Gå til innhold

«Alle» kan avlive en truende hund


Gjest sexysadie

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg er helt enig i at dette er sykt. Da kan jo alle og enhver springe rundt og avlive hunder de finner "skremmende".

Mange er redde hunder (jeg liker ikke fremmede hunder selv), og de kan fort misforstå det om en nysgjerrig hund kommer bort og snuser. I tillegg er det jo noen raser som ser "slemme" ut.

Om hunden har bitt noen er det selvfølgelig noe helt annet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hva om hunden opptrer "truende" eller biter etter at en eller annen dust har ertet den på seg?

Forslaget virker helt på jordet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror man kommer langt nok med en spade, man trenger ikke skytevåpen. Kanskje tau hjelper. Er lausdyret riktig heldig så slipper den å bli avlivet, men kommer til noen snille folk som tar vare på den til de må sende den på hundeslosskamp.

W

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest sexysadie

Denne nye loven oppfordrer jo til selvtekt.

Man liker ikke bikkja til naboen og under påskudd om at den er farlig skyter man den.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Uansett hva lover og forskrifter måtte si har man da rett til å forsvare seg hvis det verste skulle skje, at man skulle bli angrepet av en hund (eller hundeeier, eller knarker osv osv).

Da få andre enn A og B gjeng gutta går med skytevåpen på seg skjønner vel alle at i en akutt situasjon har en person ikke noen egentlig mulighet til å avlive en hund på stedet, det begrenser seg vel fort til bare å prøve å holde bikkja unna ved hjelp av skistaver e.l.

Å ta seg til rette å gå inn i hagen til naboen for å avlive den skumle hunden hans trio jeg nok ikke noe bør ta sjansen på, man er jo ikke på noen måte i en farlig situasion om man sitter inne og er "redd for hunden".

At hunder automatisk kan kreves avlivet eller skytes på stedet av bonden hvis de løper etter sauer er jo velkjent, at det skal være vanskeligere å få avlivet en hund som har bitt mennesker er jo absurd.

Hunder som biter må avlives, ellers må de selvsagt få være i fred

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg skjønner problemstillingen, men problemet her er bare at som regel er det provokasjon som får en hund til å bite. mennesker kan være fæle, og en hund vil jo gjerne forsvare seg. jeg har sett og hørt om mange barn som feks slår etter hunden med en pinne, eller erter den ganske kraftig. en hund har sterke instinkter og vil forsvare seg, og de fleste hunder angriper IKKE uten varsel!!! de snerrer litt, men det er ikke alltid folk bryr seg, men fortsetter å plage hunden! da er spørsmålet mitt, skal hunden avlives fordi den prøvde å forsvare seg??? :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg husker jeg gikk forbi naboen min en morgen jeg skulle på skolen (dette var på vestlandet for mange år siden) og da stod han drita full og slo hunden sin på 9 måneder med en vedkubbe. Grunnen var at den gjødde og ville hilse på folk som gikk forbi. Fytti så sinna jeg ble! :sinna:

Mamma ringte til dyrebeskyttelsen, men de kunne visst ikke gjøre noe.

Hunden bet aldri, men en uke senere fikk eieren den avlivet fordi den var så "umulig".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, så er spørsmålet. Hva er en truende hund? En som bare "glor stygt" på deg? Bjeffer? Knurrer? Angriper? Blir terget nok til å angripe? Eller bare rett og slett utseende på hunden?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Iset: Kjenner du til at unger har stått og slått hunden til den angrep??? Hvor var eieren da???....

Ellers:

En eier som ikke kan ta vare på hunden kan ikke ha hunder, det har vi sett eksempel på en del ganger nå, ikke sant?.... Dette er et tiltak som gjøres for å beskytte mennesker mot dyr..... Og IKKE ment for å kunne gå rundt å drepe hunder som ser skumle ut, det forstår vel de fleste ikke vil skje?....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hm...Ble litt betenkt over den nye loven her ja..

Det er jo mange som er redd hunder, og føler

seg truet selv av en "snill hund"..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tror dere at folk vil gå rundt å avlive hunder da? tror dere ikke at det for de aller aller fleste et er stort skritt å ta å ta livet av noe som helst?... Det er jo ikke bare å knipse på en måte.... Jeg tror man vil henvende seg til politi etc for å gjøre dette, og de må da vurdere situasjonen før de gjør noe.... Jeg synes det er bra at vi kan bli kvitt hunder som er farlige for omgivelsene. Det finnes alt for mange eks på hunder som biter flere ganger!.... Jeg er imidlertid ikek redd for at en skal drepe ufarlige hunder, da å drepe en hund ikke er så slett som det kan hres ut til...man må gjøre noe alvorlig på en drastisk måte (våpen) som vil hindre de fleste i å gjøre det...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:hoho:

Må le litt av innlegget ditt Lasse..

Jeg tror ikke at vanlige folk går rundt med kniv, og stikker

ned hunder akkurat..

Men det er mange som er redd hunder..

Å det vil vel bli flere hunde drap, om det skal bli lov

til å drepe om man føler seg truet ?

På en annen side kan jo hende vi blir "kvitt" en del kamphunder..

Her i Trondheim har jeg registrert at to eldre fruer har fått

puddlene sine revet i filler på en liten lufte tur

av kamphunder som blir oppfordret til å gå til angrep...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er vel et klassisk eksempel på at noen få, ødelegger for de mange.

Det er desverre alt for mange hundeeiere som er naive, og tror at min lille søte hund aldri vil eller kan skade noen.

Dermed så har vi en drøss med små "søte" lausbikkjer som flyr løse rundt, knurrer på småbarn, og biter litt når de føler seg truet.

Etter min mening burde slike hundeeiere blitt bøtelagt kraftig, samtidig som bikkja ble avlivet eller omplassert.

Da hadde vi kanskje fått mer ansvarsfulle hundeeiere her i landet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...