Gjest DyneTryne Skrevet 18. april 2007 #1 Skrevet 18. april 2007 Jeg spesifiserte for min lege at jeg trengte noen piller jeg kunne bruke kontinuerlig siden jeg sliter med 2 dagers menssmerter fra helvete. Dette sa han at jeg skulle få, og han ga meg mercilon. Pakningsvedlegget sier også at jeg kan gjøre dette, altså hoppe over mensen, og da gjorde jeg så klart det. Nå som jeg just var på toilettet var det litt rosa på papiret, og det var også q-tipsen jeg testet med. Hva i alle DAGER er dette for svindel?? Kan det bare være blødninger? En skal da ikke ha mensen nå, alle pillene er jo like! Ikke noe sånn som trionetta var. Nei, nå ble jeg sint.
Gjest DyneTryne Skrevet 18. april 2007 #2 Skrevet 18. april 2007 Ja jeg spør om andre har opplevd dette med mercilon, jeg glemte bare å nevne det og siden endre ikke funker nå så ja.
Gjest DyneTryne Skrevet 18. april 2007 #3 Skrevet 18. april 2007 Er på andre brettet på første pakka jeg har brukt noen sinne av mercilon ja, og hadde tre p-pillefri måneder ca (brukte trionetta til jeg gikk tom i januar). Ikke vondt på samme måte nei, men har kjent et lite stikk nederst i magen i dag. Satser på at det bare er en blødning Men hva gjør jeg da med de 13 pillene som er igjen på brett nr 2 jeg begynte på? Bare fortsetter å gå ut brettet? Fy så stress alt skal være. Det går seg nok til etter hvert
Gjest Gjest Skrevet 19. april 2007 #4 Skrevet 19. april 2007 Det er mange som får småblødninger/spotting når de hopper over mensen. Jeg begynte nettopp på yasminelle selv etter å ha brukt p-ring. Legen sa at mange opplevde småblødninger p.g.a. lavt hormonnivå i denne pillen. Jeg fikk noen småblødninger kort tid etter jeg begynte med pillene, men så når jeg da skulle hatt mensen i den pillefrie uka blødde jeg ingenting og har ikke blødd siden er vel halvveis i brett to. Du må bare fortsette med brettet selv om du skulle få småblødninger. Men jeg anbefaler deg å ha mensen innimellom for å unngå spotting og oppblåsthet, noen opplever dette dersom de tar flere enn to brett sammenhengende. Personlig opplever jeg at både mensen og menssmertene er mindre så lenge jeg bruker p-piller selv om jeg velger å ha pillefri uke og få blødninger.
Gjest DyneTryne Skrevet 19. april 2007 #5 Skrevet 19. april 2007 Ok takk for svar dere Får se hva som skjer, nå i dag var det jo ikkeno blod her så..
Gjest Gjest_baby_* Skrevet 12. februar 2009 #6 Skrevet 12. februar 2009 Heihei Jeg bruker mercilon p-pillene. Jeg hadde småblødninger på det første brettet ;/ Men legen min sa at man kunne ha småblødninger i de 3 første månedene, så det er ikke noe farlig med det )
Gjest Gjest Skrevet 5. mars 2009 #7 Skrevet 5. mars 2009 hei jeg bruker mercilon, og etter jeg tok pillen hadde jeg en liten oppkast, jeg er i uke 3 og på papiret står det jeg kan ta den glemte tabletten for om du spyr regnes det som en glemt tablett, jeg kan jo ikke ta den glemte tabletten når jeg har spydd den ut? hva skla jeg gjøre?
yoga Skrevet 6. mars 2009 #8 Skrevet 6. mars 2009 hei jeg bruker mercilon, og etter jeg tok pillen hadde jeg en liten oppkast, jeg er i uke 3 og på papiret står det jeg kan ta den glemte tabletten for om du spyr regnes det som en glemt tablett, jeg kan jo ikke ta den glemte tabletten når jeg har spydd den ut? hva skla jeg gjøre? Fortsett som vanlig på brettet, men bruk ekstra prevensjon i en uke
Gjest m Skrevet 19. mars 2011 #9 Skrevet 19. mars 2011 jeg også har prøvd flere ganger å hoppe over mensen med mercilon, altså å bare begynne på et nytt brett etter tre uker, men dette går aldri. Får mensen uansett.
meca Skrevet 19. mars 2011 #10 Skrevet 19. mars 2011 jeg også har prøvd flere ganger å hoppe over mensen med mercilon, altså å bare begynne på et nytt brett etter tre uker, men dette går aldri. Får mensen uansett. Når man begynner på nye piller, er det, så vidt jeg vet, anbefalt å gå "vanlig" den første pakken. Altså ta pillefri uke. Litt for å få alt i balanse, og så først etter det begynne å prøve utsettelser. Når det er sagt, har jeg en venninne som opplevde spotting og blødninger på Mercilon når hun prøvde å utsette. Hun ble satt på Marvelon, som visstnok skal ha samme hormonene, bare i større dose? Altså en sterkere versjon av Mercilon. Kanskje det er en idé å prøve?
Gjest Siv Skrevet 11. juni 2012 #11 Skrevet 11. juni 2012 Hei! Jeg hoppet over mensen nå i to mnd, også skulle jeg ha mensen for to uker siden, dette gikk veldig bra og alt var normalt. men nå er jeg på den 8 dagen, og har fått blødning?? noen som vet hva som er greia? :s blir helt stressa jeg.
Thorn Skrevet 11. juni 2012 #12 Skrevet 11. juni 2012 Det er nok kroppen din som reagerer på å hoppe over blødningen. Det er særdeles vanlig og ikke noe å stresse med! Selv kan jeg bare glemme å hoppe over mensen, da har jeg småblødninger frem til neste "ordentlige" blødning. Veldig gøy...
Gjest line Skrevet 19. juni 2012 #13 Skrevet 19. juni 2012 hei jeg bruker mercilon, og etter jeg tok pillen hadde jeg en liten oppkast, jeg er i uke 3 og på papiret står det jeg kan ta den glemte tabletten for om du spyr regnes det som en glemt tablett, jeg kan jo ikke ta den glemte tabletten når jeg har spydd den ut? hva skla jeg gjøre? så lenge du kastetopp fire timer etter du tok pillen er du sikker, det står i veiledningen:)
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå