Gjest7 Skrevet 21. april 2007 #41 Del Skrevet 21. april 2007 Hva om en person finner at sin mening med livet er å ta andres liv? Er det fremdeles opp til hver enkelt å finne mening? Hva om en finner ut at han vil bli rik, på bekostning av 100 andre som i så tilfelle mister jobben, er det fremdeles den rette vei å gå for individet? Bare for å sette tanken din litt på prøve. ← Om en person har bestemt seg for å gjøre noe moralsk galt her i verden og er villig til å ta konsekvensene av det, f.eks sitte x antall år i fengsel for et drap, så er det lite vi andre kan gjøre med det. Jeg velger heller å tro på karma da det er den eneste mulige form for rettferdighet her i verden. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Grønn Skrevet 21. april 2007 #42 Del Skrevet 21. april 2007 Hva om en person finner at sin mening med livet er å ta andres liv? Er det fremdeles opp til hver enkelt å finne mening? Hva om en finner ut at han vil bli rik, på bekostning av 100 andre som i så tilfelle mister jobben, er det fremdeles den rette vei å gå for individet? Bare for å sette tanken din litt på prøve. ← Jeg tok det for gitt at de som leste klarte å skjønne at jeg ikke mente at det var greit for hvem som helst å ta andres liv. Jeg snakka ikke om den rette vei å gå for individet. "Meningen med livet" er et eksistensielt spørsmål for meg, derfor blir det veldig generelt svart her. Selvfølgelig skal folk oppføre seg og ta hensyn til andre mennesker, og ikke bare gjøre ting som gagner dem selv.Men dette er så opplagt for meg, at jeg ikke engang tenkte på å skrive om det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Aftenvandrer Skrevet 21. april 2007 #43 Del Skrevet 21. april 2007 (endret) Jeg forsøkte å virkelig ta din tanke på alvor, istedenfor å bare se på det selvsagte i det og gå videre. My mistake. Endret 21. april 2007 av Aftenvandrer Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Chrizzy Skrevet 22. april 2007 #44 Del Skrevet 22. april 2007 Ah, tenk om meningen med livet for alle hadde vært å forlate verden i litt bedre stand enn den var da du kom, det hadde vært noe. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest 1 Skrevet 22. april 2007 #45 Del Skrevet 22. april 2007 (endret) Ah, tenk om meningen med livet for alle hadde vært å forlate verden i litt bedre stand enn den var da du kom, det hadde vært noe. ← Hm... slik tenker ikke jeg. Jeg ønsker ikke at formålet skal være å rydde for andre. Endret 22. april 2007 av Gjest 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Aftenvandrer Skrevet 22. april 2007 #46 Del Skrevet 22. april 2007 Kloke ord. Det kan likevel hende at det ikke var en opprydning som var i tankene, men å starte eller bygge noe godt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Chrizzy Skrevet 22. april 2007 #47 Del Skrevet 22. april 2007 Hm... slik tenker ikke jeg. Jeg ønsker ikke at formålet skal være å rydde for andre. ← Ikke rydde for andre, for seg selv, for sine barn, for planeten... Jeg tenker ikke så stort om det engang, kan være både smått og stort. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
punktom Skrevet 22. april 2007 #48 Del Skrevet 22. april 2007 (endret) Hm... slik tenker ikke jeg. Jeg ønsker ikke at formålet skal være å rydde for andre. ← Du trenger ikke å rydde. Det holder med å ikke rote. Men så klart, er formålet å rote, kan jeg forstå at det er kjipt å måtte rydde. Endret 22. april 2007 av punktom Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest 1 Skrevet 22. april 2007 #49 Del Skrevet 22. april 2007 Ja da, sikkert. Hvis formålet er å ikke rote så er jeg veldig for det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Corto Maltese Skrevet 22. april 2007 #50 Del Skrevet 22. april 2007 kanskje meningen med livet er å dø. Siden vi alle skal dø så er rett og slett meningen med livet at vi dør. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Maxagaze Skrevet 22. april 2007 #51 Del Skrevet 22. april 2007 Born to die ? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Chrizzy Skrevet 22. april 2007 #52 Del Skrevet 22. april 2007 Du trenger ikke å rydde. Det holder med å ikke rote. Men så klart, er formålet å rote, kan jeg forstå at det er kjipt å måtte rydde. ← Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Aftenvandrer Skrevet 22. april 2007 #53 Del Skrevet 22. april 2007 kanskje meningen med livet er å dø. Siden vi alle skal dø så er rett og slett meningen med livet at vi dør. ← Dette virker kanskje litt søkt. Siden vi alle skal dø.... Vel siden vi alle blir født, kanskje det er meningen. Jeg ser ikke meningen i å bli født med det formål å skulle dø. Som nødvendig konsekvens, ja, men ikke formål. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
gompen Skrevet 29. april 2007 #54 Del Skrevet 29. april 2007 Meningen med livet er individuell. For meg er meningen å lære alt jeg kan i det livet jeg har, til jeg går videre til det neste livet. Helt til jeg er utlært nok til at min sjel kan oppnå total fred. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_Mayliss_* Skrevet 22. mai 2007 #55 Del Skrevet 22. mai 2007 Å være snille mot hverandre i hverdagen og vende det andre kinnet til kan være et svar på det spørsmålet. Fred på jord og bevare jordkloden til neste generasjon. Miljøvern og bruke oljepengene på å redde jordkloden er noe vi alle må tenke mer på. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Robin Hood Skrevet 22. mai 2007 #56 Del Skrevet 22. mai 2007 jeg skal nå avsløre meningen med livet. meningen med livet er og spise røde epler Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AbortedSoul Skrevet 26. mai 2007 #57 Del Skrevet 26. mai 2007 jeg skal nå avsløre meningen med livet. meningen med livet er og spise røde epler Jeg er allergisk, må jeg? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_merill_* Skrevet 27. mai 2007 #58 Del Skrevet 27. mai 2007 Mange higer etter penger og makt, andre etter berømthet. Men er det virkelig dette som får deg til å sitte 80 år gammel, og være fornøgd med livet? Det livet man har levet, det ene man har. For noen dager siden kom det en dame med barnevogn og en søt liten unge inn i butikken. Ikke at dette er noen uvanlig hendelse, men det var noe som slo meg. Selv om ungen var vrang og ville ha masse oppmerksomhet, slik unger bare er, fikk jeg satt ord på noe jeg bare har betrakteet på andres familier. For et fattig liv det er, å ikke oppleve det å få barn. Tilbake til det med meningen med livet: Hvis noen kan formidle litt følelser rundt det temaet, og ikke bare ordene ville det vært spennende. Og yme, en person jeg har lest mye rart fra. jeg ser at du har overmenneskelig fantasi, men har du noen følelser og? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
merill Skrevet 27. mai 2007 #59 Del Skrevet 27. mai 2007 Mening med livet??? Mening med livet ble levende for meg den dagen jeg overga meg fullstendig til Gud. Ikke litt, men helt! Jeg tror vi er skapt av Gud for å leve sammen med han, og når vi gjør det, ser vi meningen og finner den fulle harmoni. Da blir livet med barn og ektefelle også full av mening. Vi deler hele familien en helt ny og stor kjærlighet. Til Jesus og til hverandre. Jeg oppfordrer alle til å prøve. Ikke litt - men helt. Vi har vanskelig for å legge intellektet litt til side og overgi oss, vi vil så gjerne ha full kontroll. Men prøv- det er helt fantastisk!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest lazuli Skrevet 31. mai 2007 #60 Del Skrevet 31. mai 2007 Spørsmålet om hva "meningen med livet" er, er et av flere store eksistensielle spørsmål som har vært diskutert og filosofert over fra uminnelige tider. Noen hevder livet er "Guds lek", andre igjen hevder det hele bare er en illusjon. Jeg tror hver og en finner sin sannhet om de velger å lete, kanskje det egentlig bare handler om "å være". Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå