Gjest Anonymous Skrevet 3. mars 2003 #1 Skrevet 3. mars 2003 Har fra barndommen et ganske traumatisk forhold til koteletter - noen som kan komme med noen gode tips på hvordan gjøre det litt mer spennende og 'fristende'? Nakkekoteletter, 'sommerkoteletter'.....samme hva - bare TIPS!!! TAKK!
Juni-brud Skrevet 3. mars 2003 #3 Skrevet 3. mars 2003 Min favorittoppskrift på svinekoteletter; * Bank kotelettene * Ta på salt og pepper * Vend de først i hvetemel, så i pisket egg og så i kavring. * Stekes på lav varme. Skorpen skal være gyllen og sprø! Serveres med kokte poteter, brun saus, kokte gulrøtter og suragurk. Nam, nam!!!!!
zinga Skrevet 5. mars 2003 #4 Skrevet 5. mars 2003 Yes, svinekoteletter, digg...! Jeg pleier å gni dem inn med hvitløkspepper, og så har jeg på soyasaus på hver side og legger dem "oppå hverandre" til panna er varm! Her pleier jeg å bruke ris eller poteter i alle varianter, og et must er fersk champignon og minimais som stekes sammen med kotelettene. Kjapt og greit, utrolig godt!
Tusenfryd Skrevet 7. mars 2003 #5 Skrevet 7. mars 2003 marinerte lammekoteletter... yum. Å jaaaa.... nam. Forøvrig finner jeg av og til noen skikkelig deilig nakkekoteletter - store og tykke - fulle av smak - saftige og gode. Fant noen i dag på Ultra - helt herlige. De steker jeg som biff, på den ene siden til det pipler litt over, og så snur dem. Steks med fettklumpen på, som jeg skjærer av når koteletten er ferdigstekt.
Jinx Skrevet 7. mars 2003 #6 Skrevet 7. mars 2003 Kryddrer kotelettene med masse forskjellige krydder, men det essensielle er HVITLØKSPULVER... Kotelettene smaker (og lukter) himmelsk Spiser med poteter, grønnsaker, rød kål, og potetgull (med salt) med masse fløtesaus... Mmmmm... Hvis du ikke har brukt potetgull til kjøttretter før så ikke begynn med det, for da blir du avhengig... (Masse fløtesaus på potetgullet...) Blir koteletter på søndag
Lisle Skrevet 8. mars 2003 #7 Skrevet 8. mars 2003 jeg er ihvertfall ikke kresen, i min familie lager vi de alltid på skikkelig enkelt vis, grilles i stekeovnen med en dyp stekeplate under som samler opp fettet og med litt vann blir dette en herlig jus. et par poteter ved siden av dynket av grillfettet nammenammenam 1
Gjest Anonymous Skrevet 9. mars 2003 #8 Skrevet 9. mars 2003 jeg er ihvertfall ikke kresen' date=' i min familie lager vi de alltid på skikkelig enkelt vis, grilles i stekeovnen med en dyp stekeplate under som samler opp fettet og med litt vann blir dette en herlig jus. et par poteter ved siden av dynket av grillfettet nammenammenam [/quote'] Typisk framgangsmåte for de med simpel smak.
Lisle Skrevet 9. mars 2003 #9 Skrevet 9. mars 2003 Typisk framgangsmåte for de med simpel smak. det har du helt rett i GJEST! men det er fean så godt!!!! :evil: og idag skal jeg ha fjERTEsuppe til middag. hva sier du til det??? 1
starie Skrevet 9. mars 2003 #10 Skrevet 9. mars 2003 Skjerp deg da gjest! Mamma lager dem også slik og jeg synes det er godt, men jeg foretrekker dem med litt mer krydder/marinade.
Gjest Brunhilde Skrevet 9. mars 2003 #12 Skrevet 9. mars 2003 Jeg salter og peperer godt før jeg bruner kotelettene sammen med mye champignon. Så har jeg oppi 1/3 matfløte, 1 ts sukker og 1 ss saoyasaus og lar dette koke til sausen er passe tykk. Serveres med (jasmin)ris, mais, brokkoli, erter...etter smak. Kjempegodt, syns jeg!
Gjest Cruella Skrevet 9. mars 2003 #13 Skrevet 9. mars 2003 Hakkede hermetiske tomater over kotelettene, deretter hakket løk og sopp, revet ost på toppen. Masse salt og pepper. Stekes i stekeovn i ca 1 time. L-B
Gjest Hilde Skrevet 9. mars 2003 #14 Skrevet 9. mars 2003 Akkurat idag hørte jeg et intervju med Charles Tjessem på P4 - han ble spurt hva han ville gjort om det eneste han hadde til søndagsmiddag var en pakke med nakkekoteletter. Han svarte da at han ville panert dem og servert dem med poteter, saus og surkål ... enkelt og greit.
Cita Skrevet 9. mars 2003 #15 Skrevet 9. mars 2003 Min beste "kotelettoppskrift" Og som mine venner ofte ber om å få servert: "Cita's" sop i hop 4 personer 4 Nakkekoteletter 1-2 løk 1 ss tørket basillikum 1 ss grønn pepper 1 ss einebær 3 dl fløte 2 dl H-melk Stek nakkekoteletter raskt på begge sider. Bare for og få en brun stekeskorpe. Del gjerne kotelettene i to. Ta kotelettene ut av gryten og tilsett finhakket løk Løken stekes kun til den blir "blank" tilsett så alt krydderet. Einerbærene kan med fordel knuses litt, for og få frem enda mer av smaken. La dette frese sammen i et par minutter. tilsett så fløte/melken. Legg så kotelettene tilbake i gryten, og la de koke med sausen i min en halvtime. gjerne lenger. Serveres med pommes frites, eller kokte poteter samt rosenkål og gulrøtter. En god rødvin er heller ikke å forakte ved siden av. :blunke: 1
Gjest Liten Skrevet 10. mars 2003 #16 Skrevet 10. mars 2003 Min kjære farmor laget verdens beste koteletter: Gned dem inn med salt og pepper, stekte dem såvidt brune på begge sider og la dem deretter i langpanne med folie over og lot dem stå i ovnen på svak varme leeeeenge. Dette ble verdens møreste og saftigste koteletter og var grunnstammen i familiens juledagsfrokost 1
brum Skrevet 10. mars 2003 #17 Skrevet 10. mars 2003 Den oppskriften din Cita tror jeg at jeg skal prøve i dag. Nam nam.
Rosenrød Skrevet 14. januar 2012 #18 Skrevet 14. januar 2012 Nammmmmmm! Kjekt med nye kotelettoppskrifter!
otilie Skrevet 14. januar 2012 #19 Skrevet 14. januar 2012 det aller beste er jo å grille koteletter Pleier å marinere de (har pleid å kjøpe marinade på butikken, men du kan jo lage marinade selv og. fins sikkert oppskrifter på nett) Så du kan jo prøve det til sommeren! Kjempegodt Med grillede poteter og salat til!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå