gå til innhold

hvordan flå tomater


Knøttet

Anbefalte innlegg

Jeg forstår fortsatt ikke hvordan man skal flå tomater, mulig jeg er dum, men kan noen forklare meg? De tomatene jeg kjøper er som regel ganske harde og vanskelig å få av skallet på, så jeg bruker å dele de i to og ta ut innmaten med skje. Jeg lurer på om det er pga tomatene er så harde at dette er vanskelig- kjøpte tomater hos en annen butikk engang, og da var dette veldig mye enklere fordi de slapp skallet så lett. Kan noen forklare meg hvordan men egentlig skal flå tomater ? *blond*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Skjær et kryss i bunnen, ha dem over i kokende vann noen sekunder, og deretter i islakdt vann. Da går det som en lek! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjær et kryss i bunnen, ha dem over i kokende vann noen sekunder, og deretter i islakdt vann. Da går det som en lek! :)

Jepp! I tillegg skjærer jeg et lite kryss i toppen også, jeg, synes det blir enda enklere å få av skallet da. Og som TS er inne på, harde tomater må muligens ligge ørlite lenger i det kokende vannet enn myke tomater - men ikke så lenge at de blir for lette å flå - da får du bare med halvparten av kjøttet også når du fjerner skallet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...