Thomas Andrè Skrevet 19. april 2007 #21 Skrevet 19. april 2007 Blir helt satt ut av slike kommentarer. Noe så uoppdragent å drepe folks glede på den måten. Hva går det av folk? Selv om jeg hadde vært overhysterisk for bakterier selv hadde jeg aldri kvalt andres glede på den måten. Oppdrar dette mennesket barn? Håper kaken smakte! ← Jeg trodde vi var ferdige med å kommentere folks evne til å oppdra barn i alle mulige sammenhenger. Hva i all verden har det med denne saken å gjøre?
Gjest Marillia Skrevet 19. april 2007 #22 Skrevet 19. april 2007 Jeg spiser kaker på foreldremøte/basarer/lotteri uten å nøle. Liker riktignok ikke å tenke på hvor kaken kommer fra, men gleden over å spise kake vinner
Gjest Elastica Skrevet 19. april 2007 #23 Skrevet 19. april 2007 Jeezez, selvfølgelig hadde jeg spist den. Noe annet er sykelig hysterisk etter mine begreper.
aline Skrevet 19. april 2007 #24 Skrevet 19. april 2007 Jeg trodde vi var ferdige med å kommentere folks evne til å oppdra barn i alle mulige sammenhenger. Hva i all verden har det med denne saken å gjøre? ← kommentaren var vel ment til denne venninden som slang ut av seg dette, ikke svarene her inne.
Amalie_85 Skrevet 19. april 2007 #25 Skrevet 19. april 2007 Jeg og hadde spist! Har selv bakt kake til lotteri, og vi fikk noen ferdig fra bakeri. Og de som vant valgte min kake først Og det var det ikke noe galt med. Jeg tar heller å stoler på at disse menneskene som melder seg frivilig til å bake gjør det på skikkelig måte. Visst ikke hadde jeg ikke kunnet gått utenfor døren en gang tror jeg.
Thomas Andrè Skrevet 19. april 2007 #26 Skrevet 19. april 2007 kommentaren var vel ment til denne venninden som slang ut av seg dette, ikke svarene her inne. ← Og poenget mitt var at jeg trodde man var ferdige med å dra folks omsorgsevne inn hver gang ikke har bedre argumenter.
Gjest7 Skrevet 19. april 2007 #28 Skrevet 19. april 2007 Og poenget mitt var at jeg trodde man var ferdige med å dra folks omsorgsevne inn hver gang ikke har bedre argumenter. ← Det er vel vanlig å lure på hvordan uoppdragne folk kan oppdra barn. Evt hvordan unga kommer til å bli.
ToveM Skrevet 19. april 2007 #29 Skrevet 19. april 2007 Hadde spist med god sammvittighet, litt mer skeptisk til kaker med fløtekrem i, men det liker ikke jeg likevel..
Thomas Andrè Skrevet 19. april 2007 #30 Skrevet 19. april 2007 Det er vel vanlig å lure på hvordan uoppdragne folk kan oppdra barn. Evt hvordan unga kommer til å bli. ← Om damens kommentar var uoppdragen eller ikke kommer vel an på øyet som ser. Jeg hadde sannsynligvis sagt det samme, fordi jeg ville ønsket å gjøre kakevinneren oppmerksom på at det kunne være lite lurt å spise kaken. Etter mitt skjønn en høflig gest.
IsaCathrine Skrevet 19. april 2007 #31 Skrevet 19. april 2007 Og poenget mitt var at jeg trodde man var ferdige med å dra folks omsorgsevne inn hver gang ikke har bedre argumenter. ← Hadde ikke du kommentert det tror jeg ikke mange her hadde lagt merke til den lille setningen! Jeg spiser forresten også kaker/vaffler som selges på idrettsarangemanger, og som masse unger har stått og hengt over mens de venter på å bli ekspedert, og som folk jeg ikke kjenner har laget. Det smaker alltid veldig godt og har aldri blitt syk - så dette kommer jeg til å fortsette med... Kan også fortelle noe en i klassen min fortalte. Faren hans hadde kontor ved toalettet på jobben, så han hørte hver gang noen trakk ned, og hver gang noen skrudde på vasken. Han hørte også veldig ofte(!!!!) at folk trakk ned, uten å skru på vasken etterpå!
Gjest Neria Skrevet 19. april 2007 #32 Skrevet 19. april 2007 Jeg hadde også spist kaka uten å tenke et sekund, spiser stadig kaker bakt av kolleger f.eks og har ennå ikke blitt syk
Gjenglemt sykkellås Skrevet 19. april 2007 #34 Skrevet 19. april 2007 Det hadde vært typisk meg å slenge ut en sånn kommentar som vennen til TS gjorde. Men samtidig hadde jeg sikkert blitt med å spist kaka óg, så jeg hadde ikke ment det sånn heelt på alvor. Jeg hadde ikke slengt ut en sånn kommentar til Hvermansen, men til nære venner som vet hvor tragi-opptatt jeg er av å vaske hender. Til folk som skjønner at jeg spøker mao. Som de andre sier her: Det kan umulig gjemme seg så mange giftstoffer eller bakterier i en kake som en stakkars far eller mor har bakt til barnets lotteri.
Gjest lurven Skrevet 19. april 2007 #35 Skrevet 19. april 2007 hvis du kjøper en kake på en cafe eller i butikken vet du jo heller ikke hvem som har bakt den.. hva er forskjellen?
Gjest Jytte Skrevet 19. april 2007 #36 Skrevet 19. april 2007 Jeg hadde IKKE spist den. Jeg hadde ikke tatt den med meg engang, bare sagt noe sånt som at den kunne barna kose seg med selv siden de var så flinke til å selge lodd. Jeg spiser ikke kaker som jeg ikke vet hvem som har laget, ei heller på foreldremøter og den slags. Å sammenligne med mat på restaurant syns jeg blir en smule rart. ← En ting er ihvertfall sikkert - du kan ikke være mann Selvsagt hadde jeg spist kaken - noe annet er hysterisk. Jeg har i alle år spist kaker fra kafeer på skolen på 17. mai ..kaker andre har med seg på foreldremøter, kaker kollegaer har med på jobben .. osv, osv ... Faktisk synes jeg direkte synd på folk som er så hysteriske at de ikke hadde turd å spise kaken .. Direkte ufin var den kommentaren du fikk .. og jeg er enig med Tusenfryd ... oppdrar sånne folk barn? Hvordan blir barna? Får bare lov til å spise maten som mamma har godkjent? Herremin, da vi var små så tok vi opp brukte tyggiser fra bakken ... bare tok bort den verste grusen før vi fornøyd tygde videre på dem ... Gudene vet hvem som hadde hatt tyggisen før oss?
Thomas Andrè Skrevet 19. april 2007 #37 Skrevet 19. april 2007 En ting er ihvertfall sikkert - du kan ikke være mann Hvorfor sier du det?
Gjest Jytte Skrevet 19. april 2007 #38 Skrevet 19. april 2007 Fordi jeg har til gode å møte en mann som er overhysterisk overfor bakterier og som ikke tør spise kaker baket av andre... Jeg jobber alene kvinne på en avdeling med 32 menn og jeg bor sammen med 3 av sorten og er det noe de trykker inn uten problemer, så er det kaker.
aline Skrevet 19. april 2007 #40 Skrevet 19. april 2007 Og poenget mitt var at jeg trodde man var ferdige med å dra folks omsorgsevne inn hver gang ikke har bedre argumenter. ← oki, jeg trodde noe annet pga den uthevede teksten under. Jeg trodde vi var ferdige med å kommentere folks evne til å oppdra barn i alle mulige sammenhenger. Hva i all verden har det med denne saken å gjøre? ← men uansett, du oppfatter det som høflig å dele dine tanker om bakterier med andre, selv om de overhode ikke har spurt om dem, selv om du da vet at dette vil ta gleden vekk fra den personen du altså deler din bakterieskrekk med... jeg ser på det som ufint, andre ser på det som uhøflig, og lurer dermed på hvordan folk som de oppfatter som direkte uhøflige kan oppdra unger. Synes det er helt greit jeg. greit nok at man er det jeg personlig vil kalle litt hysterisk for bakterier, men å tre dem ned over hodene på andre synes jeg er ufint.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå