Gjest Frysepulver Skrevet 21. april 2007 #21 Skrevet 21. april 2007 Ta "sette opp kameraer i horestrøkene"-problematikken f.eks. Jeg er ikke hore. Tidligere, da min mannlige venn bodde i horestrøket, måtte jeg gå gjennom der på vei til bilen om kvelden. Det kjørte bilder sakte forbi, og jeg ble vel sett på som en av dem. Dersom det hadde vært plassert kameraer ved hushjørnene ville jeg blitt fanget opp av disse. Jeg gikk ikke med noen plakat hvor det stod "jeg er ikke hore", følgelig kunne stumfilmen av meg gående i horestrøket tolkes dithen at jeg solgte kroppen min. 10 år senere får jeg en fremtredende posisjon i landet. J eg har motstandere med tilgang til de stadig vokende bunkene med: *videotaper fra horestrøket *avlyttede telefonsamtaler (må bare være mistenkt for noe som har en høy strafferamme og hvem som helst kan jo påstå at jeg driver med narkosmugling i stor stil) *loggføring av hva jeg kjøper på apoteket (jada, det er et eget register for dette i dag, vi mange som helt legitimt kjøper medisinene våre føres opp på lik linje med pillemisbrukere, tunge narkomane etc.) bare for å nevne noe. Jeg har besøkt en kompis med leilighet i horestrøket Jeg har en dårlig bekjent som vil ta rotta på meg Jeg er kronisk syk og går på medisiner På tross av dette kan jeg miste min posisjon fordi overvåkings- og avlyttingsmaterialet taler i mot meg. Alt dette kan staten i dag overvåke ned til minste detalj. Jeg synes det er helt sinnsykt bare med den overvåkningen vi har i dag - også skal det bli VERRE??? Dette gjelder selvfølgelig ikke bare mennesker i fremtredende posisjoner, men den vanlige mannen i gata. Skal man virkelig måtte bekymre seg over å ha telefonsex med kona fordi det kan sitte statsansatte og lytte? Skal man filmes når man bevegere seg i det offentlige rom og mistenkeliggjøres fordi man går tur?
Gjest Frysepulver Skrevet 21. april 2007 #22 Skrevet 21. april 2007 Dersom politiet mistenker at Per Hansen er spritsmugler kan de i skjul gå til en dommer og få avlyttet Hansen. Tillatelse gis, på bakgrunn av mistanken om smugling i stor stil. Mens politietterforskerne lytter gjennom båndene får de høre at Hansen snakker med Olsen, en kamerat, og Olsen tilstår å ha drept kona si. Skal politiet kunne gjøre noe med Olsens tilståelse?
Nattseileren Skrevet 23. april 2007 #23 Skrevet 23. april 2007 Retten til privatliv blir stadig innskrenket ser jeg. Snart er frihet et gammelt fremmedord.
Gjest Eugene Onegin Skrevet 23. april 2007 #24 Skrevet 23. april 2007 mennesker burde ikke få lov å ha privatliv. Så det er bare bra at den innskrenkes.
talin Skrevet 23. april 2007 #25 Skrevet 23. april 2007 Tillatelse gis, på bakgrunn av mistanken om smugling i stor stil. Mens politietterforskerne lytter gjennom båndene får de høre at Hansen snakker med Olsen, en kamerat, og Olsen tilstår å ha drept kona si. Skal politiet kunne gjøre noe med Olsens tilståelse? Det kan være at jeg blander common og roman law systemene her nå. Men beviser for en straffbar handling som blir oppdaget under etterforskning av en annen straffbar handling skal ikke kunne brukes.
Nattseileren Skrevet 23. april 2007 #26 Skrevet 23. april 2007 mennesker burde ikke få lov å ha privatliv. Så det er bare bra at den innskrenkes. ← Jaha?
Paradokset Skrevet 23. april 2007 #27 Skrevet 23. april 2007 Enig i dette, med tanke på begrunnelsen for direktivene. ← Veien til helvete er brolagt med gode intensjoner. Så lenge vi ikke gjør noe galt gjør det vel heller ikke noe om Staten setter opp videokamera i stua vår? Opptakene vil selvfølgelig bare lagres.
Gjest Frysepulver Skrevet 23. april 2007 #28 Skrevet 23. april 2007 Det kan være at jeg blander common og roman law systemene her nå. Men beviser for en straffbar handling som blir oppdaget under etterforskning av en annen straffbar handling skal ikke kunne brukes. ← noen mener det bør
Gjesten29 Skrevet 23. april 2007 #29 Skrevet 23. april 2007 Jeg er i mot all overvåkning. Nok allerede som det er.
Nattseileren Skrevet 24. april 2007 #30 Skrevet 24. april 2007 Mener å ha lest et sted at om 20 år så blir 70-80 % av livet ditt tatt opp på film.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå