Gå til innhold

Forhandlere / butikker i København

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg og min kjære skal til København en helg om noen uker, og tenkte vi skulle se etter antrekk til han der pluss tilbehør (slør, sko osv) til meg (har kjole). Problemet er bare at jeg ikke finner noe særlig forhandlere som ser aktuelle ut på nettet, alt jeg finner er bare designbutikker som syr antrekk på bestilling osv. Derfor spør jeg om det er noen som vet om noen ålreite butikker i København, både hvor de selger herreantrekk og brudetilbehør? Hadde satt pris på noen tips!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Når det gjelder brudesko så er det ikke lett å finne de rette stedene, synes at de aller fleste stedene har håpløse umoderne modeller. Vil anbefale deg å på steder utenom strøget, da du mest sannsynlig ikke vil finne noe der. Det finns bl.a en del små skobutikker i gatene ovenfor/paralellet med strøget (ned mot Nyhavn) som har godt utvalg og litt annet enn tradisjonelle brudesko.

Det er kun www.lilly.dk som ligger på strøget og de har en del både for brud og brudgommen men det er kanskje ikke det mest spennende.

Hvis du går til denne siden http://www.elefteria.dk/ så har jeg sett noe av det hun har designet og det er helt nydelig, og ganske utradisjonelle ting. Tror også hun har en del tilbehør for brud.

Kjenner dessverre ikke så mange steder for menn. Både jeg og kjæresten min har valgt å leie klær på et sted som heter Amor og ligger i Frederiksberg.

Lykke til!

Gjest Anonymous
Skrevet

Hei!

Jeg kjøpte bruekjolen min på Nicolaj like før jul, og der har de masse flott kjoler i god kvalitet (i motsetning til Lillys). De fører blant annet "Pronovias" kjoler.

Jeg vil absolutt anbefale deg å gå dit, og kjolen jeg kjøpte ville kostet ca. 2-3000 kroner mer her. God service har de og.

Jeg husker ikke helt adressen til Nicolaj, men det ligger i København sentrum ("Klareboderne" eller noe sånt tror jeg veien heter). Du finner det sikkert selv ved å lete på nettet.

Gjest Anonymous
Skrevet

Jeg kjøpte også alt tilbehør på Nicolaj, men herreklær finner du ikke der tror jeg.

Men, er du sikker på at det ikke er like greit for ham å leie her i Oslo (hvis du er fra Oslo da) i stedet for å kjøpe? Det kommer selvsagt an på hva han skal ha på seg. Mannen min leier sjakett, for han kommer ikke til å bruke det siden likevel.

Karen

Gjest Anonymous
Skrevet

....det er ikke sant at det bare er Lilly som ligger på strøget. Nicolaj ligger to minutters gange unna. Og tro meg. Ønsker du kvalitet går du ikke på Lillys. Jeg snudde i døren...

Karen

Gjest Anonymous
Skrevet

Anbefaler det å ringe og avtale time på forhånd. Ellers risikerer du at de er fullbooket.

Karen

Skrevet

Takk for mange bra tips! Håper jeg finner det jeg skal. Grunnen til at vi antakelig skal kjøpe til han, er at han ikke skal ha sjakett, men en vanlig, pen dress (kanskje med litt ekstra lengde) og med vest osv, men hvor han kan bruke igjen selve dressen senere. Regner med at sånt uansett er billigere der nede, så når vi likevel tar turen, er det verd å kikke litt. Takk for hjelpen!

Gjest Anonymous
Skrevet

Husk å kos dere også da:-)

Skrevet

[Jeg husker ikke helt adressen til Nicolaj, men det ligger i København sentrum ("Klareboderne" eller noe sånt tror jeg veien heter). Du finner det sikkert selv ved å lete på nettet.

Skrevet

Tror for første gang jeg våger meg med et svar på et Bryllupsspørsmål... :wink:

Hvis du/dere skal kjøpe herretøy vil jeg anbefale at dere "bare" går/ser i de vanlige tøjbutikkene. På Illum og Magasine (som Steen og Strøm). har de kjempe masse fint herre (og dame) tøj, som f.eks. Hugo Boss. Nederst på Strøget (retning Nyhavn) ligger det også mange fine klesbutikker, fra det meget eksklusive som Gucci til det litt billigere som Blues.

I tilleg er det jo de danske designerne som Bruuns Bazar og Mads Nørregaard, som har kjempe mye fint.

Håper dette kan brukes...

Piglet

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...