Gå til innhold

HJELP Elektrisk silkebluse


XOX

Anbefalte innlegg

jeg har en kjempefin silkebluse, men den er så elektrisk at den klistrer seg helt til kroppen - ikke noe pent (på meg ihvertfall).

Har noen gode råd for hva jeg kan gjøre?

Har prøvd å stryke den - og det ble enda verre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er ikke sikker på om jeg brukte vanlig vaskemiddel eller Milo sist den ble vasket (det var sist sommer så det er litt lenge siden).

Lurte også på om jeg skulle prøve med tøymykner, men er ikke sikker på om det er bra for 100% silke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Advena

Du kan jo prøve skyllemiddel. :)

Edit: Ved nærmere ettertanke tror jeg ikke det er så smart når vi prater om ren silke.. :roll:

Endret av Advena
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tøymykner skal ihvertfall fjærne statisk elektrisitet. Det var det vi sprayet rundt tynnet med vann på serviceavdelingen på gamle jobben før (masse pc' er)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 år senere...

silke skal vaskes med hårshampo - ja du leser rett. Ikke bruk syllemiddel - det ødelegger silken. Bruk heller ikke skyllemiddel i klær med "Strech"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Husmora

Jeg har aldri hørt at silke ikke tåler skyllemiddel, og har derfor brukt det med stor suksess. Har et par silkeskjørt som har lett for å bli elektriske, og som regel har jeg da ikke tid til å vaske dem - det haster å få bort det statiske.

Jeg blander skyllemiddel (neutral) med vann i en liten dusjflaske, og vrenger skjørtet, dusjer lett mens det henger på kleshenger, og lar det tørke i noen minutter. Problemet løst. Ingen av mine silkeplagg (eller andre for den sakens skyld) har tatt skade av dette, og et er heller aldri blitt skjolder på plaggene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...