Gå til innhold

Nice


Frk Johansen

Anbefalte innlegg

Min samboer og jeg skal til Nice igjen i sommer på min kjærestes bursdag og vi har vært der et par ganger før uten å funnet noe spesielt hva angår restauranter. Mange flotte hyggelige steder men nå som han blir 35 vil jeg ta han med til et sted som er virkelig vakkert eller romantisk. Er det noen som har et favorittsted å anbefale? Gjerne noe med utsikt over havet, det ville vært topp.

Trenger nødvendigvis ikke være i Nice sentrum, vi kan godt ta buss til Cannes eller Monte Carlo om noen har DET spesielle stedet der.

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

OK, hvor mye penger snakker vi? :sjenert:

Anbefaler La Chevre d'Or som ligger på venstresiden av Eze, med utsikt over Cap Ferrat-bukten. Dette er en gourmet-restaurant, maten er nydelig, utsikten er nydelig og Eze i seg selv er jo ganske sjarmerende. Men litt usikker på hvordan det blir å komme seg tilbake til Nice igjen da, man må vel ha taxi om dere ikke ha bil. Eller dere kan overnatte på hotellet i Eze en natt.

Restauranter i Nice har jeg ikke så mye erfaring med, har helst vært der på dagtid og spist lunsj.

Liker også godt restaurantene oppover mot gamlebyen i Cannes, ja, det er på mange måter en turistfelle, men maten er likevel nydelig god, og det er veldig koselig å sitte ute oppover den trange, smale gaten. Menyer fra 20-30euro cirka, for tre-retters. Mye å velge mellom, har vært veldig fornøyd her iallfall. Ellers har man Bestemors trillebår, som jeg ikke klarer å oversette til fransk, og derfor ikke finner på nett. Den ligger i Cannes litt opp i en gate mot "dyre-shoppingstrøket", og er en restaurant med fast meny, dvs, man sitter seg ned og rettene begynner å trille inn på bordet. Kjempegod mat.

Antibes også har noen gode restauranter, blant annet en som i en gate mellom markedet og muren, ganske liten meny, men farlig god mat og koselig murkjeller med levende lys.

Også vanskelig å komme seg fra Antibes eller Cannes til Nice, bussene slutter jo å gå klokken ni om kvelden omtrent. Taxi må nok til her også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ellers har man Bestemors trillebår, som jeg ikke klarer å oversette til fransk, og derfor ikke finner på nett. Den ligger i Cannes litt opp i en gate mot "dyre-shoppingstrøket", og er en restaurant med fast meny, dvs, man sitter seg ned og rettene begynner å trille inn på bordet. Kjempegod mat.

Kan det hete La Brouette de Grand-Mère på fransk?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan det hete La Brouette de Grand-Mère på fransk?

Ja, det vil jeg slett ikke utelukke! ;)

Kan eventuelt høre med mamma, hun og pappa som har vært der og snakket ikke om annet den ferien, mener det er bestemors trillebår de kaller den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bestemors trillebår hørtes jo morsomt ut. Om vi leier bil hadde jeg i alle fall ikke tenkt å benytte denne denne kvelden! Litt god vin må man ha for å gjøre maten perfekt mener jeg.

La Chevre d'or tror jeg vi satser på. Han er da 35 bare en gang!!

I tillegg får han et heidundrande hageselskap når vi kommer hjem, men det vet han ikke enda :sjarmor:

Takk for flere gode forslag, må en tur til Cannes i år skjønner jeg. Synd disse bussene går tidlig hjem, togene går jo noe senere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Tror Bada hadde rett, det må hete det hun foreslo, for det er nok denne. Står at det er litt stengt i juni/juli, og det stemmer nok, for vi skulle egentlig dit på bursdagen min et år (slutten av juni) og da var de stengt. Det står også ubegrenset mengde vin. ;)

Toget hadde jeg ikke tenkt på, bor i Juan les Pins, og der går det kjempefå tog, men klart at det bør gå flere mellom Cannes og Nice. Og jernbanestasjonen ligger jo veldig sentralt i Cannes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...