liv Skrevet 20. april 2007 #21 Skrevet 20. april 2007 Da får de andre legge seg før da! Så er hun lenger oppe enn de. Tror det er det som er dealen her, hun vil være lenger oppe fordi hun er større enn de andre søskene! I allefall synes jeg det var dårlig gjort å måtte legge meg samtidig som min 3 år yngre søster.
Gjest Pjusk Skrevet 20. april 2007 #22 Skrevet 20. april 2007 Jeg synes det vises utrolig liten forståelse for hennes situasjon og alder. Selvfølgelig vil hun ikke legge seg samtidig med småsøsken.
Gjest silkesvarten Skrevet 20. april 2007 #23 Skrevet 20. april 2007 Jeg ville ikke syntes det var noe særlig om han hadde prioritert den ene fremfor de to andre. Av den grunn at de andre to ser dette. Hva tenker de? Hvilket forhold får de til sin stesøster når de ser den "forskjellsbehandlingen" som blir gjort? ← dette må jeg si at jeg oxo lurer på.... ser at de "elsker" storesøstra si...... og spesielt når de kun treffes hver 14 dag pga avstand så er det jo klart at de vil bringe mest tid sammen med henne......
liv Skrevet 20. april 2007 #24 Skrevet 20. april 2007 Greit at søknene elsker søstra si men hun trenger også aleinetid med sin far!
Gjest Tabby Skrevet 20. april 2007 #25 Skrevet 20. april 2007 siden de bare treffes annen hver helg så får alle tre barna være oppe til 22-22:30....siden de trives så godt i lag og elsker å leke sammen....men alikevel så VIL hun være lengre oppe.... det er liksom et krav...... ← Hvor gamle er småsøsknene da? Og hvorfor i alle dager må de være like lenge oppe som storesøsteren, selv om de leker bra sammen? Her har vi min, din og vår også. De to største er det bare halvannet år mellom, så leggetid der faller naturlig nok sammen. Men lillebroren deres må fint finne seg i å legge seg tidligere enn de andre to, nettopp fordi han er mindre. Våre barn kan også leke fint sammen og lenge. Men vi voksne må jo sette grenser. De kan jo leke sammen hele helgen, men det trenger ikke å bli sent på kveld for det.
Gjest Tabby Skrevet 20. april 2007 #26 Skrevet 20. april 2007 dette må jeg si at jeg oxo lurer på.... ser at de "elsker" storesøstra si...... og spesielt når de kun treffes hver 14 dag pga avstand så er det jo klart at de vil bringe mest tid sammen med henne...... ← Men mest mulig tid...? Man må jo kunne sette grenser også, både for egne barn og stebarn. Ellers blir det jo fort misunnelse, krangel og masse unødig styr.
mumrik Skrevet 21. april 2007 #27 Skrevet 21. april 2007 har ei venninne som har 2 barn.... hun er gift med far til barna som har ei jente på 12 fra før... etter mye om og men så har jentungen funnet ut at hun ikke vil komme til stefamilien om ikke hun får lov til å være leeeenge oppe... og gjøre som hun selv vil.... og igår så fikk venninna mi det smelt til seg at faren kom til å priotere jentunge når hun var der annenhver helg .... dvs. at hun blir satt først foran sine småsøsken....... synest dette var merkelig at faren til ungene kunne si slik ....jeg ble helt paff....hvordan ville dere ha reagert om han hadde sagt : når hun er her så kommer jeg til å priotere henne først.....? ← Nei,dette synes jeg slett ikke er rart. Det eldste barnet har jo bare samvær annenhver helg eller noe sånt. Da er det naturlig at hun prioriteres litt. Faren trenger tid sammen med sin første datter somhan ikke ser så ofte. Sånn ville jeg ha tenkt også, hadde det vært meg.....
:-) anna Skrevet 21. april 2007 #28 Skrevet 21. april 2007 Jeg er liutt enig og litt uening med flertallet her. Klart jeg synes at denne jenta også skal få slitt alenetid sammen med pappa, men jeg synes faktisk ikke at han skal ha som uttalt praksis at hun skal prioriteres når hun er hos pappa. Hun er der da ikke bare for å treffe han. De to andre er søsknene hennes, og hun bør være en del av familien. Ikke en prioritert gjest. Jeg synes det er en god ide at hun får være litt lengre oppe, slik at hun får noen goder fordi hun er størst. Det er letyt å forsvare overfor de andre, og det vil gi henne følelsen av å bli gjort stats på. Dermed får hun også automatisk litt ekstra pappatid. Kanskje skal pappa passe på å følge opp en av hennes aktiviteter på fritiden. (håndball - fotball - korps... samme hva igrunn) For er denne familien som andre familier så er det vel ikke flust av overskudds-samvær med resten av familien utenom helgene. Og da kan det virke mot sin hensikt om pappa melder seg ut for å være sammen med besøk-søster annenhver helg. Det som egentlig bekymrer meg mest er at jenta sier at hun ikke vil til pappa om hun ikke får bestemme selv. Jeg tror ikke hun "egentlig" forventer at hun skal få fullstendig frie tøyler. Antagelig er det en måte å si fra om at det er noe i pappasamværet hun ikke trives med, og det bør tas på alvor og ryddes opp i.
tingeling Skrevet 21. april 2007 #29 Skrevet 21. april 2007 Det virker på meg som om mange glemmer en ganske viktig person her: faren. Alle snakker om at stemoren må forstå, og tilpasse seg, men faren må jo være delaktig i å inkludere denne jenta i sin nye familie. da kan man ikke melde seg ut av den annenhver helg for å være bare far og datter. Man kan heller ikke finne på masse gøy hele tiden alene med datteren. det vil skape en avstand og konflikt mellom søskenene som jeg regner med at ingen vil være glad for. Jeg har hele mitt liv opplevd at faren min tripper rundt for å blidgjøre min halvstoresøster når hun har vært på besøk. Nå skal det sies at jeg (heldigvis) ikke har vært sjalu på henne, men jeg har vært veldig sint på pappa for det jeg (og min andre søsken) har opplevd som forskjellsbehandling. Og det har skapt en distanse mellom oss og søsteren vår. dessuten er det i ferd med å ødelegge ekteskapet mellom foreldrene mine. jeg tror at løsningen her er at datteren får være oppe lenger om kveldene (avtalt tid) og at hun på den måten får alene tid med faren. kanskje de kan gå på kino en dag etter middag når de mindre søskene skal gå og legge seg. Bortsett fra det bør ting være mest mulig som vanlig. Hun er en del av familien, er hun ikke? ikke en gjest? Tingeling
Gjest Pjusk Skrevet 21. april 2007 #30 Skrevet 21. april 2007 Det er forskjell på å barbere seg og skjære av seg hodet.... Det virker på flere her som om fars nye familie vil lide store kvaler og at han knapt vil legge merke til ny kone/nye barn i helgene han har samvær. Nå har ikke jeg snakket med denne mannen selv, så det er selvfølgelig stor mulighet for at jeg tar feil, men at han sier han skal prioritere datteren de helgene hun er der tolker jeg mer i retning av at han vil ta seg litt ekstra av henne den helgen. Det betyr vel ikke at han ikke kan støvsuge, spille kort med hele familien og lese for de andre barna på senga i tillegg???
Lemona Skrevet 22. april 2007 #31 Skrevet 22. april 2007 Hvis det at far skal prioritere sitt eldste barn betyr at hans kone blir "alenemor" for de to minste den helgen hun er der synes jeg det blir feil. Jeg synes derimot at det er på sin plass at han gjør ting alene sammen med henne som f.eks. kinobesøk eller annet som hun har lyst til, og som det ikke er naturlig at de minste er med på. Finner det heller ikke rart at hun vil være oppe lenger enn sine småsøsken. Det gir jo også henne litt alenetid med faren.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå