Debra Skrevet 19. april 2007 #1 Skrevet 19. april 2007 var hos tannlegen 3 mars. hadde et lite hull, og fikk en fylling. alt kom på 1500 tilsammen. men fremdeles har jeg vondt der, føles ut som det er enda være og tygge å den siden, virker som hulle er bare "større". ringte ned dit 3 uker senere, men de sa at det var vanlig, og hvis det ikke ble bede etter 2 mnd skulle jeg ringe tilbake. syntes da dette var veldig lang tid å vente. og det er fortsatt vondt. lurer på om jeg skal ringe tilbake snart, eller om det er flere som har følt det sånn? og jeg får det vel gratis, hvis det fortsatt er vondt og jeg kommer tilbake for å sjekke, og evnt fikse? 1
Kenda Skrevet 19. april 2007 #2 Skrevet 19. april 2007 kan nok ikke hjelpe på noen andre måter enn å si at jeg sliter med akkurat det samme... sa til og med til tannlegen mens jeg var der at han burde nok "slipe ned" litt mer, men han sa bare at det så fint ut... og de ba meg også vente og se om det gikk over, men dette begynner å bli et par måneder siden. håper noen andre vet om man må betale for å få ordna på fyllingen såpass lenge etter?
Debra Skrevet 19. april 2007 Forfatter #3 Skrevet 19. april 2007 skulle egentlig bare mangle. er jo drit dyrt. jeg finner meg ikke i noe annet ihvertfall:)
Hard Candy Skrevet 20. april 2007 #4 Skrevet 20. april 2007 Fyllingen din kan være litt for høy, sjekket ikke tannlegen din det med blåpapir? Ellers er det mange som sliter opp til ett år med nye fyllinger. Det kjennes ømt å tygge på, det iler, og det er ubehagelig å tygge. Det går over men gud så plagsomt det er. Det er akkurat som om tanna ikke tåler fyllingen. Må du justere på tannen etterhvert så kan det hende du må betale noen kroner for det.
Tusenfryd Skrevet 20. april 2007 #5 Skrevet 20. april 2007 Plastfyllinger kan gjøre vondt og være ømme lenge.
Gjest DyneTryne Skrevet 20. april 2007 #6 Skrevet 20. april 2007 (endret) Jeg var og boret og fylte i oktober og har fortsatt vondt ;( Var på en sjekk på mandag og de mente at hvis ikke det sluttet å ise, må jeg rotfylle. Grøss og gru Håper du har mer flaks, lykke til! Endret 20. april 2007 av DyneTryne
Debra Skrevet 22. april 2007 Forfatter #7 Skrevet 22. april 2007 husker at jeg fikk det herdet med uv lys. vet ikke om det va plast jeg fikk da..... var ganske lite hull i utgangspunktet
happyhappy Skrevet 22. april 2007 #8 Skrevet 22. april 2007 Du skal ikke gå å ha vondt etter å ha fått en fylling for hullet du hadde. Dette viser seg nok å være en nerve som plages..Og fortsetter du å ha vondt, må du rotfylle. Men dette er ikke vondt! Du får bedøvelse og tannlegen er veldig flink og rask:) Lykke til. Syns imidlertidig du skal ringe tilbake til tannlegen din. Hvis assistenten sier at det er vanlig, så ber du henne spørre tannlegen din en gang til..... det hørtes da veldig rart ut..
Gjest Gjest Skrevet 22. april 2007 #9 Skrevet 22. april 2007 Du skal ikke gå å ha vondt etter å ha fått en fylling for hullet du hadde. Dette viser seg nok å være en nerve som plages..Og fortsetter du å ha vondt, må du rotfylle. Men dette er ikke vondt! Du får bedøvelse og tannlegen er veldig flink og rask:) Lykke til. Syns imidlertidig du skal ringe tilbake til tannlegen din. Hvis assistenten sier at det er vanlig, så ber du henne spørre tannlegen din en gang til..... det hørtes da veldig rart ut.. ← Det er nok vanlig. Jeg har hatt samme problem selv, hadde vondt i en tann i mange måneder etter fylling med plast, og jeg hadde overhodet ikke vondt før borringa. Ringte tannlegen og klagde på at det var vondt, de sa jeg skulle se det an noen måneder til. Spesielt når jeg skulle spise harde ting var det helt håpløst, selv et eple var vondt, så jeg kunne ikke tygge på den siden idet hele tatt på mange måneder. Nå er det vel 1,5-2 år siden tror jeg, og jeg merker heller lite til det. Men 100% borte er jeg ikke sikker om det er ennå(varierer litt hvor mye jeg merker det)
Debra Skrevet 22. april 2007 Forfatter #10 Skrevet 22. april 2007 men vi kan da ikke gå rundt sånn. utrolig iriterende.når man hadde kvikksølv i kjeften kjente man ingenting. skulle tro man hadde kommet rimelig langt i 2007.
Crianza Skrevet 23. april 2007 #11 Skrevet 23. april 2007 Heisann. Jeg kjenner igjen beskrivelsene Jeg plages også med vondt i en tann, og har akkurat vært å sjekket hele gebisset mitt. De tok bilder av alle tenner, samt røntgen av røttene mine. Det viste seg at ene tannen hadde en liten sprekk under en gammel amalgamfylling, så jeg byttet ut denne med plast. Da skulle alt være såre vel, men jeg har fortsatt vondt... Og grunnen er: Åpen tannhals (buhu). Jeg har nok vært litt hard med børsten slik at tannhalsen har kommet til syne - OG DET GJØR VONDT Sjekk tannhalsene deres, og ikke puss for hardt. Når det er gjort, er det for sent....
Gjest Gjest Skrevet 24. april 2007 #12 Skrevet 24. april 2007 Når man borrer og blåser hullet tørt etter på uroer det nerven i tannen, og de fine nerver trådene som går ut i fra "hoved nerven" dette gjør at man kan få ising en stund etter på, går som regel over etter to tre mnd, men gjør det ikke det må du gå tilbake til tannlegen, det kan være at du reagerer på fyllings materialet han bruker. Eller som nevnt før har at fyllingen er litt stor. Så lenge det var et lite hull tror jeg ikke det skal være noen grunn til at du skulle måtte rotfylle den, men om det skulle skje er det ikke noen ting å grue seg for!! Bruk tannkrem mot ising en stund fremover å se om det gir seg. Her jeg jobber tat vi iallefall ikke betalt viss noen kommer tilbake med fyllinger som iser,men jeg vet jo ikke hva andre gjør! Lykke til!
Gjest Gjest Skrevet 24. april 2007 #13 Skrevet 24. april 2007 Dette opplevde jeg også, og fikk vite at det var helt normalt, og at jeg bare skulle ta tiden til hjelp. Etter ca 2 mnd, våknet jeg en natt med over i feber, og det kjentes ut som om tannen var på vei ut tinningen. Endte med en rotfylling, fordi det hadde gått betennelse i tannen. Og dette startet også med et lite hull. Ikke gi deg, gå å få det sjekket.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå