Gå til innhold

Stellebord-tråd


Kakao

Anbefalte innlegg

Stellebord er den siste store tingen vi har igjen å kjøpe. Er veldig usikker. Vanskelig å vite behovene ut i fra seg selv, når dette er første babyen. ;)

Vi har tenkt på stellebord uten balje, for vi har kjøpt TummyTub. :) Har lyst på et som er både bredt og dypt, for da får vi plass til stelleputen + at vi har litt plass på ene siden til å sette ting.

Men jeg tenkte på det med vann.. :klø: En skal jo vaske rumpa ganske ofte! Må man ha hjul på stellebordet, slik at en kan hjule seg bort til vasken? Eller holder det med å fylle det todelte vaskefatet med vann og ta med seg bort til stellebordet før en begynner stellingen? Hadde jo vært mest hygienisk med spring tett i tett med stellebordet, men vi har ikke plass der.. Hadde jo vært kjekt å kunne vaske hendene før en har på rene klær på krabaten, men en kan jo ikke gå fra babyen på stellebordet. Skjønner dere problemet? ;)

Bortsett fra det med vann, hva andre ting bør en tenke på når en skal kjøpe stellebord?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi har også de samme tankene som dere!! Vi har stooort bad, så str på stellebordet var ikke noe hindring.. Vi har heller ikke plass umiddelbart ved siden av vasken, for der kom det brått ett boblekar. Vi skulle egentlig ha boblekar til rettvegg, men det ble hjørne av mange ulike årsaker..

Man kan jo ikke gå fra babyen på stellebordet heller. Derfor velger vi å sette det "midt" på gulvet slik at når man steller barnet rett forran seg, har vi vasken på venstre siden.. Vanskelig å forklare kanskje :ler:

Det er jo kanter på stellebordet, så ingen fare for at barnet "triller" ned lissom.. Badet vårt er i kjelleren, og vi har toalett også i 1. etg så badet er ikke ett bad som alle er innom lissom, derfor innreder vi det mer praktisk..

Vi har valg dette:

http://www.babydan.dk/media/pictures/-3000...3-121_1_st2.jpg

Grunn:

- Det er dypt slik at vi kan stelle barnet mot oss og ikke på siden slik man må med smale stellekommoder

- Det er plass til litt stæsj på siden

- Det er tre DYPE skuffer

- Det er ikke badekar

Vi vil nok enten ha på tykke filtknotter så man kan flytte stellebordet ved behov, eller så kommer sambo til å sette på hjul. Det har vi ikke bestemt enda..

Vi har kjøpt det, bare ikke fått skrudd det opp enda. Gjør nok det i helga!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres veldig bra ut at dere kan ha det midt på gulvet, da! Det går dessverre ikke hos oss, så jeg lurer fortsatt litt på det med håndvask mellom rumpetørk og ha på nye klær.

Vi og ønsker dyp pga mye bedre å ha barnet mot seg, enn sidelengs, som en må på de smale kommodene.

Ser ut som de ligger på ca 3000 kr de kommodene. Synes ikke utvalget er noe bra, men skal titte igjen på fredag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vi kjøpte på Ikea, billigere enn 3000 i allefall. Har du mulighet til å komme deg på ikea da? Vi kan ikke vike en liten meter vekk fra stellebordet nå, for da er han helt sikkert over kanten.. Ikke små kanter heller..

Hva med å ha en på hjul? Montere hjul under beina! Så kan du flytte den til vasken på badet når du steller, og tilbake igjen etterpå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har kjøpt stellekommode med balje integrert. Måtte ha så smalt som mulig, for har lite bad, men kan stå i enden og skifte likevel, trenger ikke stå på siden. Vasken får vi i grei avstand til stellebordet, men litt liten tumleplass på resten av badet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hva med å ha en på hjul? Så kan du flytte den til vasken på badet når du steller, og tilbake igjen etterpå.

Det har vi. Tør ikke ta sjansen på å gå fra ungen under stell!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har arvet et stellebord med hjul. det har balje og to hyller under. og så er noen oppbevarings"hyller" på siden. det er ganske smalt - og veldig søtt med bamser på :rødme:

vi har veldig lite bad, så dette må stå på rommet til lille sprett. har sett for meg at det blir til at jeg må ta med en balje med vann inn dit før jeg steller. blir det for problematisk å være uten vask, får jeg heller kjøpe en stellematte og legge på vaskemaskinen på badet...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er de som er på ikea: Stellebord

Har sett litt på Hensvik sitt, men fant ut at det ble for tungvindt å måtte bøye seg under stellebordet for ryggen min. Ønsker en kommode på hjul, med skuffer. Så på noen i dag på Barnas Beste, men de var enten for høye, for vinglete, for smale... :forvirret:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har ikke plass på badet til et stellebord (de engelske badene er utrolig små!) og siden vi skal flytte til sommeren og derfor ikke vet hvor god plass vi får senere skal vi bare bruke en vanlig kommode for nå. Den er ikke så veldig dyp da, men fungerer sikkert.

Og jeg har tenkt å bruke våtservietter til å vaske med :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...