-frøya- Skrevet 18. april 2007 #1 Skrevet 18. april 2007 Tror kanskje jeg har blitt allergisk,hatt hodepine i flere dager og har lyst til å bare sove. Og føler meg litt tett innimellom,reagerte på noe i fjor også. Så tenkte jeg skulle prøve zyrtec for å se om det hjelper! Er det noen som har brukt de eller har noen andre merker å anbefale?
Amalie_85 Skrevet 18. april 2007 #2 Skrevet 18. april 2007 jeg bruker det. funker helt fint for meg det. men nå når det blir værst må jeg ha astma spray når jeg legger meg
-frøya- Skrevet 18. april 2007 Forfatter #3 Skrevet 18. april 2007 jeg bruker det. funker helt fint for meg det. men nå når det blir værst må jeg ha astma spray når jeg legger meg ← Får vel bare prøve...får jo ikke gjort noe om dagen! Det hender jeg får utslett av noe slag også.Kan se litt ut som myggstikk eller noe,men det klør noe helt utrolig. Og det varer kanskje en 20-30 min og så går det bort. Og det varierer hvor kroppen jeg får det. Har du eller noen andre hatt det sånn?
Amalie_85 Skrevet 18. april 2007 #4 Skrevet 18. april 2007 hmmm.....ikke som jeg kan komme på direkte. får utslett visst jeg har spist for mye av appelsiner eller jordbær, eller visst jeg spiser noe med nøtter, men nøtter reagerer først med at jeg blitt tett og kvalm. For da ser det nesten ut som om jeg har eksem av noe slag, men det forsvinner ganske fort igjen! er ikke noe galt i å hvertfall prøve det ut å se om det hjelper. Men jeg tar ikke mer enn 1 tablett i døgnet.
-frøya- Skrevet 18. april 2007 Forfatter #5 Skrevet 18. april 2007 hmmm.....ikke som jeg kan komme på direkte. får utslett visst jeg har spist for mye av appelsiner eller jordbær, eller visst jeg spiser noe med nøtter, men nøtter reagerer først med at jeg blitt tett og kvalm. For da ser det nesten ut som om jeg har eksem av noe slag, men det forsvinner ganske fort igjen! er ikke noe galt i å hvertfall prøve det ut å se om det hjelper. Men jeg tar ikke mer enn 1 tablett i døgnet. ← Takk for svar,så får bare håpe det hjelper:)
Gjest Gjest Skrevet 18. april 2007 #6 Skrevet 18. april 2007 Det utslettet ditt hørtes veldig ut som elveblest. Har det selv, er helt forferdelig, man klarer jo ikke gjøre noe annet enn å klø en halvtimes tid! Men prøv zyrtec du, og hvis det hjelper kan du dra til legen og be om å få det på blåresept. Det hjelper i alle fall for meg, og min elveblest er nesten helt borte (men kommer fort tilbake hvis jeg glemmer å ta zyrtecen da).
-frøya- Skrevet 18. april 2007 Forfatter #7 Skrevet 18. april 2007 Det utslettet ditt hørtes veldig ut som elveblest. Har det selv, er helt forferdelig, man klarer jo ikke gjøre noe annet enn å klø en halvtimes tid! Men prøv zyrtec du, og hvis det hjelper kan du dra til legen og be om å få det på blåresept. Det hjelper i alle fall for meg, og min elveblest er nesten helt borte (men kommer fort tilbake hvis jeg glemmer å ta zyrtecen da). ← Elveblest? Hva kommer det av?
Gjest Bøllefrøet Skrevet 18. april 2007 #8 Skrevet 18. april 2007 Elveblest? Hva kommer det av? ← Søk på elveblest på google, da finner du mye om det. Kan komme av mye rart. Selv hadde jeg nettopp elveblest i to døgn, over hele kroppen (Aldri hatt det så lenge før, bare sånn halvtimes tid osv sånn som deg.)
Bhrsrk Skrevet 18. april 2007 #9 Skrevet 18. april 2007 Det er flere ulike antihistaminer du kan få i tablettform uten resept; Cetirizin (selges også som Zyrtec, Reactine) og Loratadin (selges også som Clarityn). For meg fungerer Loratadin (eller Desloratadin som i Aerius) desidert best, det er bare å stikke innom apoteket og teste. Du kan også få antihistaminer i nesespray.
Gjest Camma Skrevet 19. april 2007 #10 Skrevet 19. april 2007 Tok selv zyrtec før, men ble fryktelig trøtt og slapp av det, så gikk over til aerius - kjenner ingen bivirkninger der. Har flere venninner som opplever det samme. Så jeg anbefaler aerius
Gjest Gjest Skrevet 19. april 2007 #11 Skrevet 19. april 2007 Haken er at staten har bestemt at man må prøve zyrtec eller loratadin først men det pleier å gå greit. http://www.allergiviten.no/index.asp?G=1798&P=&S=&F=&ID=8579 Tar selv loratadin og homeopatisk pillen, allersin rhinoplex fra apoteket.
Bladlusa Skrevet 19. april 2007 #12 Skrevet 19. april 2007 Jeg anbefaler IKKE Aerius! Allergimedisiner virker forskjellig på forskjellige personer. Det som funker for noen funker ikke for andre. Zyrtec funker helt topp på meg, uten merkbare bivirkninger. Men når legen for noen år siden ga meg resept på Aerius i stedet fikk jeg ødelagt hele sommeren. Pillene ga absolutt ingen effekt, selv når jeg i desperasjon gikk opp til dobbel dose! Det hadde jo ikke vært noe problem å bytte tilbake, hadde det ikke vært for at idioten av en legesekretær fortalte meg at jeg fikk resept på Aerius fordi Zyrtec skulle bort fra markedet. Før jeg fant ut at alle andre fikk Zyrtec som vanlig og at ingen på apoteket hadde hørt om "utfasingen" var sommeren over...
liv Skrevet 19. april 2007 #13 Skrevet 19. april 2007 Og ingen av de fungerer på meg, jeg må ta Polaramin
Myrthel Skrevet 19. april 2007 #14 Skrevet 19. april 2007 Har prøvd mange forskjellige allergi tab. opp gjennom årene også zyrtec, men jeg sovner bare av de... Fungerer ikke i hverdagen. Allergien i seg selv, gjør en trøtt - og da tab. i tillegg - som forsterker virkningen...PYTON... Nå går jeg på homeopat medisinen Dolistamine. Den fungerer veldig bra, og jeg bruker den bare ved behov... opptil 4 tab pr dag - de verste dagene.
-frøya- Skrevet 20. april 2007 Forfatter #15 Skrevet 20. april 2007 Zyrtec hjelper på meg....men skulle gjerne visst hva jeg reagerer på,men da må jeg vel til legen....
Gjest Tweek Skrevet 20. april 2007 #17 Skrevet 20. april 2007 Tok selv zyrtec før, men ble fryktelig trøtt og slapp av det, så gikk over til aerius - kjenner ingen bivirkninger der. Har flere venninner som opplever det samme. Så jeg anbefaler aerius ← Jeg har å god erfaring med aerius
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå