Gjest vsn Skrevet 22. april 2007 #21 Skrevet 22. april 2007 Jeg tror ikke jeg vil ha barn når jeg leser dette... ← Det blir hva man gjør det til. Jeg er hjemme med ungene et år ekstra. Nettopp for å slippe det kjøret som flere her skriver om. Eller utsette det et år da. Men til høsten begynner ungene i barnehagen, så da må jeg begynne å jobbe. Det blir alikevel ikke så mye stress (håper jeg), siden jeg har turnusyrke. Slipper å stå tidlig opp hver morgen.
Kaffeavtalen Skrevet 22. april 2007 #22 Skrevet 22. april 2007 Tidsklemme..Ja det kan man vel kalle det Mannen er ukependler, så fra søndag til torsdag er jeg alene om ansvaret. Og slik er dagene hos oss; 06.45 opp til morgenstell, smøre frokost og lunsj til meg, og skjære brød til de to eldste. 07.10 vekke minstemann, få henne i klærne og ut i bilen. 07.25 vekke de to eldste. Dra innom SFO før jeg kjøre på jobben. 08.00-16.00 Jobb 16.20 Kjøre hjem. Plukke opp minstemann på veg hjem fra SFO 16.30 Hjemme. Starte på middagen 17.00-17.30 Middag 16.30/17.00/18.00 Aktiviteter alt etter dag og unge Kjøring og henting etter hvor de er. 20.00-20.30 hjemme igjen. Kveldsmat og leggetid inkl smøring av frokost/lunsj til neste dag 21.00-21.30 sistemann i seng. Mor skal helst gjøre både husarbeid, jobbe litt ekstra og slappe av. 22.30-23.00 leggetid på mor.
sneipen Skrevet 22. april 2007 Forfatter #23 Skrevet 22. april 2007 Tenker nesten litt sånn: Hva slags liv er det egentlig vi lever? Hva er liksom vitsen når vi "stresser" og alt går i ett hver eneste dag? Nei, huff... men det er mye kos i alt som skjer, og det her er jo bare hverdagen. Man får til det man vil Ønskedrømmen er å jobbe halvt når den tid kommer.... (og jo da, jeg vil ha barn ) ← Ja, man kan jo begynne å lure egentlig, men vi prøver å stresse minst mulig, og etter at jeg fikk barn har jeg nok endret meg noe også, og fokuserer på tid med barnet fremfor å ha det strøkent til enhver tid. Det klarer jeg ikke likevel Og selv om det høres travelt ut får vi utrolig mye kos også, og jeg tror ikke hun merker så mye av at vi har en hektisk hverdag. Det er jo ikke det at vi stresser hele tiden, men mer at det absolutt hele tiden er noe jeg burde gjøre og lite tid til å slappe av. Men sitter jo her også innimellom så helt svart er det ikke
Myrthel Skrevet 22. april 2007 #24 Skrevet 22. april 2007 Jeg er hjemmeværende for å slippe unna tidsklemma... Men om alt går på skinner fordet Nei, alt går nok ikke på skinner. For hos oss - som hos andre - oppstår det jo mye uforutsette ting. Går alt etter "planen" har vi fine dager. Bytter på om jeg eller mannen står opp med de to eldste og får de på skolen, alt utifra hans arbeidstider. Står mannen opp - sover jeg gjerne til 9. Rundt da våkner veslesnuppa også. Vi koser oss, spiser frokost og bader sammen. Så består resten av formiddagen av rydding og vasking, - mens lillesnuppa leker...og lek og kos sammen med henne. Vi er også masse ute. Mellom 12 og 14 kommer skolejentene mine hjem. Da er det som oftest en varm lunch. Så er det lek, lekser osv... Nesten hver ettermiddag kjører jeg og henter de største på trening. Imellomtiden lager jeg eller mannen middag. Er han hjemme, bytter vi også på kjøring og henting på trening. Så er det middag - barnetv - kos - litt lett kveldsmat - og kveldsstell. Alle 3 er iseng rundt kl 20. Da rydder og vasker jeg det jeg ikke rakk på dagen. Legger frem klær til ungane til neste dag, sjekker sekkene deres og finner frem ytterklær... Så koser jeg meg med tv, data`n, mannen (når han ikke jobber), venner osv... Slipper jeg å stå tidlig opp neste dag - legger jeg meg sjelden før 02... (B-menneske) De dagene jeg er dagmamma - er ganske lik - den jeg beskrev. Bare litt mere barn - og litt mindre husarbeid..
