Gå til innhold

«Alle» kan avlive en truende hund


Gjest sexysadie

Anbefalte innlegg

Poenget er jo at følgende scenario ikke vil skje: ...ringer etter politiet: Hjelp en hund er farlig og må skytes! Ok, jeg kommer... bæbu bæbu... Javel, hvor er den farlige hunden? Der borte... Ok... BANG!...

Politiet gjør da ingen ting før situasjonen er helt avklart, det sier seg selv.... :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Iset: Kjenner du til at unger har stått og slått hunden til den angrep??? Hvor var eieren da???....  

ja jeg har både lest om og sett med egne øyne unger som står og plager hunden mens den feks står bundet utfor en butikk. så senest for et par måneder siden 3 unger i 7-8 års alderen som stod og bjeffet til en hund for å terge den. hunden snerret litt og ble sint, men de syntes visst dette var såå kjekt atte. sånne eksempler finnes det overalt. JEG mener at i de fleste tilfeller der hunden biter, er det mennesker/unger som har provosert den. ikke alle, men de fleste. husk på at hundene har sterke instinkter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lasse...

Eh...politiet ??

Det er vel ingen som ringer dem...?

----------------------------------------------

Forholdet barn og hund

Barn MÅ lære seg å respektere hunder,

og det er foreldrenes oppgave !!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ringer ingen til politiet for å avlive noe? Neivel... Hva gjør de da???

Iset: Poenget er at noen hunder angriper fortere enn andre, og de er utrygge hunder en ikke burde ha... Dessuten, det er vanskelig å få tak i noen som står utenfor rekkevidde når hunden står i bånd?...Ser derfor ikke helt relevans til eks ditt.. ingen ble jo angrepet der..?!

Vet om hunder som har angrepet etter at unger har gått forbi og bjeffet tilbake på en hund... Den har hoppet over gjerde, og ja...

Vel, min tanke er at da burde hunden ikke stå uten bånd...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er helt sykt!!!!

De aller fleste som faktisk blir bitt av en hund, har provosert det frem selv.

En ting er de hundene som går løse, og kommer springende mot deg å angriper. De er jo selvfølgelig ikke helt gode, og skulle vert avlivet.

Men mange av bittene skjer når en hund står bundet, eks. ved butikken. Det er ikke rart at hunden da oppfører seg aggresivt og kan bite hvis noen går bort til den. En hund i bånd kan ikke forsvare seg på noe som helst vis, og da den ikke får noe respons på de dempende signalene sine kan den knurre eller bite.

Hundeeiere skulle tatt det ansvaret og aldri satt hunden i bånd der det ferdes fremmende mennesker.

Min forrige dachs stod bundet utenfor huset og spiste på en hjortefot, da vi plutselig såg en liten gutt på 2-3 år ved siden av hunden. Hunden knurret, reiste bust og var tydelig i angrepstilling da vi kom ut. Han ville selvfølgelig ha beinet sitt i fred.

Hvor var mora? joda, hun stod 5 meter unna, så på og jabbet i tlf.

Gjett om vi ble fly forbanna. Hvis hunden hadde bitt, hvem hadde fått skylden? Vi som hundeeiere selvfølgelig!

Mennesker må ta litt mere ansvar og lære ungene sine at de skal ha respekt for hunder og dyr generelt!!!!!!!!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Der er vi inne å noe!: Når vi VET hvordan hunder er, og VET hvor mange merkelige unger og voksne som er der ute, ja da har da ingen hunder NOE å gjøre bundet utenfor en butikk?....

Faktum er jo at hunder DREPER mennsker også, og hunder blir brukt som VÅPEN i stadig større grad. Dette må vi gjøre noe med! Hvorfor i alle dager skal det gå ut over hunder som ser skumle ut??? Snakk om å skyte bjørnen før den er skutt!...

Og så mange hundeeiere sier at min hund er såååå snill atte, og den biter baaare om noen terger den, da er det IKKE den sin skyld!... De eierne må våkne!...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Anie uinlogget

Denne loven er helt absurd i mine øyne - og jeg er temmelig sikker på at mange vil benytte seg av denne loven selvom hunden ikke har vært truet og bitt. Det finnes så utrolig mange mennesketyper i denne verden - og det forundrer meg ikke at de vil bruke denne loven for å hevne seg :-?

tror dere at folk vil gå rundt å avlive hunder da? tror dere ikke at det for de aller aller fleste et er stort skritt å ta å ta livet av noe som helst?... Det er jo ikke bare å knipse på en måte...

Om Mennesker kan gå å drepe andre mennesker bare pga sjalusi, hevn etc - ja da er det vel ikke utenkelig at noen også vil finne på noen grunner for å få en hund avlivet / drept.

Og som flere andre her sier - en hund går som regel ikke til angrep uten grunn ( gjør den det - stiller selvfølgelig saken seg annerledes)

Nei!... jeg henger meg på dere andre her og sier

Heia Norge :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anie.... hvis du filosoferer litt på det...og ser bort fra forsikringssaker, - så er vel enhver politianmeldelse en eller annen form for hevn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mye bedre at en haug bikkjer samler seg hos ei skrullekjerring som "glemmer" å låse gjerdet slik at 7 åringene må løpe til skolen?

W

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm...Ble litt betenkt over den nye loven her ja..

Det er jo mange som er redd hunder, og føler

seg truet selv av en "snill hund"..

Vel, stol aldri 100% på en hund.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ringer ingen til politiet for å avlive noe? Neivel... Hva gjør de da???...

Hm....Har jeg gått glipp av noe ?

Trodde "den nye loven" var at man nå kunne

ta livet av en hund hvis man følte seg truet...

At JEG kan gjøre det !!

At JEG IKKE trenger å ringe til politiet !!

"I forslaget til ny hundelov åpnes det for at alle og enhver som føler seg truet selv kan avlive hunden med loven på sin side"

Hvor vanskelig skal det være da Lasse ??? :briller:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men det er jo det jeg har skrevet side opp og side ned om da!!! AT det ikke ER så lett for hvermannsen å drepe en hund!... Ser du for deg nabo Jensen gå hjem, hente "noe" som kan drepe hunden, gå tilbake... etc..? Eller skal han bare kvele den der og da, mens hunden biter han i stykker....?

Faktum er at fok trenger noen som kan dette til å gjøre den jobben!

Anie: De syke folka som dreper menneker dreper hunder uten at de har "lov" anyway!

Nei, jeg tror ikke det blir de store massedrapene av hunder!...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

DESSUTEN når dere leser ordlyden i forslaget, så er jeg ikke enig i tolkningen i at enhver som føler seg truet kan drepe.. Det skal etter min tolkning mer til en litt truende atferd!....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet om mange som kunne tatt livet av en hund, uten store problemer.

Vi bor tross alt i et land, der mange jakter...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Anonymous

Det er vel bare å sørge for at hunden er i bånd!!!!

Dessuten blir det nok et minimalt problem at noen skal fly rundt og drive rovmord på uskyldige hunder. Følgende er et større problem:

Fire ganger har fremmede (forskjellige) Rottweilere kommet i fullt firsprang mot meg uten at noen eier har vært synlig tilstede. De har vært hhv. bak en bakketopp, bak en bygning relativt langt unna eller et eller annet uvisst sted. en rottweiler løp løs i hagen vår...

Flere ganger har jeg møtt løse pit bull lignende udyr. Da med eier i synlig nærhet, uten at disse eiernes nærvær virker spesielt beroligende, tvert imot...

Dette er føles - og kan absolutt være - truende opplevelser særlig når man har små barn med seg som jeg som regel har. Kaldsvetten siler på meg ihvertfall. Det er som om en utilregnelig galning peker på barna mine med et ladd våpen. Jeg hadde ikke nølt med å skyte disse dyra hadde jeg hatt muligheten.

Jeg vet av erfaring at det er umulig for hundeeiere å forstå, men husk allikevel at andre er redd hunden din. Hold den derfor i bånd hvis du ikke vil risikere at noen tar livet av den i noe som oppleves som selvforsvar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er et poeng gjest...Både for og imot mine argumenter... :wink:

JEG kjenner INGEn som har våpen jeg!... Og å ta livet av en løs rottwailer, scaefer eller retriver med øks, spade, balltre...ja lykke til!...

Forøvrig er jeg glad i hunder, og har hatt hund jeg, men er bare litt uenig i hvor katatrofalt dette lovforslaget vil være...

Og Jinx: Hva mener du med å bidra med kun HMMMMM i en diskusjon?.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Katastrofalt nok, for den som mister en hund på den måten.

Det er ikke det at jeg ikke skjønner at noen er redde for hunder, men man kan vel ikke bestandig ta mest hensyn til den som er reddest...?

Uansett, jeg prøver etter beste evne å holde mine hunder i bånd eller hundegård, men det har skjedd at de har kommet seg unna. Og jeg vet at min hund ikke kommer når jeg roper på henne, og det er i og for seg ikke noen stor krise - hun tar verken kontakt med andre hunder eller mennesker (har observert henne over snart 10 år). Problemet er at hun tar med seg den andre, som bare er ett år, superglad i mennesker - og veier minst 50 kg!

For folk som er redd hunder, eller ikke kan lese en hund, må hun nødvendisvis være skremmende, selvom det verste hun vil gjøre er å hoppe opp og slikke folk i ansiktet.

Det er i de situasjonene jeg er redd for at noen kunne ta livet av henne - eller en tilsvarende hund - og det hadde vært katstrofe for meg (hundeeieren).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...