Gjest Turi Skrevet 22. april 2007 #25 Skrevet 22. april 2007 Ellers er det ikke mye tid til å slappe av / se på tv.... hvordan får andre tid til det? Og vi har bare ett barn..... ← Hehe - hvem er det som sier at andre får tid til det da? Tidsklemma merker vi vel alle, ihvertfall der begge foreldrene er fulltids utearbeidende. Selv løper jeg om morgenen og hjem til jeg er i hus med barn. Så tar tempoet en roligere form, og maten er ferdig når den er ferdig. Siden treåringen er i barnehagen, bruker vi tiden på henne frem til hun er seng i 7-tiden, etterpå skal "alt annet" gjøres. Jeg ser som regel 9-nyheter og kanskje ett program etterpå. Thats it. Og selv det går utover voksentiden vi har sammen, så det blir ikke hver kveld. Trøster meg med at det går over når sistemann er ferdig med SFO-tiden og klarer seg mer selv.
Helen Skrevet 22. april 2007 #26 Skrevet 22. april 2007 Nå er jeg sykmeldt så nå har vi veeeeldig god tid Våre uker varier for mannen jobber to-skift, da blir uke 1 slik: Jeg står opp 05.45 ordner meg og reiser på jobb. jeg begynner kl 07.00. Mannen ordner ungene og kjører de til skole)for han begynner ikke før kl 15.00, det er alt han gjør for husarbeide vet han ikke helt hva er Jeg er ferdig på jobb 15.15, er da på SFO rundt kl 16, innom butikken (som regel), lage mat mens ungene ser tv, så er det leksetid. Etter det leker ungene eller vi sitter å koser oss og snakker om dagens hendelser. Kl 20.00 yngste mann på badet, rett etter eldste mann på badet. Så er det sengetid. Da må jeg ta fatt på husarbeidet, noe har jeg gjort mens ungene har lekt. Mannen kommer hjem mellom kl 24 og 02 kommer litt ann om han har renholdet eller ikke. Uke 2: Mannen begynner på jobb kl 6, så da er det jeg som må ta ungene. Jeg står opp kl 06.00, ordner meg selv og alt som skal ordnes til ungene. Vekker minsten kl 06.30, vasker og ordner han. Vekker de andre ungene, de kommer seg på skolen selv. Kjører minsten på SFO til kl 07.00, reiser til jobb så fort jeg kan for jeg begynner jo engentlig kl 07.00 men kommer da mellom 07.45-08.00. (Det går ikke ann å jobbe inn igjen så da taper noen timer på det). Mannen slutter kl 15 så han henter på sfo, handler og begynner på middagen. Han hjelper til med lekser mens jeg rydder og gjør husarbeide. Ellers er det likt som forrige uke. Det meste av husarbeidet faller på meg, det er min egen skyld for jeg synes det er lettere å gjøre det selv.
tobarnsmamma1 Skrevet 24. april 2007 #27 Skrevet 24. april 2007 Jeg står opp 0640, spretter i dusjen...og hiver på meg klær. vekker datteren min 7..på badet og steller henne.. vekker eldstemann..han ordner seg selv. Lager frokost, matpakker... går ut dørene litt over halv 8. Går til barnehagen, på jobb kl 8. Eldstemann går til skolen litt over 8.. Flink og selvstendig er han!!! Kl 16 er jeg ferdig.... henter i barnehagen, løper innom butikken, hjemme litt over 1630.. lager middag, imens eldsten gjør lekser..minsta leker..eller hjelper til med middagen. Etter det er det gjerne fotballtreninger, barnekor, speideren, idrettskole.....kamper.. kveldsmat rundt 1930.. Kl 20 er det leggetid.. Så skal huset ryddes..støvsuges, klær vaskes, henges opp, brettes og legges på plass..hagearbeid skal gjøres..kjøkkenet skal ryddes..og vips er klokka blitt mange.. Da er det godt å sige nedi sofaen og bare nyte stillheten............og en god :kaffe:
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå